וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: טכניקה חדשה שתבטל את ברית המילה

19.2.2015 / 12:00

ברית המילה היא מוקד של הרבה מאוד ויכוחים בריאותיים ומוסריים. לאחרונה יותר יותר גברים נימולים מקימים פורומים בהם הם זועמים על הטקס שעברו כשהיו תינוקות. חברה חדשה מציעה להם כעת להחזיר את הגלגל לאחור

ברית מילה. GettyImages
עוד נקודה בדיון הסוער של ברית המילה/GettyImages

כאילו שהדיון הסוער סביב ברית המילה אינו מספיק, חברה אמריקאית מפתחת כעת שיטה חדשה שתאפשר לגברים נימולים לעבור הליך לגידול העורלה מחדש.

ההליך עתיד לעזור לקבוצה הולכת וגדלה של גברים אמריקאיים שזועמים על זה שנימולו בינקות מבלי שהייתה להם היכולת להסכים לכך. רבים מהגברים האלה - שקוראים לעצמם intactivists - מתקבצים בפורומים מקוונים כמו foreskin-restoration.net, בהם הם מביעים את כעסם. הטענות שלהם מתחילות בכך שהליך המילה בעצם מסיר איבר בריא ללא צורך. יש אנשים שמתלוננים גם שהם חווים רגישות בקצה הפין ואינם יכולים ליהנות ממין כמו אלה שלא נימולו. אחד הדיונים המרכזיים נוגע לאפשרות להפוך את התהליך, ובדיוק בשביל כך, מתיימרת החברה החדשה למצוא את הדרך.

דיון רפואי, דתי ומוסרי

מומחים רפואיים דנים יותר ויותר בשאלה האם ברית מילה צריכה להתבצע. בעוד יש הטוענים שלברית המילה יש יתרונות בריאותיים, כמו הפחתה של הסיכון לחלות בסרטן, מבקריו של ההליך טוענים כי מילה יכולה לגרום לטראומה לכל החיים, להפחית סיפוק מיני וכי היא מעמידה ילדים בסיכון של נזק פיזי בלתי הפיך.

החברה ששמה foregen חוקרת טכניקות המשתמשות ברפואת רגנרטיבית, אשר מסייעת לאנשים לגדל מחדש רקמות שאבדו על ידי פציעה או מחלה. לטענת אתר החברה, השיטה החדשה לא רק תאפשר לגדל מחדש את הרקמה שהוסרה, אלא גם תחזיר לתפקוד מלא ותשחזר את הרגישות בפין. לשם פיתוח ההליך נדרשת לדבריהם השקעה של 3 מיליון דולר בשלוש השנים הבאות, וזו הסיבה שהחברה פנתה לקיקסטרטר - מקור מימון המונים.

ברית מילה. GettyImages
האם מדובר בטראומה לכל החיים?/GettyImages

רפואה רגנרטיבית היא תחום חדש יחסית שמתמקד בריפוי, החלפה, או חידוש של תאים, רקמות או איברים. עד כה הצליחו מדענים ורופאים לחדש באופן חלקי רקמת נרתיק, רקמת שד, שלפוחיות שתן ולאחרונה אף פותח פין במעבדה. ההתחדשות לטענת החברה יכולה להיות מושגת על ידי יצירת מטריצת חוץ-תאית לרקמה, המספקת נקודות חיבור לתאים. אם תאי גזע יתווספו ל"שלד" שנוצר, הם יגדלו לעורלה רגישה ומתפקדת, כך לדבריהם.

בשנת 2013 החברה ביצעה את פריצת הדרך הראשונה שלה, והצליחה לגדל מחדש עורלה של שור. כעת, החברה קיבלה מארגון לתרומת איברים עורלות של גברים בוגרים, עליהן הן יוכלו לערוך את הניסויים. אבל גם אם החברה תקבל אישורים בהמשך לניסויים קליניים בבני אדם, התהליך עוד ארוך מלהגיע לסיומו.

  • עוד באותו נושא:
  • ברית מילה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully