וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאיזה חולים הכי קל להשיג קנאביס רפואי?

19.3.2015 / 16:35

איזה חולים זכאים לקבל קנאביס רפואי ואיזה לא, למה משרד הבריאות מסתיר נתונים מהציבור, והאם הקנאביס עשוי לפתור לא רק בעיות רפואיות אלא גם כלכליות. שלומי סנדק, מנהל המרכז הישראלי לקנאביס, מסביר

צילום והפקה: מערכת וואלה

20 אלף חולים בישראל מקבלים היום מרשם לקנאביס רפואי. זה אולי נשמע כמו מספר לא קטן, אבל בעוד חולים במחלות סרטן שעוברים הקרנות, פרקינסון וטורט למשל, מקבלים מרשמים יחסית בקלות, חולי אסתמה, אפילפסיה וגלאוקומה, שמחקרים כבר הוכיחו את יעילות הקנאביס בטיפול בהן, עדיין צריכים להאבק.

שלומי סנדק, מנהל המרכז הישראלי לקנאביס רפואי, לא רק מנסה ליצור לובי בקרב חברי הכנסת ולגייס רופאים, אלא עוזר לחולים להשיג מרשמים. לראייתו, במקום ללכת קדימה, בשנים האחרונות ישראל הולכת אחורה בנושא. "למרות שמספר החולים עלה", הוא מסביר, "הקושי בקבלת מרשמים רק עולה".

האם קנאביס יפתור את הבעיות הכלכליות של ישראל?

סנדק טוען כי ישראל יכולה להפוך למעצמה בתחום הקנאביס הרפואי, מה שעשוי לפתור את הבעיות הכלכליות שלה. "שואלים כל הזמן איפה הכסף?", הוא אומר, "אז הנה הוא. אני לא מכיר יהודי, ערבי או נוצרי שלא יהיה מוכן לשלם כסף, רק כדי לראות מה זה קנאביס שגדל בארץ הקודש".

ומה באשר לטענות כי שימוש בקנאביס רפואי עלול להוביל לדכאונות ולפרנויות? סנדק, מבקש שמשרד הבריאות ייראה נתונים בנושא. "פעם אמרו שכל משתמשי הקנאבסי הרפואי יהפכו לנרקומנים. אם זה נכון, אז איפה הם?".

צפו בדיון באולפן וואלה.

לפניות לצוות התכנית שאיפות גדולות TVcanabis@gmail.com


בפרקים הקודמים:
המדען הישראלי שממציא את הקנאביס מחדש
הכירו את האיש שיושב על ברז הקנאביס בישראל
למי שייכת תעשיית הקנאביס הרפואי?
איך הופכים קנאביס רפואי לתרופה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully