וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 כללים שיגרמו לכם להתחיל להתאמן

אבי לוסטמן

4.3.2015 / 10:00

כולנו יודעים שפעילות גופנית הכרחית לבריאות שלנו, ולא צריכים להיות רופא כדי להבין שזה לא בריא לשבת כל היום. ובכל זאת, הרבה מאוד אנשים לא מצליחים להביא את עצמם להפעיל את הגוף. הנה כמה כללים שיעזרו לכם לקפוץ מהספה

חמישה תרגילים בחמש דקות. ראובן קסטרו
אבי לוסטמן מדגמנת מוטיבציה/ראובן קסטרו

אם תשאלו את אחד החברים שלכם למה הוא לא מקפיד לעשות פעילות גופנית, סביר שהוא יענה לכם שאין לו זמן לזה. ואולם, בסקר ממשלתי שנערך בארה"ב נמצא כי לאמריקאים יש כארבע שעות וחצי של פנאי ביום. אנחנו בישראל אומנם מתמודדים עם לא מעט לחצים, אבל גם לנו יש זמן פנוי לא מבוטל. ובכל זאת, כאשר זה נוגע לכושר, אנחנו מתקשים למצוא את הזמן. לצערנו, אין פתרונות קסם לבעיה הזו, ופעילות גופנית היא שאלה של החלטה ומחויבות לעצמנו להשתמש בחלק קטן מהזמן הפנוי עבור עצמנו.

פעילות גופנית ואימוני כושר משפרים את הבריאות, הפיזית והנפשית. כושר חשוב לא רק בהיבט של ירידה ושמירה על משקל תקין, אלא גם לצורך הורדת סיכון למחלות כרוניות, שיפור מצב הרוח, העלאת רמות האנרגיה והרגשה הטובה. כל אלה ישפרו את איכות החיים. ואם אתם מפקפקים בזה, כדאי שתדעו שמחקרים מראים זאת שוב ושוב. כדי שתוכלו להרוויח מכל הטוב הזה, הנה מספר דרכים שיעודדו לכם את המוטיבציה ויעזרו במחויבות.


1. זה לא הכל או כלום
הרבה אנשים חושבים שאם אין להם שעה פנויה לאימון מלא, אז עדיף כבר להרים ידיים. אך זה לא המצב. צאו מגישת "הכל או לא כלום". אימון לא חייב להיות ארוך, גם אימון קצר ואינטנסיבי תורם לגופנו. מעבר לעובדה שאימון קצר בוודאות עדיף על לא כלום, יש מחקרים שמראים שאימונים קצרים יעילים יותר.

עסוקים? 5 תרגילים ב-5 דקות

אילוסטרציה. ShutterStock
הכניסו את בגדי הספורט כבר בבוקר לתיק/ShutterStock

2. תתכוננו מראש
רוצים להתעמל אבל לא מצליחים למצוא רגע? היערכו לכושר מראש ותכננו מתי להתעמל בלו"ז השבועי שלכם. לדוגמה, אתם יכולים לקבוע עם בן הזוג באילו ימים תצאו לרוץ ביחד, אתם יכולים להזמין בייביסיטר מראש ליום מסוים כדי לוודא שלא תוותרו לעצמכם ברגע האחרון או תקבעו עם בחר ליום קבוע פעם בשבוע. ברגע שהפעילות הגופנית תהיה חלק מהשגרה המתכוננת שלכם, יגדלו הסיכויים שבאמת תתאמנו.

וטיפ קטן לעניין התכנון: קחו אתכם בתיק בגדי ספורט כבר בבוקר, וקח תוכלו ללכת מהעבודה ישר לאימון. כי בואו נודה: יש סיכון שאם ניכנס הביתה - כבר לא נצא לאימון.

3. קשה להתחיל? קחו עזרה
אם לא התאמנתם בשנים האחרונות ואתם לא ממש יודעים איך להתחיל כדאי לכם לשקול לקבל עזרה. קחו לכם מאמן כושר שידחוף, יעודד וינחה אתכם. מעבר לעזרה המקצועית, לפעמים גם המחויבות הכללית מסייעת להתמדה.

4. תמצאו משהו שאתם נהנים ממנו
חשוב מאוד למצוא פעילות גופנית או סוג אימון שיהיה מהנה עבורכם, או לפחות לא שנוא. לא תוכלו להתמיד במשהו שאתם שונאים. אם אתם לא מתחברים ריצה או לחדרי כושר, נסו לחשוב מחוץ לקופסת האימונים הסטנדרטית. גם פעילות שלא נחשבת לספורט - כמו ריקוד או אומנות לחימה – יכולה לעשות את העבודה.

5. כוחה של תחרות
צרו לעצמכם תחרות עם עצמכם כמוטיבציה. הציבו לעצמכם מטרות, אבל הקפידו שיהיו ראליסטיות כדי שתוכלו לעמוד בהן וכך ליצור חוויה חיובית ומוטיבציה. הצבת מטרות חשובה כדי ליצור עניין ולמנוע שחיקה מנטלית עם הזמן.

עוד באותו נושא

נמצאה הדרך הכי יעילה להיפטר מהכרס

לכתבה המלאה
בחורות רוקדות זומבה. ShutterStock
גם ריקוד יכול להיות כושר/ShutterStock

6. בחרו את הזמן הנכון
מצאו את הזמן הטוב ביותר לגופכם להתאמן. יש אנשי בוקר שעבורם אימון בערב הוא בלתי אפשרי מנטלית ופיזית, ולהפך. בחרו את הזמן הנכון ביותר עבורכם. ואם באחד הימים לא יצא לכם להאמן, אז לכו ברגל לעבודה או בחזרה, או רכבו לעבודה וחזרה על אופניים. ולא חשמליות כמובן.

7. הכירו את המכשולים שלכם
תכירו את עצמכם ואת המכשולים שתעמידו לעצמכם, ועקפו אותם. למשל - אם אחרי שאתם מתאמנים בערב אתם נהיים רעבים, נסו לתזמן את הארוחות במהלך היום בהתאם. מכשול אפשרי בדרך הוא כאב, אבל חשוב לדעת שכאב הוא רק סיבה זמנית לא להתאמן, לא קבועה.

אבי לוסטמן היא מאמנת כושר, תרפיסטית, מומחית יציבה ושיקום תנועה ומאמנת אימון פונקציונלי ואימוני TRX

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully