וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך קורה שמאבחנים סרטן בטעות?

27.7.2016 / 15:00

מאז שנודע שאמיר פרישר גוטמן ככל הנראה אובחן בסרטן בטעות, עולה אצל רבים השאלה - איך זה יכול לקרות. הזמנו לאולפן וואלה! NEWS את האונקולוג ד"ר יוסף ברנר כדי לבדוק כמה אבחנות שגויות באמת יש בתחום הסרטן. צפו בדיון

מערכת וואלה!

ביומיים האחרונים כולם מדברים על אמיר פרישר גוטמן, לאחר שפורסם שככל הנראה אובחן כחולה בסרטן ואף עבר טיפולים כימותרפים למרות שחלה בכלל במחלה אחרת. אחת השאלות שעולה הכי הרבה בדיונים ברשת בנושא היא – איך קורה שמאבחנים סרטן בטעות?

"זה מאוד נדיר", אומר ד"ר יוסף ברנר, המנהל בדימוס של המכון האונוקולוגי בבית החולים וולפסון ומנהל המרכז הרפואי ניו-הופ לטיפולים משלימים בסרטן, ומוסיף כי בעשרות השנים שהוא אונקולוג הוא כמעט ולא נתקל במקרים כאלו.

עוד בנושא:
האם תרופות נגד כולסטרול מורידות את הסיכון לחלות בסרטן?
מחקר: הגידול הממאיר שניזון משומן
האם אורח חיים בריא באמת יכול למנוע סרטן?

עם זאת, מחקר שפורסם באחרונה בבית החולים ג'ונס הופקינס בבולטימור מעיד כי אבחונים שגויים קורים, ולא מעט. החוקרים בחנו 6,000 אבחנות של סרטן מבתי חולים שונים ומצאו כי אחד מכל 73 חולים אובחן בטעות, כלומר כמעט אחוז וחצי. "אם נכמת את זה למספרים בישראל, לפי הסטטיסטיקה הזו בערך 400 מקרים בשנה בישראל, סטטיסטית, הם טעות", כך לפי ד"ר ברנר. הטעויות הכי נפוצות במחקר היו באבחנה של סרטן שד, סרטן הערמונית וסרטנים גניקולוגים.

למה זה קורה ואיך אפשר להימנע מטעויות כאלה? צפו בדיון המלא באולפן וואלה! NEWS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully