וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוגיות תעשה אתכם בריאים יותר

25.1.2015 / 11:38

אם אתם רוצים לאמץ לעצמכם אורח חיים בריא כדאי לכם לעשות את זה בזוג. מחקר שארך ארבע שנים ועקב אחרי הרגלים של זוגות, מצא כי לפעמיים בשניים באמת יותר קל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניסו להפוך טבעונים ביחד. בטח שביחד. אורלי וגיא/מערכת וואלה!, צילום מסך

איזו החלטה בריאותית קיבלת השנה? להפסיק לעשן, להרזות, להתחיל לעשות ספורט או לאכול טוב יותר? מחקר חדש מצא כי לא משנה איזו החלטה בחרתם למלא, בשניים, יהיה לכם הרבה קל ליישם אותה.

המחקר מאוניברסיטת קולג' בלונדון בחן מידע משאלונים שנלקחו מ- 3,700 משתתפים אנשים נשואים או שחיים בזוג, מעל גיל 50 ובעלי הרגל אחד לפחות לא בריא, כמו עישון. החוקרים גילו כי נשים וגברים שבני הזוג שלהם הצטרף לאחת המטרות שבחרו, היו בעלי סיכוי טוב פי שלושה להצליח לעמוד במטרה שהציבו לעצמם. לא ברור האם התוצאות קשורות לכך שאנחנו בוחרים לחקות את בני הזוג שלנו, או האם זה בגלל שאנחנו בוחרים בני זוג שדומים לנו במצבם הבריאותי.

למרות שהיינו שמחים לדעת, המחקר לא בדק האם הרגלים רעים של אחד מבני הזוג משפיעים לרעה על הפרטנר שלו.

משנים הרגלים בשניים

החוקרים עקבו אחר ההתנהגות של הזוגות במחקר במשך ארבע שנים, במהלכן בדקו האם הפסיקו לעשן, השילו ממשקלם או הפכו להיות יותר פעילים גופנית. הממצאים הראו כי כאשר אחד מבני הזוג שינה את אחד מההרגלים הרעים שלו, בן הזוג השני נטה גם הוא לערוך שינוי דומה בחייו.

החוקרים טוענים כי שינוי חיובי אצל הפרטנר מעודד את בן הזוג לערוך גם כן שינוי. גם בזוגות בהם קיים אחד שיותר בריא ופעיל מהשני, מדובר במצב שמעודד שינוי, טענו החוקרים. לדוגמא, למעשן היה סיכוי כפול להפסיק לעשן אם בן הזוג שלו אינו מעשן, אך הסיכוי גדול פי עשר אם בן הזוג עישן והפסיק. גם לבני זוג שהפרטנרים שלהם ספורטיביים היה סיכוי גדול להיות פעילים, אך סיכוי גדול בהרבה היה עבור אלה שבן הזוג שלהם הפך מלא פעיל לפעיל.

אנה ארונוב, איתי תורג'מן. ראובן שניידר,
רצו ביחד. פעם. איתי תורג'מן ואנה אהרונוב/ראובן שניידר

לדברי החוקרת, ד"ר שרה ג'קסון תוצאות המחקר יכולות להשפיע על קמפיינים בריאותיים בעתיד. "התוצאות חשובות מפני שהן מראות שאם אנחנו פונים לזוגות או מעודדים זוגות לערב אחד את השני בשינוי, הסיכויים שהם יצליחו גדולים יותר, הסבירה ג'קסון ל-BBC.

רוב הקמפיינים כיום באנגליה לדוגמה, פונים אל משפחות או אינדיבידואלים, ולא אל זוגות. למרות תוצאות המחקר, חשוב לזכור כי לא רק זוגיות, אלא מקורות כוח אחרים כמו משפחה, או עמיתים לעבודה יכולים להוות שינוי ולהעלות את סיכויי ההצלחה של דיאטה או של פעילות גופנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully