פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      יום חג: מחקר איטלקי קובע - פסטה זה לא משמין

      אנחנו רגילים לחשוב שפחמימות הן האוייב הכי גדול של הדיאטה שלנו, אבל האם החשיבה הזו מוטעית? זה מה שטוען מחקר חדש שמצא שלא רק שפסטה לא משמינה, יש סיכוי שהיא בכלל מרזה. אם רק אוכלים ממנה במתינות

      יום חג: מחקר איטלקי קובע - פסטה זה לא משמין
      עריכה: מאיה בן ניסן, בימוי: גיא גורן

      בווידיאו: מתכון לפסטה בדקה

      פסטה. אי אפשר איתה ואי אפשר בלעדיה. או לפחות ככה אמרו לנו. מחקר חדש שמגיע אלינו כל הדרך מאיטליה – מולדת הפסטה, מצא שאכילה של פסטה, לא רק שלא גורמת להשמנה, אלא אפילו מרזה. המחקר הזה מצטרף למחקרים אחרים מהעת האחרונה שמציעים כי אכילה מאוזנת של שומנים, ביצים ואפילו מלח, אינה מזיקה לגוף, ואף יכולה להועיל.

      עוד בנושא:
      דע את האויב: אילו פחמימות טובות לכם?
      פחמימות או שומנים: מה הכי גרוע לדיאטה שלכם?
      תתחילו לעבוד: כמה צריך להזיע כדי לשרוף ג'אנק פוד?

      המחקר שמגיע מהמוסד הרפואי והמחקרי IRCCS Neuromed בפוזילי שבאיטליה, בחן כ-23 אלף נבדקים מרחבי המדינה ומצא כי אכילה של פסטה כחלק מדיאטה ים תיכונית יכולה אפילו לעזור בירידה במשקל. הנחקרים נתבקשו לדווח על כל מה שאכלו במהלך 24 שעות, כולל כמויות ותיאור מדויק של המזון. בנוסף, הם נתבקשו לכתוב האם הם מצויים תחת דיאטה מסוימת והאם המזון שנצרך באותו היום הוא נורמלי ביחס לאכילה הקבועה שלהם. לאחר מכן הם רשמו את המשקל והגובה שלהם, כמו גם את היקף המותניים והירכיים שלהם.

      פסטה אלגנטית (ShutterStock)
      סתם יצא לה שם רע (צילום: shutterstock)

      התוצאות שפורסמו בכתב העת Nutrition & Diabetes הראו כי לא רק שאין קשר בין אכילה של פסטה למשקל גבוה, אלא להיפך. "פסטה היא מרכיב חשוב בדיאטה ים תיכונית וצריכה שלה לא נקשרה במחקר ל-BMI גבוה, היקף מותניים רחב או משקל גבוה והשמנת יתר", אמרו החוקרים. ליסיה לאקוויאלו, ראש בית הספר לאפידמיולוגיה תזונתית במכון המחקר, אמרה כי טרנד הבריאות הנוכחי שמבקש להוציא את הפסטה מהתפריט הוא פשוט לא מוצדק. "לאור הממצאים של המחקר שערכנו אנחנו יכולים לומר בוודאות כי זו גישה שגויה".

      אבל כמו דבר בחיים. איזון הוא שם המפתח. גם בדיאטות. המחקר מצא כי אלה שעשו דיאטה ים תיכונית, אכלו פסטה ושמרו על משקל, נהנו ממנות לא גדולות ושילבו אותן עם דגים, ירקות ושמן זית, ולא שמנת ובשר אדום למשל. המשתתפים בסקר קיבלו חוברות עם תמונות של מנות כדי לעזור להם לדווח על גודל מנה נכון. החוקרים ראו כי ברוב המקרים בחרו הנבדקים במנות של 86 גרם. "אם משלבים פחמימות בתזונה בריאה ומאוזנת, הן יכולות לגרום לתחושת שובע ואף לצמצם את צריכת הקלוריות", אמרו.