וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה תאכלו ואיך תתעמלו? תחזית טרנדים בריאותיים ל-2017

שימו סיר מרק על האש, תפסיקו להכניס את הבטן ותתחילו לזחול: שנת 2017 הולכת להיות מלאה בחידושי בריאות וכושר שעוד לא שמעתם עליהם, וגם אם לא תצאו מזה רזים יותר, לפחות גיוונתם. הרי התחזית

השחיינית פו יואנהוי שברה טאבו של שנים/מערכת סיפור בדקה

בווידאו: השחיינית הסינית ששברה טאבו בבריכה והעזה לדבר על המחזור החודשי שלה

כמו בכל שנה, גם השנה אנחנו מנצלים את שלהי 2016 כדי לאסוף רמזים וזנבות לטרנדים הבריאותיים שירעידו את עולמנו בשנה הבאה עלינו לטובה. מדי שנה אנחנו מנסים לחזות מבעוד מועד אילו משטרי דיאטה נאמץ בניסיון נוסף להכריע את הצמיגים, איזה שיגעון חדש יגרום לנו להזיע בחדרי הכושר ואילו סוגיות בריאותיות יצופו ויציתו דיונים ציבוריים לוהטים.

הרי התחזית:

מירוץ בוץ. ShutterStock
פעילות מושלמת לכל מקום ובכל זמן - זחילה/ShutterStock

זחילה

שנת 2017 תוריד אתכם על ארבע – ואנחנו מתכוונים לזה באופן מילולי. מסתבר שזחילה הולכת להיות אחד מהטרנדים הבולטים בתחום הכושר בשנה הקרובה. מדובר בפעילות גופנית שאינה דורשת שום ציוד ייעודי, ומשתמשת רק במשקל הגוף של המתאמן, מה שהופך אותה למושלמת בכל מקום וכל זמן. הזחילה דומה לתרגיל "פלאנק", רק שהיא מערבת יותר תנועה. ביצוע תרגילי זחילה מחייב שמירה על תנוחה מסויימת לאורך זמן, תוך שמירה על מתח שרירי, דבר שתורם לחיזוק כלל שרירי הגוף ובמיוחד שרירי הליבה והמייצבים.

תרגילי זחילה מתאימים במיוחד לאימוני אינטרוולים בעצימות גבוהה (HIIT), וניתן לשלבם באימונים כאלה בקלות. איך מתחילים? ההמלצה של מאמנים היא להתחיל בקטן, עם זחילת שש ממש כמו של תינוק. לאחר מספר חזרות ניתן לנסות ולנתק את שתי הברכיים סנטימטרים ספורים מעל הקרקע ולהחזיק את התנוחה למשך זמן רב ככל שאתם יכולים. לאחר מכן, ניתן להתקדם לזחילת דב וזחילת סופרמן.

אישה מחזיקה פד וטמפון. ShutterStock
בלי להתבייש או להתנצל/ShutterStock

מחזור

המחצית השנייה של 2016 סימנה את תחילתה של מהפכה נשית בנוגע לתפיסה של המחזור החודשי והווסת, והשיח הציבורי לגביהם. נשים כמו השחיינית האולימפית הסינית פו יואנהוי, שהתראיינה מיד לאחר ביצועים לא מזהירים במקצה השליחים באולימפיאדה האחרונה וסיפרה שהיא מרגישה שתפקדה פחות טוב משום שקיבלה מחזור ביום שלפני התחרות. פו אמרה לתקשורת בלי להתבלבל שהיא "הרגישה עייפה וחלשה". השחיינית הסינית נחשבת לשוברת טאבו משום שלא נהוג לשמוע ספורטאיות מדברות בצורה כנה ופתוחה כזו על השפעת המחזור על ביצועיהן. פו היא חלוצה, אך היא אינה הראשונה ובוודאי לא הקיצונית ביותר בפתיחותה בנושא. קדמה לה האצנית קירן גנדי שהדהימה את העולם כאשר דיממה בחופשיות בזמן ריצתה במרתון לונדון בשנת 2015.

בכלל, עד לאחרונה עניינים הקשורים למחזור החודשי לא נדונו באופן גלוי ופתוח ונחשבו למשהו שיש להצניע או להתבייש בו. פרסומות למוצרי הגיינה נשית כמו טמפונים ותחבושות תמיד הציגו מראה מאוד סטרילי של נשים צעירות מחוייכות ולבושות לבן. אגב, מוצרי היגיינה – 2016 היתה השנה שבה החלה מחאה עולמית של נשים על מחיריהם הגבוהים של אלה, והעובדה שבמדינות רבות הם ממוסים כ"מוצרי יוקרה", כאילו היו איזה לוקסוס ולא מוצר צריכה בסיסי וחיוני עבור מחצית מהאוכלוסייה (ללא קשר לרמת ההכנסה שלה).

כעת, יותר ויותר נשים מבקשות להעלות את הנושא הזה ולשים אותו על השולחן מבלי לייפות אותו, לנטרל אותו ממטעני הבושה ולאפשר לנשים גם להודות בכך שבמקרים מסויימים מדובר בתופעה שתסמיניה הפיזיים גובים מחיר של ממש. בבריטניה יש אפילו חברות שמאפשרות לעובדות לקחת ימי מחלה בזמן המחזור החודשי, ומסתבר שביפן מדובר באפשרות שעומדת לכל עובדת כבר משנת 1947. המגמה הנוכחית עומדת בניגוד מוחלט לאסכולה השיוויוניסטית שכבר שנים מתאמצת לשכנע את העולם שאין שום הבדל בין גברים ונשים ושההבדלים הביולוגיים בין המינים לא פוגעים ביכולת התפקוד של נשים לעומת גברים. אולם, מה שהחל כטפטופים (#סליחה) בשנת 2016 צפוי להתגבר משמעותית בשנה הקרובה, שבה נראה יותר ויותר נשים מדברות על מחזור, בלי להתבייש או להתנצל.

פו יואנהוי: לא שברה שיא אולימפי, אבל שברה טאבו

מרק אפונה עם שומר ונענע של נירו קורן. נמרוד סונדרס
האם זהו שייק הבריאות החדש?/נמרוד סונדרס

סופינג souping

בדיוק בזמן לעונה הקרה מגיע טרנד התזונה החדש שהכתיר את המרק לשייק הבריאות החדש. דיאטת ה-Souping, המבוססת על תפריט נוזלי של מרקים שונים שנאכלים בשעות שונות של היום, מבטיחה ירידה במשקל, ניקוי של מערכת העיכול ויתרונות בריאותיים נוספים. בגדול, מדובר על תפריט שבנוי מחמש ארוחות נוזליות, בכל אחת מהן אוכלים מרק אחר – אפילו בארוחות בוקר. המרקים מכילים מגוון של קבוצות מזון מזינות, כגון: ירקות, קטניות, שורשים ומקורות חלבון מן החי או הצומח. אף על פי שכרגע זו מסתמנת כדיאטה מושלמת – עם אוכל מזין, קל ומהיר להכנה – אנחנו מחכים לראות מה יעלה בגורלה ביולי-אוגוסט.

עוד על סופינג

נטלי דדון חודשיים אחרי לידה בבגד ים. אינסטגרם, צילום מסך
מתגאות להציג גוף לאחר לידה - על כל תפארתו. נטלי דדון ובנה ריף רפאל/צילום מסך, אינסטגרם

הבטן יוצאת החוצה

גל גדות השתחררה מבית היולדות בג'ינס סקיני שגרם לה להראות כמו שודדת עריסות, ודוגמניות כמו בר רפאלי ורותם סלע שגורמות לנו להרגיש רע עם עצמנו על בסיס יומיומי הוסיפו חטא על פשע עם גזרות בלתי הגיוניות לאחר לידה. אבל בשנת 2017 אנחנו צפויים לראות יותר ויותר תמונות מציאותיות של נשים לאחר לידה. כמו חן טל שחשפה בטן מדולדלת שבוע לאחר לידה וכתבה "ככה נראית אישה שבוע לאחר לידה!", או נטלי דדון שהעלתה לאינטסגרם שלה תמונה בבגד ים עם בנה בן החודשיים שהציגה מהפרופיל בטן הרבה פחות שטוחה ממה שהיתה לה בעבר – יותר ויותר נשים, גם מפורסמות שפרנסתן תלויה בגזרתן, מתגאות להציג גוף לאחר לידה על כל תפארתו, וגם חסרונותיו. האג'נדה? ניטרול הלחץ ומשטור הגוף שמופעל על נשים "לחזור לגזרה" לאחר שהן עוברות את טלטלת ההריון והלידה.

מלאה באהבה: נטלי דדון חיה בשלום עם הגזרה החדשה
חן טל חושפת: ככה נראית אישה אחרי לידה

אלכס גולדברג מבשל עם קנאביס. מגד גוזני
בישול עם קנאביס - ברחבי העולם זה מקובל, בארץ פחות/מגד גוזני

קנאביס כבר לא טאבו

בזמן שעוד ועוד מדינות בעולם מצטרפות למגמת הלגליזציה של מריחואנה, גם מוצרי הלוואי של צמח הקנאביס מתחילים לחרוג מגבולות הטאבו שבתוכם שהו עד כה. יותר ויותר חברות מסחריות מתחילות לשלב קנאביס והמפ (זנים של הצמח שאינם מכילים את החומר הפסיכואקטיבי THC, אלא חומר אחר ומתון יותר בשם CBD) במוצרי מזון, טיפוח ואפילו פיטנס. 2017 מסתמנת כשנה שבה הקנאביס יוכר בשל השפעותיו המיטיבות לא רק עם חולים כרוניים, חולי סרטן וסטלנים בוהמיינים, כי אם גם בשל היתרונות שהוא יכול לספק בתחום טיפוח העור ואפילו כסוג של סופר פוד.

גוף הולך וגדל של מחקרים מצביע על כך ש-CBD מסייע בהפחתת חרדה וסטרס, מפחית דלקתיות, מרגיע את הגוף והנפש ואפילו משפר קלות את מצב הרוח. מעבר לים כבר ניתן להשיג מוצרים המכילים קנאביס כמו משחות אנטי-דלקתיות, חטיפי אנרגיה, אבקות משקה ואפילו תכשירים טבעיים להקלה על כאבי מחזור. בישראל מפגרים מאחורי העולם בתחום זה, לא רק שהלגליזציה של הסם אינה נראית באופק, נראה שגם הנרמול של השימושים המתונים בצמח הקנאביס ותוצריו אינם קרובים.

ירוק בשיניים: הסצינה הקולינרית מגלה את הקנאביס

אלישיה קיז לובשת ג'אסט קוואלי בטקס פרסי ה- VMA’s, ניו יורק, 28 אוגוסט 2016. AP
התעוררתי ככה. אלישיה קיז במראה נטול איפור, בטקס פרסי MTV 2016/AP

המראה הטבעי #nomakeup

כמעט מדי שבוע מופיעה במדורי הרכילות תמונה של ידוענית נוספת שמתייצבת על השטיח האדום בפנים נקיים וחפים מאיפור. זה התחיל מהזמרת אלישיה קיז, המשיך עם גווינת' פאלטרו וקמרון דיאז והגיע אפילו עד לקים קרדשיאן – הידוענית שמחזיקה צי של מאפרים ומאפרות על משכורת קבועה וידועה כמי שלא יוצאת אפילו לזרוק את הזבל בלי איפור מלא. המסר שעומד מאחורי המראה הנקי הוא כזה של העצמה נשית ודימוי גוף חיובי. ניתוץ הכבלים המטאפוריים המכתיבים שנשים צריכות להתלבש ולהתאפר באופן לא טבעי על מנת להיחשב "יפות" ועידוד נשים לקבל ולאהוב את עצמן ואת גופן כפי שהן.

מדד הרשתות החברתיות מצביע על התגברות המגמה הזאת: חיפוש של התגית #nomakeup באינטגרם למשל, יניב למעלה מ-12 מיליון תוצאות של פנים רעננות ללא גרגר של איפור עליהן. אף על פי שהאיפור לא ייכחד מן העולם בשנת 2017, אנחנו בהחלט צפויים לראות בשנה הקרובה הרבה פחות ממנו והרבה יותר עור חשוף ונקי.

מסירות את המסכה: טרנד ההעצמה החדש של הכוכבות - פנים נקיות מאיפור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully