וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופא מת בתאונת דרכים - איבריו הצילו חיים

1.3.2015 / 15:40

ד"ר דימה גולדין נפגע בשבוע שעבר בתאונת דרכים, דקות אחרי שהקפיץ את בנו החייל. שבוע אחרי, הוא מת מפצעיו, ואבריו הצילו חיים של אחרים. "זה מתאים לאדם שהוא היה", אמרו חבריו

ד"ר דימה גולדין. באדיבות המשפחה
ד"ר גולדין, ז"ל/באדיבות המשפחה

הרופא שהציל חיים גם במותו: ד"ר דימה גולדין, אורולוג בכיר בבית החולים כרמל, מת בסוף השבוע לאחר שנפצע בתאונת דרכים בשבוע שעבר. איבריו של הרופא, שהיה חתום על כרטיס אדי, נתרמו ובשעות אלה מושתלים בגופם של חולים בבתי חולים ברחבי הארץ. "זה לא מפתיע. זה מתאים לאדם שהוא היה", אמר בעצב מנהל המחלקה בה עבד.

ד"ר גולדין נפצע באורח אנוש בתאונת דרכים ביום ראשון שעבר, דקות לאחר שהוריד את בנו החייל, אותו הקפיץ לבסיס. הוא סבל מחבלות בכל חלקי גופו ומפגיעת ראש קשה. הוא פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם נלחמו הרופאים במשך שבוע על חייו, כשהוא מחוסר הכרה.

אתמול (שבת) חלה החמרה במצבו והרופאים נאלצו לקבוע את מותו. כשמתאמת ההשתלות ניגשה לאשתו של ד"ר גולדין, רופאה אנדוקרינולוגית בבית החולים כרמל, התשובה שלה כבר הייתה ברורה - בעלה היה חתום על כרטיס אדי, המצהיר כי הוא מוכן לתרום איברים. לבני משפחתו היה חשוב למלא את צוואתו ולתרום את אבריו, ובכך להציל חיים, ולפנות בוקר הוצלו איבריו.

באגף התנועה של משטרת ישראל נענו לבקשת המרכז הלאומי להשתלות בפינוי כביש חיפה תל אביב, על מנת שהאיברים המיועדים להשתלה יגיעו לבית החולים במהירות המרבית, והבוקר קיבלו כמה חולים פנייה לה המתינו זמן רב ונקראו להגיע במהירות לכמה בתי חולים ברחבי הארץ, שם הם זכו באיברים שתרם ד"ר גולדין.

"הוא עשה למען אחרים כל חייו"

"כואב לנו מאד שחבר מאד קרוב נלקח מאתנו באופן טרגי ופתאומי כל כך", אמר בעצב מנהל המחלקה בה עבד ד"ר גולדין, ד"ר יורם דקל. דקל סיפר כי חברו הטוב עשה את ההתמחות שלו בבית החולים כרמל ולאחר מכן שימש רופא בכיר במחלקה. "הוא עבר התמקצעות בתחום האורולוגיה וטיפל בחולים שסובלים מאבנים, גידולים ומומים מולדים בכליות".

לדברי ד"ר דקל, "לא הפתיע אותנו בכלל שהוא תרם איברים. זה מאוד התאים לאדם שהכרנו, שעשה למען האחרים כל חייו. גם בחולים תמיד טיפל עם נתינה ודאגה לאחר וגם עם עמיתים למקצוע. זה מעשה שמתאים לא רק לרופא, אלא לאדם שהכרנו".

עוד על תרומת איברים בוואלה! בריאות:
בחירה בלתי אפשרית: האב שיכול להציל רק אחת מבנותיו
מרגש: הילדים שחייהם ניצלו בזכות תרומות איברים
פעוט בן שנה וחצי מת - כבדו הושתל בתינוק אחר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully