פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      למה אתם חייבים להוסיף דלעת לתפריט שלכם

      הצבעים והצורה שלה מושכים את העין, אבל האמת היא שמה שיש בתוכה הוא הרבה יותר טוב ובריא. אז מה טומנת בתוכה הדלעת שמככבת בעונת הסתיו?

      דלועים (דרור עינב)
      לא משנה באיזה גודל או צורה. דלועים (צילום: דרור עינב)

      הסתיו הגיע (בערך) וזה בהחלט משנה את הצורך של הגוף שלנו במזון. פתאום סלט נראה פחות מפתה מקערת מרק, וכוס תה נראית פינוק טוב יותר משייק ירוק. כחלק משינויי מזג האוויר, יש כמה ירקות שמומלץ להכניס לתפריט דווקא עכשיו, כשהמצטיינים בהם הם - משפחת הדלועים. דלורית, דלעת ודלעת ערמונים יכולות להשתלב היטב במרקים, תבשילים, קדירות ואפילו בקינוחים שיעניקו לכם תכולת סיבים גבוהה במיוחד שתשביע אתכם, בתוספת של מרכיבים תזונתיים בריאים במיוחד.

      הנה מה שהוספת דלעת לתפריט יכולה לעשות לבריאות שלכם:

      עשירה בוויטמינים ומינרלים
      דלעת היא נצר למשפחת הדלועיים והיא עשירה באנטי אוקסידנטים התורמים למניעת חמצון ומכילה גם כמות גבוה של ויטמין A, C, אשלגן, חומצה פולית וריכוז גבוה של בטא קרוטן. חשוב לדעת שמרבית החומרים הבריאים נמצאים ליד הקליפה לכן מומלץ לאכול אותה עם הקליפה.

      שומרת על העור והעיניים
      הדלעת עשירה כאמור בתכולת ויטמין A - בטא קרוטן שנחשב לנוגד חימצון חזק השומר על בריאותינו וחשוב מאוד לעור. היא גם עשירה בקרוטנואידים כמו לוטאין וזאקסנטין, שמחקרים הוכיחו כי הם תורמים לשמירה על בריאות העיניים.

      מחזקת את מערכת החיסון
      האבץ שמצוי בדלעת מעורר את מערכת החיסון ומרפא פצעים, ולכן רצוי להרבות בצריכתו על מנת לחזק את תפקוד מערכת החיסון. בנוסף, הדלעת יכולה להקל על תופעות דלקתיות כגון דלקות פרקים, אסתמה וליחה.

      טובה לשמירה על המשקל
      משפחת הדלועים היא מקור טוב לפחמימות ללא גלוטן ולסיבים תזונתיים, מה שגורם לתחושת מלאות לאורך זמן. בנוסף, העובדה שהיא קלה לעיכול ובעלת ערך קלורי נמוך, הופכת אותה לטובה ויעילה לתהליכי ירידה במשקל.

      גרעיני דלעת (ShutterStock)
      מרכיב חשוב בתוך הדלעת. גרעיני דלעת (צילום: shutterstock)

      משפרת את מצב הרוח
      זרעי דלעת ידועים בכך שהם עשירים במינרלים רבים כמו אבץ - שמשמש מעין "שוטר תנועה" של הרבה תהליכים בגוף. אבץ הוא המינרל השני בכמותו בגוף האדם ומכאן חשיבותו הרבה, מה גם שנמצא כי קיים קשר בין רמות לא מאוזנות של אבץ לבין דיכאון. מתכות כבדות - כמו עופרת, כספית, קדמיום, אלומיניום וניקל - וגם חומרי הדברה עלולים להשפיע על רקמת העצבים ולגרום לדיכאון. אבץ, כמו גם סלניום, עוזר בסילוק של אותן מתכות ועל ידי כך משפר את המצב הנפשי.

      עוזרת לשינה טובה
      עוד רכיב תזונתי חשוב בגרעיני הדלעת, במיוחד אם אתם עייפים וסובלים מבעיות שינה, הוא חומצת אמינו בשם טריפטופן. טריפטופן הוא חומר שמשמש בטיפול בנדודי שינה, ולכן ממליצים גם לצרוך אותו ממקורות תזונתיים (אחד מהם הוא כאמור גרעיני דלעת) במטרה להקל על בעיות שינה.