מחקר גילה למה ממש כדאי לכם להוסיף ביצה לסלט

אם אתם אוכלים מעט מדי ירקות, כדאי שתוציאו מהם את המקסימום. מחקר חדש גילה כי אם תוסיפו ביצה לקערת הסלט תשפרו מאוד את ספיגת היתרונות הבריאותיים של הירקות

  • ביצים
  • סלט
מערכת וואלה! NEWS
גם טעים וגם בריא (צילום: shutterstock)

ארוחת הבוקר הישראלית קיבלה השבוע עוד רוח גבית, כשמחקר חדש מצא כי ביצים וירקות הם השילוב האידיאלי. חוקרים מאוניברסיטת אינדיאנה מצאו כי שילוב של סלט מירקות חיים עם ביצה קשה מגביר פי תשעה את הספיגה של נוגדי חמצון חזקים הנקראים קרטנואידים, מאריך חיים ואף מפחית את הסיכון לסרטן ולמחלות כרוניות אחרות.

החוקרים, שמחקרם יוצג במפגש השנתי הקרוב של האגודה האמריקאית לתזונה, בחנו 16 גברים בריאים, להם הוגשו שלוש ארוחות שונות. אחת כללה סלט של ירקות חיים, סלט עם ביצה וחצי מקושקשת וסלט עם 3 ביצים. התוצאות הראו כי הספיגה של הקרטנואידים בסלט, שהורכב מעגבניות, גזר, עלי תרד, חסה רומית וגוג'י ברי, עלתה פי שלושה עד תשעה, כך דווח ב-Science Daily. הקרטנואידים שנמצאו בסלט, כללו בטא-קרוטן, אלפא-קרוטן, ליקופן, לוטאין, וזאקסנטין, שני האחרונים נמצאים בחלמון ביצה.

עוד באותו נושא

מבחן החביתה: האם ארוחת הבוקר בריאה או לא?

לכתבה המלאה

ליהנות משני העולמות

אוכלוסיות רבות בעולם המערבי, בעיקר בארה"ב ואירופה צורכים מעט ירקות, לכן הגילוי החדש כל כך חשוב. "יש פה דרך להגביר את הערכים התזונתיים של הירקות, וגם לקבל את היתרונות התזונתיים של חלמון הביצה", הסביר עורך המחקר ויין קמפבל.

המחקר הנוכחי נולד מתוך מחקר קודם של קבוצה שהראתה כי על ידי הוספת שמנים מסוימים לירקות טריים מעורבבים, השתפרה ספיגת הקרוטנואידים. כעת קבוצת המחקר מבקשת להרחיב את המחקר כדי לחקור את ההשפעות על חומרים תזונתיים מסיסים בשומן אחרים, כמו ויטמין E וויטמין D.

עוד בנושא:
5 תפריטים בריאים שמתאימים לכולם
אפשר גם בלי: מדריך לטבעוני המתחיל
אכילת ירקות מאריכה חיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/הלתנאי שימוש
    לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

    התרעות פיקוד העורף

      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully