וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדם לאדם: מאבק להצלת חייהם של שני זרים שגורלם נקשר במקרה

26.9.2016 / 11:30

ביום רביעי יתקיים ברחבי הארץ מבצע כפול לתרומת מח עצם עבור שני זרים שחולקים את אותו השם ואתו אותו מצב רפואי מסכן חיים. "אנחנו רק רוצים לעבור את זה בשלום", מבקשת אמו של אדם גומון בן השנתיים. צפו בראיון המלא באולפן וואלה! NEWS

באדיבות המשפחה

ביום רביעי הקרוב יתקיים מבצע ארצי למציאת תורם מח עצם עבור שני אנשים שזקוקים מאוד לעזרה, ולשניהם, לגמרי במקרה, קוראים אדם. אדם גומון תינוק בן שנתיים חולה במחלת דם נדירה שעלולה כל יום להפוך ללוקמיה, ואדם קרייף בן 31, אב לשלושה ילדים קטנים החולה בסרטן דם אלים במיוחד. לשניהם, באופן נדיר מאוד, לא נמצאה שום התאמה במאגרי מח העצם בארץ ובעולם.

"מבחינתי, התוצאה הרצויה של המבצע היא שהילד שלי יהיה בריא, ימשיך לגדול וימשיך לשמח אותנו", אמרה הבוקר אוקסנה גומון, אמו של אדם הקטן, בריאיון באולפן וואלה! NEWS. "אנחנו רוצים למצוא תורם, לעבור את ההשתלה בשלום, ולהמשיך בשגרת חיים ולשכוח את הסיפור הזה", הוסיפה.

אדם אובחן לפני מספר חודשים כחולה במחלת הדם הנדירה MDS. מדובר במחלה שקטה שלא משפיעה מאוד על היומיום, אבל כזו ש"מחביאה" את הלוקמיה עד להתפרצותה הבלתי נמנעת. דרך הטיפול היחידה שיכולה להציל את חייו של אדם היא השתלת מח עצם. למרבה הצער, כאמור, לא נמצאה לאדם התאמה באף אחד ממאגרי מח העצם בארץ ובעולם.

עוד בנושא:
הילדה שחולה במחלה שאין לאף אחד
כך חוגגים את החיים במחלקה להשתלת מח עצם בהדסה
כל מה שצריך לדעת על השתלת מח עצם

אדם גומון. באדיבות המשפחה
מקווים למצוא תורם לפני התפרצות המחלה. אדם גומון/באדיבות המשפחה

את ממבצע ההתרמה הכפול מנהלים מאגר מח עצם הדסה ועמותת מאבק לחיים. ההצטרפות למאגר מח העצם מתבצעת באמצעות דגימת רוק פשוטה, הנלקחת במשטח על ידי גירוד הלחי הפנימית באמצעות מקלון שצמר גפן מוצמד לקצהו. עלות כל בדיקה היא 200 שקלים. מטרת המבצע הנוכחי היא להגדיל את מאגר מח עצם הדסה בלפחות 20 אלף דגימות חדשות ולכן יש צורך לגייס לפחות 4 מיליון שקלים כדי שניתן לבצע את בדיקות ההתאמה.

כל אדם בריא בגילאי 18 עד 45 יכול להצטרף למאגר. מבצע אדם יתקיים ביום רביעי בין השעות 09:30 עד 22:00. במסגרת המבצע יפרסו מאות עמדות ברחבי המדינה בהם ניתן יהיה לתת דגימת רוק פשוטה ולתרום כסף לביצוע הבדיקות. ניתן לתרום גם באמצעות כרטיס אשראי בטלפון 3007* או בלינק הזה.

  • עוד באותו נושא:
  • מח עצם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully