וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רטוב וחם: כך תשמרו על כפות רגליים בריאות בקיץ

ד"ר זהבה לבר

4.7.2016 / 10:09

עור יבש, פטריות ברגליים והרבה יותר מדי זיעה. נשמע מוכר? ד"ר זהבה לבר, מומחית לרפואת עור ודרמטולוגיה קוסמטית, מסבירה איך להתמודד עם האתגרים שהקיץ מציב בפני כפות הרגליים שלכם

כפות רגליים מטופחות. ShutterStock
תשמרו עליהן מטופחות/ShutterStock

בעוד שרוב האנשים די אוהבים את החופש שהקיץ מאפשר לרגליים שלהם, יש כמה שדווקא סובלים בעונת הכפכפים - גם כי הרגליים לא תמיד נראות מספיק טוב, וגם כי בקיץ יכולות להתעורר מספר בעיות שפוגעות בבריאות עור כף הרגל.

עוד בנושא:
נגמר הוויכוח: חורף עדיף על קיץ. לפחות מבחינה רגשית
הכינו ילדכם: המחלות שעלולות לתקוף את הילדים דווקא בקיץ
הפתרונות הטבעיים שיקלו על עקיצות היתושים

יובש
בקיץ מרביתנו נוהגים ללכת עם כפכפים וסנדלים. ההליכה בנעליים פתוחות חושפת את עור כף הרגל לשמש, חום ואבק, בעקבות זאת רבים מאתנו נתקלים בתופעות של יובש וסדקים בעור כף הרגל, בדגש על צדי כף הרגל והאצבעות. במקרים בהם מופיע עור גס וקשה, ניתן לשייפו באבן מיוחדת או מכשיר שיוף ולהיעזר בפדיקור מקצועי. בנוסף, למניעה ולשיפור התוצאות הטיפוליות של פדיקור מומלץ להשתמש באופן יום-יומי בקרם טיפולי או בלחות לרגל.

זוגות נעליים וסנדלים. ShutterStock
שורש הבעיה. סנדלים/ShutterStock

פטריות
אם אתם משתמשים במקלחות ציבוריות בבריכות השחייה ובחופי הרחצה אתם עלולים לסבול מבעיה נוספת. אזורים אלה, גם אם רמת הניקיון בהם גבוהה, מהווים כר פורה לפטריות מסוגים שונים. ההידבקות בפטריות ציפורניים או פטריות בעור כף הרגל עלולה להתרחש במקרים בהם קיים מגע ישיר של כף הרגל במשטח נגוע. אי לכך, בראש ובראשונה מומלץ למנוע את המגע עם משטחים שונים בעזרת נעילת כפכפים.

במקרים של הידבקות בפטרת – תופעה הגורמת לשינויים בעור כגון אדמומיות, גרד וקילוף, רצוי להשתמש בקרם נגד פטרת בשילוב אלוורה המרגיעה את הגרד. במקרים של פטרת ציפורניים התופעות יופיעו באופן איטי יותר ומומלץ לפנות לטיפול ואבחון אצל רופא עור כשמבחינים בשינויים בצבע הציפורן, כתמים או עיוות צורה.

הזעה
חלקנו נדרשים ללכת עם נעליים סגורות גם במהלך החודשים החמים, אך בקיץ נעל סגורה עלולה להפוך בקלות לבריכת זיעה עתירת חיידקים שיכולים לגרום לתופעות כגון אקזמה בין האצבעות, פטרת ועוד. ההמלצה הראשונה היא להצטייד בגרבי כותנה שיספגו את הזיעה בצורה טובה יותר מגרביים סינטטיות, ניתן אפילו להשתמש בחומרים סופחי נוזלים דוגמת מעט טלק בתוך הנעל. במקרים בהם מופיעים בכל זאת סימני אקזמה או פטרת מומלץ לאוורר את הרגל ככל שניתן ולהשתמש בתכשירים אנטי פטרייתיים שנמכרים ללא מרשם רופא.

עוד באותו נושא

מה הציפורניים אומרות על הבריאות שלכם?

לכתבה המלאה
ציפורניים שבורות. ShutterStock
בואו לא נגיע לזה, טוב?/ShutterStock

הכי חשוב - לטפל, ומהר

ההמלצה המרכזית לטיפול בכל בעיה בעור כף הרגל היא לעקוב אחר המצב ולתת מענה מהיר. אחת הבעיות המרכזיות היא האיחור בתחילת הטיפול, בעקבות ההופעה המתונה של סימפטומים שונים. לדוגמה, עור יבש שניתן לטיפול באמצעות קרם לחות פשוט, הופך ללא טיפול לעור קשה וגס שדורש טיפול פדיקור עמוק, שיוף, קרמים טיפוליים ועוד. פטרת ראשונית בעור כף הרגל או בין האצבעות שניתנת לטיפול באמצעות משחות ללא מרשם רופא, מתפשטת לאזור הציפורניים ומצריכה טיפול ארוך יותר ואפילו נטילת כדורים. אז למרות שכף הרגל היא החלק הרחוק ביותר מן העיניים - אל תשכחו לבדוק אותה לפעמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully