וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את האיש שיושב על ברז הקנאביס הרפואי בישראל

19.2.2015 / 16:38

עימות בין הרופא המנהל את יחידת הקנאביס הרפואי במשרד הבריאות ובין נציג החולים: מדוע חולה סרטן צריך להיות במתח בכל חצי שנה אם יאושר המרשם שלו? צפו בפרק השני של שאיפות גדולות

צילום, הפקה ובימוי: מערכת וואלה

הרבה חולים הזקוקים לקנאביס רפואי מוצאים את עצמם מדי כמה שבועות באותו סרט: מתח וחשש מפני השאלה האם האישור שלהם לקנאביס יחודש או לא. האיש שאחראי על האישורים הללו, כמו גם על השאלה איזה מינון יקבל כל חולה, הוא ד"ר מיכאל דור, סגן מנהל היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות.

בעימות בין ד"ר דור לשלומי סנדק, מנהל המרכז הישראלי לקנאביס רפואי, טען דור כי "בנינו מערכת שעונה בצורה נכונה, כמיטב יכולתנו". המערכת הזו משרתת היום כ-6,000 בני אדם שמקבלים קנאביס רפואי. לדברי ד"ר דור, הוא מקבל בין 200 ל-300 פניות ביום. בערך שני שליש מהפניות האלה הן לחידוש והארכה של אישורי קנאביס, ומבין הפניות החדשות, לפי הערכת ד"ר דור, יחידתו מאשרת בין 80-90 אחוז מהמקרים.

בניגוד לתמונה שמצייר ד"ר דור, סנדק, שהוא פעיל בולט עבור חולים שזקוקים לקנאביס רפואי, טוען כי מטופלי קנאביס נתקלים בקשיים רבים, ובראשם שאלת המינון. לדברי סנדק, חולים רבים לא מקבלים קנאביס, אף שהם מעידים שהוא עוזר להם, ובמקום זאת הם מקבלים תרופות שהנזק שלהם מוכח. "למה לאלץ את החולים לעבור דרך הטיפול התרופתי, הסמים הקשים האלה, רק כדי לקבל קנאביס? זה כמו לומר שכל מי שרוצה לעלות לישראל, יהיה קודם כל שנה שלמה שבוי אצל החמאס...", אמר.

צפו בדיון המלא באולפן וואלה.

לפניות לצוות התכנית שאיפות גדולות TVcanabis@gmail.com

עוד בנושא:
האם מריחואנה יעילה נגד דיכאון?
צמח המחלוקת: האם קנאביס רפואי מסוכן לילדים?
מחקר: קנאביס עשוי לכווץ גידולים במוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully