פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      9 טיפים שיגרמו לילד שלכם לאכול בריא יותר

      הרגלי אכילה נכונים מגיל קטן הם המתנה הכי גדולה שאתם יכולים לתת לילד שלכם. מתכונים לא תמצאו כאן, אבל טיפים הכרחיים – בהחלט

      פעוט אוכל בכפית (ShutterStock)
      הקניית הרגלי אכילה נכונים מגיל צעיר היא הרבה עניין של "איך" ולא רק "מה" (Shutterstock)

      כמעט כל הורה עסוק באוכל שהתינוק/פעוט/ילד שלהם אוכל. ההתעסקות בצלחת של הצאצאים מתחילה בגיל ינקות ונמשכת עמוק לתוך גיל ההתבגרות. על מה תינוקות ופעוטות צריכים לאכול כבר נכתבו מגילות, אבל הקניית הרגלי אכילה נכונים מגיל צעיר היא הרבה עניין של "איך" ולא רק "מה".

      נצא מתוך נקודת הנחה שאתם יודעים שצריך להגיש אוכל מזין, מגוון, שמורכב מכל אבות המזון ונתמקד בעניינים שמסביב לצלחת. הם חשובים לא פחות מאשר מה שמים עליה.

      מה צריך לאכול תינוק בן חצי שנה?
      אלרגיה לחלב? תרכובות מזון חלופיות לתינוק
      מעבר קל למוצקים

      ילד אוכל ספגטי (ShutterStock)
      קבלו את הלכלוך באהבה (אילוסטרציה Shutterstock)

      1. ארוחות מסודרות: תינוקות ופעוטות צריכים לאכול 3 ארוחות גדולות ו-3 ארוחות ביניים. חשוב לשמור על סדר קבוע של ארוחות כי כבר מגיל צעיר הן מהוות עוגן לכל התנהלות היום.

      2. תנו לארוחה מקום משלה: דאגו לאכול סביב שולחן אוכל ואל תאכילו מול טלוויזיה או תוך כדי משחק והסחת דעת. הנהיגו כלל בבית שלא קמים מהשולחן ולא מקבלים קינוח עד שכולם מסיימים.

      3. איכלו גם אתם: זה לא מספיק להכין אוכל טעים ומזין ואז לשבת ליד הפעוטות בזמן שהם אוכלים ולתקוע בהם מבט מלחיץ. מומלץ מאוד לאכול עם הילדים באותו הזמן כדי לשדר שגרת ארוחות קבועה שכל המשפחה חולקת. תינוקות ופעוטות מושפעים מאוד מאכילה חברתית וברגע שגם שאר בני הבית אוכלים הם מרגישים חלק ממשהו יציב וגדול יותר וזה יעודד אותם להיות חלק מזה (כלומר לאכול גם).

      4. איכלו אותו אוכל: למעשה, מגיל שנה תינוק יכול לאכול הכול ואתם כבר לא צריכים להכין לו מזון מיוחד. הפרישו לצלחת של הילד מאכלים שגם אתם אוכלים באותה ארוחה ואם צריך חיתכו לו יותר קטן או מעכו.

      5. אפשרו לילד לבחור: אל תחליטו בשביל הילד שלכם מה הוא רוצה לאכול. הגישו אוכל למרכז השולחן ואפשרו לו לבחור. כך תחזקו את ביטחונו ואת טעמו האישי.

      6. היו ברורים: אם הילד זורק אוכל או משחק אתו אחרי שהערתם לו – החליטו כיצד אתם רוצים להגיב והתמידו בתגובה.

      7. אוכל לא גומרים מהצלחת: ילד לא חייב לגמור מהצלחת (גם אתם לא). תנו לו להחליט כמה הוא רעב ומתי הוא שבע ואפשרו לו להיות קשוב למנגנון השובע-רעב האישי שלו.

      8. המשיכו להציע מאכלים חדשים: גם אם הילד שלכם לא נוגע בסלק, המשיכו להציע ולהביא אותו לשולחן האוכל. ילדים צריכים להיחשף למזון חדש לפחות 10 פעמים לפני שאתם מחליטים שהם לא אוהבים משהו.

      9. קבלו את הלכלוך: במקום לנסות לנגב ולנקות, חכו עד סוף הארוחה ותנו לתינוק לגלות את האוכל ולבחון אותו בדרכים שלו (תחת פיקוח כמובן).