וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמכרו גם לנו: השוקולד שהופך אתכם לצעירים

25.2.2015 / 8:00

אחרי שבתחילת השבוע השוקולד כיכב בכל הכותרות בישראל, הגיע תורו להגיע גם לחו"ל. חוקרים מאנגליה טוענים כי פיתחו את החלום האולטימטיבי: שוקולד מריר עם מעט קלוריות שמצעיר את עור הפנים ב-20 שנים

אישה אוכלת שוקולד. ShutterStock
חלום מתוק. אולי מתוק מדי?/ShutterStock

השוקולד חוזר לכותרות: אם עד עכשיו חשבתם שלאכול שוקולד בלי להשמין נשמע כמו חלום, מה תגידו על שוקולד שכל קוביה שלו עשויה להוריד לכם שנים מהפנים. על פי חברת Lycotec, הממוקמת בבריטניה ונמצאת בקשרי מחקר עם אוניברסיטת קיימברידג', השוקולד החדש שהם המציאו עושה בדיוק את זה.

השוקולד, שעונה לשם "Esthechoc", או "שוקולד היופי של קיימברידג'", כפי שהוא מכונה, הוא שוקולד מריר עם 70 אחוזי מוצקי קקאו, והממציאים שלו טוענים כי הוא פועל נגד הזדקנות. לדברי החוקרים, השוקולד כל כך מרוכז בנוגדי חימצון, כך שבחתיכה של 7.5 גרם יש כמות זהה של נוגדי החמצון כמו ב-100 גרם של שוקולד כהה רגיל או 300 גרם של דג סלמון. ואם כבר בעלי חיים, מעניין לדעת שנוגדי החימצון בהם השתמשו החוקרים הם קרוטנואידים - אותן תרכובות ששומרות על כנפי הפלמינגו ורודות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אם כבר לריב, אז רק בגלל שוקולד כזה. Esthechoc/מערכת וואלה!, צילום מסך

בניסוי קליני שערכו החוקרים באנשים בגילאי 50-60 שאכלו חתיכה מהשוקולד כל יום במשך שלושה עד ארבעה שבועות נמצא שיפור באספקת דם לעור, כמו גם דלקתיות מופחתת. "במונחים של סמנים ביולוגיים מצאנו שהשוקולד הביא אותו חזרה לרמות של גילאי 20-30", אמרו החוקרים לעיתון הטלגרף הבריטי וציינו כי השוקולד מכיל רק 38 קלוריות לחטיף, כך שהוא יכול לשמש גם חולי סוכרת ואנשים בדיאטה.

עוד באותו נושא

9 סיבות בריאות לאכול שוקולד

לכתבה המלאה

תרופה מתוקה-מרירה

זו אינה הפעם הראשונה שסגולותיו של השוקולד המריר מתפרסמות ומחקרי עבר כבר הוכיחו כי שוקולד תורם לבריאות הלב, משפר את מצב הרוח, מחזק את הזיכרון ואף תורם לתחושת שובע. השוקולד המריר עשיר, כאמור, בנוגדי חמצון המשפרים את זרימת הדם לאיברים על ידי העלאה של תחמוצת החנקן (Nitric Oxide) בדם והורדת שיעור הרדיקלים החופשיים.

המוצר החדש יוצג בתערוכת המזון בלונדון בחודש הבא שבמהלכו יחשפו את העלות שלו, שככל הנראה תהיה יותר גבוה מחבילת שוקולד פרה. למרות התוצאות המבטיחות של הניסויים הקליניים, מומחים מבקשים לראות הוכחות נוספות ליעילותו של המוצר שיחזק את טענות החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully