וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירה בלתי אפשרית: האב שיכול להציל רק אחת מבנותיו

5.2.2015 / 9:09

מיכאל וג'והאנה ווגנר אימצו לפני שנתיים שתי תאומות שחולות במחלה נדירה. כעת כשמצבן הידרדר הן נזקקות לתרומת כבד מצילה חיים. האב, שנמצא מתאים לתרומה, יכול להציל רק אחת מהן וההורים פונים לציבור לעזרה

תאומות פיליפיניות שאומצו חולות במחלה נדירה. פייסבוק, צילום מסך
התאומות בין ופואק/צילום מסך, פייסבוק

יש רגעים בחיים שנראים כאילו יצאו מסרט דרמה עם סיפור בלתי אפשרי. כך המקרה של מיכאל וג'והאנה ווגנר, ששתיים מבנותיהם המאומצות חולות במחלה גנטית נדירה ונזקקות להשתלת כבד. למרבה השמחה אביהן המאמץ נמצא מתאים לתרומה, אך הוא יכול להציל רק אחת מהן.

הזוג ווגנר, מאונטריו שבקנדה, שלו תשעה ילדים שארבעה מהם מאומצים, פנה לרשתות החברתיות על מנת להציל את שתי התאומות בנות השלוש שאומצו מווייטנאם, בין (Binh) ופואק (Phuoc). השתיים סובלות מתסמונת אלג'יל שהיא מחלה תורשתית נדירה הפוגעת באיברים שונים בגוף, לרבות הכבד ולילדים הסובלים ממנה יש מראה פנים ייחודי.

תאומות פיליפיניות שאומצו חולות במחלה נדירה. פייסבוק, צילום מסך
ההורים המאמצים ידעו על דבר מחלתן מהרגע שאומצו/צילום מסך, פייסבוק

ההורים, שאימצו את הבנות לפני כשנתיים, היו מודעים למצבן הרפואי כבר במעמד האימוץ, כך סיפרו לחדשות CBC. בשנה שעברה, מצבן של הבנות החמיר עד כדי כך שהן נכנסו לרשימת השתלה. המשפחה הייתה מאושרת לגלות שמיכאל, האב המאמץ, נמצא מתאים לתרומה, אך התאכזבה מחדש כאשר גילתה שהוא יכול לתרום רק לאחת מהן. כעת, אם לא תמצא תרומת כבד, הרופאים יצטרכו לקבוע מי מהבנות חולה יותר, והיא זו שתעבור את הניתוח, כבר בעוד שבועיים.

"אנחנו בני מזל שלפחות אחד מאיתנו נמצא מתאים", אמרה ג'והאנה האם. "כעת נותר לנו למצוא עוד תורם אחד מתאים". ד"ר לילי לס מהמחלקה להשתלות בבית החולים בטורונטו שם עתידות הילדות לעבור את הניתוח, אמרה כי המדיה החברתית היא דרך יעילה להעלות מודעות לתרומות מהחי, אבל התורמים הפוטנציאלים צריכים לדעת כי מדובר בדרך לא פשוטה, ולמרות שכבד צומח חזרה, נדרשת תקופת התאוששות. "אנחנו לוקחים בחשבון שיהיו תורמים אנונימיים שיכנסו לתהליך בהתלהבות רבה, אבל בסופו של דבר לא ילכו עד הסוף".

גם בישראל

סיפורם המרגש של הילדים שניצלו בזכות תרומת איברים

לכתבה המלאה
תאומות פיליפיניות שאומצו חולות במחלה נדירה. פייסבוק, צילום מסך
תשעה ילדים, ארבעה מתוכם מאומצים. משפחת ווגנר במלואה/צילום מסך, פייסבוק

עמוד הפייסבוק שפתחה המשפחה למען מטרה זו הצליח להביא מאות תורמים פוטנציאלים לבדיקות התאמה, וגם כאלה שהתגייסו לתרום כסף לתהליך הניתוחי היקר. עד כה לא נמצא תורם כבד נוסף. ההורים הודו לכל האנשים שהתגייסו לעזור להם ולמשפחתם, והביעו ציפייה כי המאגר שנבנה בזכות אלה שהביעו נכונות לתרום ונמצאו לא מתאימים, ישמש עבור חולים אחרים בתסמונת ויעלה אותה לתודעת הציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully