וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: איך נשים שרפו קלוריות לאורך ההיסטוריה?

29.3.2015 / 14:30

פעילות גופנית נראית לנו היום חלק אינטגרלי מחיי היומיום של נשים וגברים. בתחילת המאה שעברה, זה לא היה המקרה, ונשים היו מסתפקות במתיחות קלות בבגדי ערב. צפו בסרטון שסוקר את התפתחות הכושר הנשי במאה האחרונה

צילום מסך

אם היום כבר התרגלנו לראות נשים סוחבות שקי חול, או מושכות גומיות בפארקים ובחוף הים, דמיינו לכם שפעם מתיחה, לא הייתה נחשבת לחימום, אלא לאימון גופני מלא. סרטון וידיאו חדש של חברת ביטוח אנגלית מציג את האבולוציה של אימוני הכושר לנשים במאה השנים האחרונות, ומראה איך עברנו ממתיחות וחישוקים לאירובי, ריקודים וזומבה.

בעשורים המוקדמים של המאה ה-20, זיעה עוד נחשבה לדבר מאוד לא נשי, לכן את רוב הכושר, אם אפשר היה לקרוא לו ככה, עשו בשמלות. בשנות ה-30 וה-40, כבר החלו להעלות את הרמה, והחלו בצעדי ריקוד קלילים, שספק אם שרפו קלוריות, אבל הובילו לחישוקי ההולה הופ של שנות ה-50, שנחשבים פופולרים עד היום.

אירובי מדרגה. ShutterStock
זוכרים את זה? אירובי מדרגה/ShutterStock

שנות ה-50 וה-60 היו העשורים של האביזרים. נשים, החלו להשתמש אז בחישוקים, שנחשבו ללהיט היסטרי בכל העולם ונמכרו במאות מיליונים, ובאנגליה המציאו מכשיר שנקרא "טרים טוויסט" –שהיה מעין לוח עץ שזז עם תנועת הרגליים, ונחשב למחטב ומעצב ירכיים, וכמובן התאים למוזיקה של התקופה. משנות ה-70 והלאה, שיעורי הריקוד הפכו לפופולריים ביותר, כשההתחלה הייתה עם שיעורי ג'אז, אירובי, היפ הופ ולבסוף זומבה.

היום, הטרנדים של כושר הנשים כבר שונים לגמרי, ואת שיעורי הזומבה של שנות האלפיים החליפו אימוני כושר מפרכים בעצימות גבוהה, שניתן לעשות כמעט בכל מקום. הזיעה היום אגב, כבר נחשבת לגיטימית.

לא רק טרנד: הפעילות הגופנית הכי בריאה שיש

עוד באותו נושא

הקץ לזומבה: אימוני הכושר שיכבשו אתכם ב-2015

לכתבה המלאה

ככה זה היה נראה בשנות ה-80

  • עוד באותו נושא:
  • כושר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully