וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הומו, עשיר ואלכוהוליסט: דברים שתוכלו לדעת על אחרים רק מלהסתכל עליהם

14.11.2015 / 10:41

את הפרטים הכי אינטימיים בחיינו ניתן לגלות במבט אחד בלבד. מחקרים מצאו שממבט בעיניים, בשיער ובידיים ניתן לגלות את הנטייה המינית של האדם, כמות צריכת האלכוהול שלו ואת הרקע הסוציו-אקנומי שלו. בינינו אין סודות יותר

מערכת וואלה!

בסרטון: ככה מה שאתם אוכלים משפיע לכם על הפנים

מחקרים שבוצעו במטרה לפגוע בזכותינו לפרטיות, מצאו שיש הרבה פרטים אינטימיים של בני אדם - כאלה שאנחנו לא נוהגים לשתף בקלות עם אחרים - שפשוט מאוד לזהות אותם רק ממבט אחד בעיניים, בידיים, בשיער או בשפת הגוף. אנחנו לא נוהגים לחשוף בפני אנשים שזה עתה הכרנו את הנטייה המינית שלנו, את הרקע הסוציו-אקונומי שלנו או את חיבתנו לאלכוהול - אבל השיטות הבאות מתיימרות לחשוף את כל הפרטים האלה עלינו גם בלי שנגיד אותם. היזהרו כי הטריקים האלה יכולים לחשוף בפניכם דברים שלא ידעתם - אפילו על עצמכם.

אילוסטרציה. ShutterStock
אפשר לראות בעיניים שלכם עד כמה אתם אוהבים אלכוהול/ShutterStock

צבע העיניים שלכם קובע כמה אלכוהול אתם צורכים

מחקרים מראים שצבע עיניים הוא אינדיקטור מדהים לכמות האלכוהול שאדם מסוגל לצרוך לפני שהוא מתחיל להשפיע עליו. שני מחקרים שבוצעו בנושא, פעם אחת עם גברים ופעם אחת עם נשים, מצאו כי מסיבה כלשהי שלא לגמרי ברורה - אלו שניחנו בעיניים בהירות - כחול, ירוק, אפור או אגוז - יכולים להתמודד טוב יותר עם כמויות רבות של אלכוהול מאשר אנשים עם עיניים כהות - עליהם אלכוהול משפיע מהר יותר.

בהירי העיניים צורכים כמויות רבות יותר של אלכוהול ומפתחים סובלות רבה יותר כלפי צריכת אלכוהול. תוצאות המחקרים מחזקות את העובדה שבעלי עיניים חומות רגישים יותר לתרופות וגירויים אחרים - ורגישות זו מנחה אותם להפסיק כשהספיק להם. אז אם עד היום קנאתם בחבר הזה שמסוגל לשתות כוסית אחת של וודקה ולתפוס ממנה ראש - לפחות תתנחמו בזה שיש לכם עיניים יותר יפות ממנו.

עוד באותו נושא

מחקר מצא את אורחי המלון המעצבנים ביותר. אתם ביניהם?

לכתבה המלאה
אילוסטרציה. ShutterStock
ספק : ShutterStock/ShutterStock

הידיים והשיער שלכם עוד יוציאו אתכם מהארון

זו אחת השאלות שאנחנו מעולם לא שואלים אחרים - אבל היא תמיד מעסיקה אותנו. אנחנו נוטים להעביר שעות ארוכות בלירלורים על הנטייה המינית של העובד החדש במשרד - רק כי ההתנהגות שלו לא מספיק "גברית" כדי לענות לנו על זה. כעת מתברר שיש כמה דברים שמצביעים על הנטייה המינית שלנו - וגם אם זה לא מדע מדויק וזה לעולם לא יהיה חד משמעי - זה עדיין יכול לחדד לנו משהו שגם ככה חשדנו לפני.

נתחיל באצבעות. אורך האצבעות ביד והיחס ביניהן חושפות את הנטייה המינית שלנו. זאת אומרת, אצל רוב הנשים, האצבע המורה (זו שאחרי האגודל) והקמיצה (זו ששמים עליה טבעת נישואים) הן בערך באותו האורך - או שהאצבע המורה ארוכה יותר מהקמיצה. אולם אצל הגברים, הקמיצה היא שארוכה יותר מהאצבע המורה. מחקר מצא שאצל גברים הומוסקסואליים התפלגות יחס האצבעות קרובה יותר להתפלגות הנשית ואצל נשים לסביות התפלגות יחס האצבעות קרובה יותר להתפלגות הגברית. זאת אומרת שאם האצבע המורה והקמיצה שלכם, הבנים, הן באותו האורך, או שהאצבע המורה ארוכה יותר - ייתכן שאתם נמשכים לגברים. אם הקמיצה שלכן, הבנות, ארוכה יותר מהאצבע המורה - יש סיכוי טוב יותר שאתן נמשכות לנשים. הפרופורציות בין הקמיצה לאצבע המורה מושפע מכמות הטסטוסטרון שנחשפתם אליה ברחם - וזו הסיבה שיש לגברים ולנשים - בדרך כלל - יחס אצבעות שונה.

כף יד. קרדיט תמונה: שאטרסטוק, עיבוד תמונה
יד נשית/עיבוד תמונה, קרדיט תמונה: שאטרסטוק

מהאצבעות נעבור לידיים - או יותר נכון, ליד בה אתם כותבים. כותבים ביד שמאל? סיכויים גדולים יותר שתימשכו לבני מינכם. מחקרים מראים שהומוסקסואלים ולסביות נוטים לכתוב ביד שמאל יותר מהטרוסקסואלים. לנו זה נשמע קצת מפוקפק.

עם איזו יד אתם כותבים?. ShutterStock
להכיר לך מישהי?/ShutterStock

ומהידיים לראש: הידעתם שכיוון המערבולת שבשיער שעל ראשכם יכול להעיד גם הוא על נטייה מינית? מחקר שנערך בנושא לא מביא תוצאות מספיק משכנעות כדי ש"נקנה" את זה - אבל גם הוא מעריך שסיכוייך לצאת גיי גדולים יותר אם שיערך פונה כנגד כיוון השעון, דבר שפחות נפוץ באוכלוסייה הכללית (רק ל-8% מהאוכלוסייה השיער פונה לכיוון הזה). כמובן שאם הוא לא, זה לא אומר שאתה סטרייט - שכן ברור שיותר יותר מ-8% באוכלוסייה נמשכים לבני מינם.

כיוון השיער שלכם. New York Magazine, צילום מסך
מצד ימין: גדילה עם כיוון השעון, מצד שמאל: נגד כיוון השעון/צילום מסך, New York Magazine

בשיחה קצרה ניתן לזהות אם אתה עשיר

לא, אתם לא צריכים לשאול אותו אם הוא עשיר כדי לגלות. מספיק שתשוחחו איתו על כל נושא שתבחרו - והתשובה תוגש לכם על מגש של כסף. טוב, גם פה זה לא מדע מדויק - אבל תרשו לנו להתלהב מהסיפור הזה רגע. בשנת 2009, שני פסיכולוגים מאוניברסיטת קליפורניה ביצעו מחקר על הקשר בין רמזים לא מילוליים למצב סוציו-אקונומי. כדי לעשות זאת, הם הציבו נסיינים בזוגות וצילמו אותם מדברים ומנסים להכיר אחד את השני. מה שהם גילו הוא שהאדם העשיר יותר נטע לאבד ריכוז ול"התנתק יותר" מהשיחה, והראה סימנים של עצבנות וחוסר סבלנות כשמישהו דיבר אליו. העני יותר לא התנהג כמו אידיוט חסר נימוסים וידע להקשיב, להנהן ולחייך לאדם האחר שדיבר אליו. מסקנה: ניתן לזהות אדם עשיר לפי כמות הפעמים שדעתו מוסחת בשיחה.

החוקרים שלא בדקו לפני הניסוי את המעמד הכלכלי של כל אחד מהנבדקים שלהם ניחשו נכון מי מהם עשיר יותר ומי פחות - ואם זה לא מספיק, גם קבוצת בקרה שנבחרה לצפות מאוחר יותר בהקלטות של השיחות, ידעה להצביע על העשירים. התיאוריה אומרת שאנשים מהמעמד הכלכלי הגבוה פחות תלויים באחרים בשל עושרם והשכלתם הגבוהה ולכן הם לא נוהגים להשקיע בשיחות לא מועילות כביכול עם אחרים.

בחור עשיר מתנשא. ShutterStock
עשיר ומתנשא?/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully