וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה תכלא הורים שיכפו על ילדיהם להיות טבעוניים?

11.8.2016 / 15:00

בעקבות שורה של מקרים שבהם ילדים אושפזו במצב של תת-תזונה לאחר שהוריהם האכילו אותם במזון טבעוני, תעלה להצבעה באיטליה הצעת חוק לפיה הורים כאלה יעמדו בפני עונש של שנה עד 6 שנות מאסר

מערכת וואלה!

בווידאו: הורים טיפלו בבנם החולה בתרופות טבעיות, והוא מת

טבעונים שיגדלו את ילדיהם על תפריט ללא מוצרים מן החי צפויים לעמוד בפני עונש מאסר באיטליה, אם הצעת חוק שנויה במחלוקת תתקבל. ב-BBC פורסם כי על פי נוסח ההצעה, הורים טבעונים שכופים על ילדיהם תפריט טבעוני "מונעים מילדיהם יסודות חיוניים לבריאותם ולהתפתחותם התקינה".

הצעת החוק היא יוזמה של חברת הפרלמנט אלווירה סאבינו ממפלגת הימין-מרכז פורצה איטליה, והיא מגיעה בעקבות מספר מקרים שהתפרסמו בשנה וחצי האחרונות בתקשורת האיטלקית, של ילדים שאושפזו בתי החולים במצב של תת-תזונה. זאת, לאחר שהוריהם האכילו אותם בתפריט טבעוני.

עם זאת, ישנם דיאטנים וארגונים מקצועיים, דוגמת איגוד הדיאטנים האמריקאי, שתומך בטענה הפוכה לפיה דיאטה טבעונית יכולה להוות תזונה מתאימה גם לילדים, בתנאי שמקפידים לוודא שהילדים מקבלים את כל צרכי התזונה החיוניים להם – ובמיוחד ויטמין B12.

תזונה טבעונית שוללת כל מאכל שמקורו מן החי: בשר, דגים, שומן מן החי, ג'לטין, מוצרי חלב, ביצים ודבש. רופאים מעריכים שלפחות בחלק מהמקרים שהגיעו לבתי החולים, ייתכן שהוריהם של הילדים פשוט לא הבינו אילו תוספים עליהם לתת לילדיהם כדי להבטיח שהתזונה הטבעונית לא תפגע בבריאותם.

עוד בנושא:
טבעונות או פליאו: איזו תזונה יותר בריאה?
טבעונות ובריאות: בדיקות הדם שטבעונים צריכים להכיר
מחי לצומח: מעבר בריא לטבעונות

ילד אוכל מהצלחת. ShutterStock
"הבעיה מתחילה כשמעורבים בעניין ילדים"/ShutterStock

בדברי ההסבר להצעת החוק שלה, שככל הנראה תובא להצבעה בפרלמנט בחודשים הקרובים, היא מציינת את הסברה ההולכת ומתפשטת בקרב הציבור אודות "היתרונות הבריאותיים המשמעותיים" של תזונה טבעונית או צמחונית. "אין לי כל התנגדות לכך אם האדם שבחר בכך הוא מבוגר המודע למעשיו. הבעיה מתחילה כשמעורבים בעניין ילדים... התזונה הצמחונית והטבעונית חסרה במרכיבים כמו אבץ, ברזל, ויטמין D, ויטמין B12 ואומגה 3", אמרה סאבינו. לדבריה, מטרת הצעת החוק שלה היא "להוקיע הרגלי אכילה מסוכנים ופזיזים שנכפים על ידי הורים, ומזיקים לילדיהם".

גם לגדל ילדים שמנים זה פשע?

העונש שיושת על הורים, על פי הצעת החוק, ינוע בין שנת מאסר אחת ל-4 שנים בכלא, במקרה שהילד יחלה או יסבול מפגיעה בריאותית לצמיתות. העונש יטפס לשש שנות מאסר, במקרה שיוכח כי התזונה הטבעונית הובילה למותו של הילד.

לצד אנשי המקצוע שהגיבו וביקרו את הצעת החוק, נשמע סוג נוסף של ביקורת מכיוון אחר. לפיה, הניסוח הכוללני של הצעת החוק יאפשר להאשים במסגרתו גם הורים לילדים שסובלים מהשמנת יתר. אחרים טוענים כי יוזמות חינוכיות שיספקו לציבור יותר מידע תזונתי יהיו אפקטיביות יותר מיוזמות ענישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully