וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סתיו עכשיו: 5 מאכלים עונתיים שיעשו אתכם בריאים יותר

16.10.2022 / 7:00

אתם אולי עדיין מסתובבים עם שרוול קצר, אבל על מדפי הירקות הסתיו חוגג. במקום להתאבל על לכתם של האבטיחים והענבים, למה שלא תתחילו לאכול את מאכלי הסתיו שיעשו אתכם בריאים יותר?

הטריק ששומר על האבוקדו שלא ישחים לאחר שהוא נחתך/@mamainthekitchen

גם אם זה לא תמיד נראה ככה כשאנחנו מביטים החוצה מהחלון, הסתיו באופן רשמי כבר כאן. אם לא ברחובות, אז לפחות על מדפי הסופר ובדוכני הירקות. וזה הזמן להתיידד מחדש עם כמה מהמזונות שנעדרו מהם בחודשים החמים, או שלקחו צעד אחורה בזמן השפע של פירות הקיץ.

אספנו עבורכם כמה מהפירות והירקות שיכולים להפוך את עונת המעבר הנוכחית להזדמנות לשיפור התזונה שלכם. והאמינו לנו, אין זמן טוב יותר לתת פוש עם תזונה בריאה, כמו בפתח עונת השפעת והווירוסים. אז מה כדאי להכניס לצלחת בחודשים הקרובים?

מתכונים ל-4 סלטי סתיו מרעננים שכדאי לאכול עכשיו

משפחת הדלועים

מגוון ירקות דלועים. ShutterStock
מסימני העונה. דלעות/ShutterStock

זה שאנחנו לא חוגגים את האלווין לא אומר שאנחנו לא יכולים ליהנות מדלעת. משפחת הדלועים, שעליה נמנים בין השאר: דלעת, דלעת ערמונים, דלורית, דלעת הספגטי ועוד, היא מקור מצויין לפחמימות ללא-גלוטן ולסיבים תזונתיים. הירקות הנמנים על משפחה זו מכילים ויטמינים מקבוצת A ו-C והם עשירים גם בקרוטנואידים כמו לוטאין וזאקסנטין, שמחקרים הוכיחו כי הם תורמים לשמירה על בריאות העיניים.

עוד באותו נושא

אני רק שאלה: למה הסתיו גורם לנו להרגיש מעוננים?

לכתבה המלאה

אבוקדו

אבוקדו. ShutterStock
נעלם וחזר טוב מתמיד. אבוקדו/ShutterStock

אבוקדו מכיל כמות גדולה של סיבים תזונתיים שתורמים להורדת הכולסטרול הרע והעלאת הכולסטרול הטוב. הוא גם מצוין לבעלי לחץ דם גבוה שכן, הוא תורם לאיזון לחץ הדם בזכות כמות גבוהה של אשלגן וכמות קטנה של נתרן. אבוקדו מכיל כמות גבוה של חומצות אמינו - אבני היסוד לבניית חלבון והוא עשיר מאוד גם בוויטמינים A, B, C, E, K וחומצה פולית. כמו כן, הוא מכיל מינרלים חשובים כגון סידן, מגנזיום, אבץ, ברזל ואשלגן.

ואם זה לא מספיק, הוא אפילו טוב לדיאטה - מחקרים גילו כי עד חצי אבוקדו ביום מסייע לירידה במשקל. מכיוון שהוא לא מעלה את רמות הסוכר בדם מצד אחד, ומצד שני הוא עשיר בסיבים תזונתיים ומשביע לאורך זמן.

כרובית

כרובית. ShutterStock
משפחה מיוחסת. כרובית/ShutterStock

הירק הזה ממשפחת המצליבים יכול להיות תחליף בריא ודיאטטי לפירה, אורז ועוד. אחד המחקרים שבחנו את היתרונות התזונתיים של משפחת המצליבים גילה כי צריכה גבוהה של ירקות מצליבים עשויה להפחית את הסיכון למוות ממחלות לב וכלי דם בכ-31 אחוזים. כרובית עשירה גם בפיטוכימיקלים שמדענים סבורים שהם מסייעים לגוף להתגונן מפני סרטן.

בטטות

בטטה. ShutterStock
לא סתם יש לה צבע כזה. בטטה/ShutterStock

בדומה לדלעת, גם צבעה הכתום העז של הבטטה נובע מתכולת הקרוטנואידים שבה, מה שאומר שגם היא מסייעת בשמירה על הראייה ובריאות העין. בנוסף, הבטטה עשירה בבטא-קרוטן, שהוא מקור טוב לוויטמין A ומתפקד גם כנוגד חמצון, וכן בוויטמין C, מנגן, אשלגן וסיבים תזונתיים.

תפוחים

תפוחים אדומים. ShutterStock
הכי טעימים עכשיו. תפוחים/ShutterStock

הם אומנם פה כל השנה אבל עכשיו הטעם שלהם טוב מתמיד. תפוחים מכילים פיטוכימיקלים, שהם למעשה תרכובות צמחיות דוגמת קרוטנואידים, פלבנואידים וחומצות פנוליות. מחקרים אפידמיולוגיים מצאו קשר בין צריכת תפוחי עץ ובין סיכון מופחת לחלות בסוגים מסויימים של סרטן, מחלות לב וכלי דם, אסתמה וסוכרת. עם זאת, חשוב להזכיר שתפוחים נמנים על הפירות המרוססים ביותר בחומרי הדברה. לכן, אם אתם מתכוונים להתחיל לאכול אותם לעתים קרובות יותר, אל תשכחו לשטוף אותם היטב לפני האכילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully