וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: כוס יין לפני סיגריה, מונעת חלק מנזקי העישון

17.11.2016 / 11:36

חוקרים מגרמניה ביקשו לבדוק את ההשפעות שיש לעישון על העורקים. כחלק מהניסוי שערכו הם בדקו האם שתיית כוס יין שעה לפני עיישון סיגריה, משפיעה לטובה

Drinkaware.co.uk

כן, גם אנחנו הרמנו גבה כשראינו את המחקר הזה, אבל הוא בהחלט אמיתי. ממש כמו המבורגר וצ'יפס ותותים בשמנת, גם יין אדום וסיגריה הם שילוב מושלם. חוקרים מגרמניה שבחנו את השפעת העישון על עורקי הדם, מצאו כי שתיית יין אדום לפניי עישון סיגריה, יכולה לצמצם נזקים.

לצורך המחקר בחנו חוקרים מאוניברסיטת סאארלנד שבגרמניה, 20 נחקרים לא מעשנים ובריאים שהתנדבו לשאוף עשן של שלוש סיגריות. מחציתם שתו כוס יין אדום שעה לפני עישון הסיגריה, כשהם צורכים כמות שתגרום לאלכוהול בדם להגיע לרמה של 0.75 אחוזים.

עוד בנושא:
על הדיאטה שכוללת שוקולד ויין אדום כבר שמעתם?
כמה אלכוהול אתם שותים ביום וכמה זה מסוכן לכם?
מזיקה כמו סיגריה: למה הבדידות יכולה להרוג אתכם?

סיגריה ויין אדום. סיגריה, יין אדום, ShutterStock
שילוב קטלני/ShutterStock, סיגריה, יין אדום

התוצאות הראו כי שתיית יין לפני עישון הסיגריה מנעה שחרור של מיקרו חלקיקים מדפנות העורקים, כמו גם טסיות ותאי דם לבנים, שמצביעים על נזקי העישון. כמו כן שתיית היין הורידה את הדלקתיות, הפחיתה את תהליך ההזדקנות הגנטית בתאים שקשור לטלומראז שהוא האנזים האחראי על הארכתו מחדש של הטלומר - המגן על כרומוזומי התא ומתקצר במקומם, עם כל חלוקה של התא. פעילותו של אנזים זה מתגברת לאחר עישון.

בנוסף, הממצאים הראו כי אצל אלה שרק עישנו ולא שתו כוס יין, צנחה פעילות הטלומראז ב-56 אחוזים. אצל אלה ששתו כוס יין אדום כשעה לפני עישון הסיגריה, הפעילות של אנזים שמאריך את חיי התא, ירדה ב-20 אחוזים.

"מצאנו ראיות לכך שצריכה מקדימה של יין אדום לפני עישון סיגריה מנעה פגיעה וסקולרית הנגרמת בגלל עישון", אמרה עורכת המחקר ד"ר ויקטוריה שוורץ. היא הוסיפה כי בשל העובדה שהמחקר התמקד בנחקרים צעירים, לא מעשנים ובריאים לא ברור אם הממצאים יחולו על מעשנים מבוגרים למשל, בריאים או חולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully