וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשה ואל תעשה: כך תעזרו לבן הזוג לרדת במשקל

דיאטה היא תהליך לא פשוט וגם די ארוך שאנשים עוברים במהלך החיים. לבן הזוג שמלווה אותנו ולמשפחה הקרובה יש השפעה מכרעת אם נצליח או נכשל. כמה טיפים שיעזרו לכם להשאר רזים, וביחד

דיאטה. ShutterStock
תמיכה זה מרזה/ShutterStock

ריבים קטנים בין בני זוג והערות קנטרניות נחשבים לחלק מהשגרה היומית. אבל מה קורה כשבן הזוג שלכם מחליט לעמוד בפני אתגר לא פשוט של ירידה במשקל? אם ליחסים שלכם יש חשיבות מכרעת על מצב הרוח של בן הזוג, ועל איך יראה היום שלו, בתהליך הארוך והלא פשוט של ההרזייה, ההתמודדות שלכם היא מכרעת להצלחה או כישלון. אז מהי הדרך היעילה ביותר כדי לעזור לבן הזוג לרדת במשקל ולאמץ אורח חיים בריא יותר?

1. הכי חשוב לתמוך, לתמוך ושוב לתמוך. מחקר שנערך בשנת 2012 באוניברסיטת וושינגטון, ופורסם במגזין ליחסים חברתיים ואישיים, מצא כי קיימים משברים רבים כאשר אחד מבני הזוג נאבק במשקל עודף. המחקר מצא כי כאשר קיימת תמיכה מבן הזוג, גילוי אכפתיות ורצון לעזור, עולים הסיכויים להצלחה בשינוי אורח החיים לבריא יותר.

2. היו פעילים ביחד. בשביל רוב הזוגות, ההגדרה לבילוי משותף או זמן איכות עם בן הזוג כוללת ארוחה במסעדה או צפייה בסרט. אפשר לשנות את המסלול ולהתחיל ליזום בילויים משותפים שונים הכוללים פעילות גופנית. הפעילות לא חייבת להיות ארוכה ולהתקיים במכון כושר. מומלץ דווקא לבחור בפעילויות כמו הליכה בסמוך לבית או לאורך הים, רכיבה על אופניים, שיעור ריקוד משותף או התנסות בענף ספורט חדש, העיקר שהמאמץ המשותף יהיה מהנה.

פעילות גופנית משותפת הופכת אותך לשותף פעיל בתהליך השינוי ויכולה לעזור בהשגת המטרה. חשוב לציין כי פעילות גופנית תורמת להעלאת מסת השריר ולירידה ברקמת השומן ויכולה לתרום רבות לתהליך הירידה במשקל. ככל שתהנו בפעילות הגופנית, כך הסיכוי שתתמידו בה יגדל.

אילוסטרציה. ShutterStock
יש הרבה פיתויים בחוץ. אל תכניסו אותם הביתה/ShutterStock

3. אל תכניסו פיתויים הביתה. כשבן הזוג נמצא בתהליך מאתגר של ירידה במשקל ומעוניין לסגל לעצמו אורח חיים בריא, חשוב להקל עליו כמה שאפשר את התהליך. מחוץ לבית ההתמודדות עם פיתויים היא לעיתים קשה, לכן מאוד יעזור אם בתוך הבית יהיו כמה שפחות מאכלים עתירי קלוריות שקשה לוותר עליהם. מומלץ להשאיר מחוץ לבית ממתקים עתירי סוכר וקלוריות, ממרחים ולחמים עשירים בשומן ובמקומם להכניס הביתה שלל ירקות בכמה שיותר צבעים, לחם עשיר בסיבים תזונתיים, קטניות ועוד. בצורה זו, כל בני הבית (גם אלו שלא זקוקים לרדת במשקל) יהנו ממזון בריא ומגוון.

4. מוציאים את השיפוטיות מהתפריט. לכל אחד יש ימים פחות טובים וכל אחד חווה הצלחות וכשלונות. כאשר בן הזוג שלכם מספר שהיה לו יום קשה, במקום לשפוט אותו ולהיות ביקורתי, גלו הבנה. עזרו לו לפנות אליכם ולדבר כשהמצב קשה, במקום לפנות לאוכל.

עוד באותו נושא

הבשורות הטובות: זוגיות יכולה לעשות אתכם בריאים יותר

לכתבה המלאה
זוג רצים. ShutterStock
שמרו על מחשבה חיובית וזוגית/ShutterStock

5. תעזרו בבית. לא משנה אם בן הזוג הצטרף לקבוצה לירידה במשקל, מבקר באופן אישי אצל דיאטנית או נרשם למכון כושר, חשוב מאוד לכבד את הזמן שהוא רוצה להקדיש לפעילויות אלה ולאפשר לו לעמוד בהתחייבות ולעשות אותן. התנדבו לשמור על הילדים, להחליף את בן הזוג במטלות שונות בבית ועוד. כך יתאפשר לו לפנות זמן יקר ולהתמקד בתהליך ההרזיה.

6. תהיו חיוביים. כאשר אתם נלחמים בקרב, שום דבר לא ישווה לתחושה של הידיעה כי יש מישהו שמאמין ביכולת שלכם לנצח. אם בן זוגכם מעד ומרגיש רע עם עצמו, כדאי להזכיר לו את ההישגים האחרים שלו ולעודד אותו להמשיך הלאה בתהליך. אל תשברו את הכלים יחד איתו, לא משנה כמה הוא ישמע לכם מיואש. מחקר שנערך במרכז לסוכרת ושמירה על משקל תקין ברוד איילנד מצא שכאשר הסביבה תומכת, המוטיבציה לשינוי היא גבוהה ומביאה לירידה גדולה יותר במשקל.

7. יש חגיגה בלי עוגה. כאשר בן הזוג הצליח ועמד ביעדים הקטנים שהציב לעצמו לאורך הדרך, חשוב למצוא דרכים שאינן כוללות אוכל כדי לחגוג זאת. היו יצירתיים, הביאו פרחים, כרטיסים למשחק כדורסל, או כל תמריץ בריא אחר אשר יעודד להמשיך ולהשיג מטרות נוספות, רק אל תתמקדו בחגיגה באוכל.

פיצה של אורלי פלאי. נמרוד סונדרס
תנסו לחגוג בדרכים אחרות, לא רק עם אוכל/נמרוד סונדרס

אל תעשו

1. אל תעירו הערות מעליבות. הימנעו מביטויים כמו: "היית צריך להקדיש יותר תשומת לב" ו"למה אתה אוכל את זה?". אתם לא בתפקיד השופט, ואין זה מתפקידכם למתוח ביקורת על התנהגות מסויימת. הערות מעליבות לא תורמות לתהליך, אלא להפך.

2. אל תגזימו - בשום דבר. אל תמלאו את הבית בספרים לירידה במשקל, מאמרים, מנויים למגזיני כושר, או ספרי בישול דלי קלוריות, אלא אם בן הזוג אומר שזה מה שהוא רוצה. פעולות אלו יכולות ליצור לחץ מיותר על בן הזוג שעובר שינוי ולגרום לו להפסיק את התהליך שבו הוא נמצא.

3. נדנוד יוצר התנגדות. חשבו על עצמכם, איך אתם הייתם מרגישים אם מישהו היה מנדנד לכם במשך 24 שעות על הרגל רע שלכם. אם אתם כמו רוב האנשים, בסופו של דבר תתנגדו לכל מה שנאמר, אפילו אם תזהו שהעצה היא לטובתכם. הנדנוד יוצר מרחק בינכם לבין האדם שאתם אוהבים, וזה הדבר האחרון שאתם רוצים לעשות כאשר בן הזוג שלכם ניצב בפני אתגר גדול.

4. אל תהיו חלק מ"משטרת המזון". אתם יכולים לשאול את בן הזוג שלכם אם הוא היה רוצה שתשחקו את התפקיד הזה, אבל כמעט בטוח שהוא יעדיף שלא. אל תיקחו על עצמכם את התפקיד של אמירה בקול רם את כל מה שהוא אוכל, ואל תכעסו עליו אם הם מעדו ואכלו משהו שאיננו בריא.

5. כבדו את בן הזוג. אל תעלבו אם בן זוגכם מעדיף לא לטעום ממנה מסויימת. עדיף לא לנסות לפתות אותו לאכול, אפילו לא רק ביס אחד. כאשר רוצים ליצור מאזן אנרגטי שלילי ולהכניס פחות קלוריות מאלו שמוציאים, כל ביס נחשב ומצטבר בסופו של דבר לחישוב הכללי.

  • עוד באותו נושא:
  • דיאטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully