וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיכורים ולא מיין: שינוי התודעה באופן טבעי

3.3.2015 / 8:59

חומרים כימיים שונים יכולים לעשות פלאים למצב הרוח שלנו, אבל החסרונות שלהם ברורים. החדשות הטובות הן שאפשר לשנות את התודעה בכיף גם באופן טבעי ובריא. מוזמנים להתמכר

גבר צוחק. ShutterStock
הצפה טבעית של חומרים מותרים/ShutterStock

ככל הידוע לעולם המדע, הרגשות שאנחנו חווים עשויים מחומרים כימיים שמציפים את המוח. הכימיקלים האלה מגיעים למוחנו בשתי צורות: באמצעות חומרים למיניהם, חוקיים או אסורים, או באופן טבעי.

ה"חומרים למיניהם" משפיעים על הרגשות שלנו באמצעות שינוי מלאכותי של פעולת המוליכים העצביים והקולטנים במוח. למרות שהם בהחלט עושים את העבודה, חלקם עלולים לעודד תלות ואפילו התמכרות. לדרכים הטבעיות לשינוי התודעה, לעומת זאת, אין שום בעיה להתמכר, מפני שהם משנים את המבנה הכימי של המוח בצורה טבעית והוליסטית, ועושים רק טוב. לפניכם שלוש דרכים לשנות את התודעה באופן עצמי, בכיף ובחינם.

כוחו הממסטל של החיבוק

חיבוק. ShutterStock
משחרר, מציף, נעים וחינמי. חיבוק/ShutterStock

כולנו יודעים שחיבוק הוא דרך נפלאה לבטא אהבה, אבל מסתבר שחיבוק עושה יותר מזה: מדובר בכלי עוצמתי שמשפיע הן על המחבק והן על המחובק. בזמן חיבוק הגוף שלנו משחרר אנדורפינים, פפטידים דמויי סם שמשרים עלינו רוגע, ובנוסף משתחרר גם הורמון בשם אוקסיטוצין שמשפר את ההרגשה ומעצים את התחושה הנפלאה שאנחנו מרגישים בזמן חיבוק.

גם ילדים נהנים מהכוח המרפא של החיבוק, במיוחד כאשר הם זוכים לחיבוק מאמא שלהם. מחקרים מוכיחים שלפעולת השחרור של האוקסיטוצין, המהווה גם נויורופפטיד שמופרש בזמן הלידה ובמהלך ההנקה, יש תפקיד ביולוגי חשוב בגיבוש הקשר ההדוק בין אם לתינוקה.

אז בפעם הבאה שתיתקלו בכמה חבר'ה עם שיער ארוך וחולצות פרחוניות שמחזיקים שלט "חיבוקים בחינם", אולי בכל זאת כדאי לשקול את ההצעה בחיוב.

עוד באותו נושא

בריא לדעת: האפקט המרפא של החיבוק

לכתבה המלאה

ה"דילר הפנימי" שלנו

וואלה בריאות. ShutterStock
לא סתם ילדים צוחקים כשהם רצים/ShutterStock

מסתבר שהסטלה שעליה מדווחים חובבי ריצה היא לא אגדה אורבנית, ושאפילו מדובר בתופעה מתועדת היטב. ובכן, אפשר לחוות את אותה תחושת עונג עילאית גם באמצעות פעילויות גופניות נוספות. תחושת ה"סטלה" הזאת נוצרת בזכות שילוב של שני כימיקלים: בטא אנדורפין, חומר המיוצר בידי הגוף שמפיג מתחים ומשכך כאבים, ואננדמייד, שאחראי על שיכוך כאבים ויצירת אופוריה. בנוסף, במהלך פעילות גופנית הגוף משחרר גם דופאמין, מוליך עצבי שאחראי על תחושות אושר והנאה.

במהלך פעילות גופנית אנארובית, כלומר פעילות אינטנסיבית למשך זמן קצר, משתחררת כמות האנדורפינים המרבית. ככל שתעסקו בפעילות גופנית אינטנסיבית יותר, כך הגוף שלכם יציף אתכם בעוד כימיקלים טבעיים שישרו עליכם תחושה של אושר עילאי. בטח תהיו מאושרים לא פחות לדעת שכל מה שאתם צריכים כדי ליצור קשר עם "הדילר הפנימי" שלכם זה בסך הכול פעילות של חצי שעה, שלוש פעמים בשבוע.

הסם הטבעי הממכר בהיסטוריה

וואלה בריאות. ShutterStock
וואלה בריאות/ShutterStock

ואיך אפשר בלי הדבר שסביבו סובב העולם. סקס כמובן. במהלך קיום יחסי מין הגוף שלנו משחרר אדרנלין ונוראדרנלין בכמויות מסחריות. בנוסף, קצב פעילות הלב מואץ ולחץ הדם עולה, וכל זאת על מנת להזרים תוספת דם לאיברי שונים בגוף. אז איך כל זה משפיע על התודעה שלנו? קודם כל, התעלסות כרוכה בפעילות גופנית מאומצת, שכאמור משנה את התודעה שלנו כשלעצמה. שנית, אנחנו מוצפים בסערה של רגשות חיוביים.

ואחרונה חביבה, האורגזמה - מסתבר שבמהלך האורגזמה של הגבר, המוח שלו נדלק כמו המוח של מכור להרואין שזה עתה הזריק מנה. וממחקרי דימות המוח עולה שבמהלך האורגזמה הנשית מתקיימת פעילות מוגברת במרכזי ההנאה של המוח. העונג העילאי שאנו חווים במהלך סקס הוא דרכו של הטבע לתגמל אותנו, כך שתהיה לנו מוטיבציה להתרבות ולהעביר את הגנים שלנו הלאה. אז מי אנחנו שנתווכח עם האבולוציה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully