וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: קנס על עישון במכוניות עם ילדים

23.12.2014 / 8:56

עישון פאסיבי נמצא כגורם למחלות רבות ואפילו למוות. חוק חדש שעתיד להכנס לתוקפו באנגליה בשנה הבאה, מבקש לקנוס אנשים שיעשנו במכונית כשילדיהם בפנים

אשה מעשנת במכונית. ShutterStock
לבד כן. עם המשפחה לא/ShutterStock

בעוד פחות משנה, אם הכל ילך לפי המתוכנן, עישון במכוניות עם ילדים ייאסר באנגליה. החוק, שאמור להיכנס לתוקפו באוקטובר הקרוב, נועד למנוע מילדים ובני נוער מתחת לגיל 18 את ההשפעות השליליות של עישון פאסיבי, ועוד במקום סגור. החוק שהונח לפני הפרלמנט הבריטי לפני כמה ימים קובע כי הורים שיתפסו מעשנים במכוניתם בנוכחות ילדים מתחת לגיל 18 יקנסו ב-50 פאונד (כ-300 שקלים).

ארגון הבריאות העולמי הצהיר בעבר כי עישון פאסיבי הוא "סכנה ממשית ומשמעותית עבור ילדים". עישון פאסיבי גורם להעלאת הרגישות לדלקת אוזניים, לדלקת ריאות ולברונכיטיס, מחמיר תסמינים של אסתמה, מוריד את תפקוד הריאות ואף עלול לגרום למוות בעריסה.

האם מעשנים הם פושעים?

על פי הנתונים שפרסם משרד הבריאות הבריטי, כ-430 אלף ילדים בממלכה חשופים לעישון פאסיבי במכוניות כל שבוע. המשמעות היא שכ-4,000 כימיקלים, חלקם מסרטנים, ורעלנים שנמצאים בכמויות גדולות במכונית הסגורה נכנסים לריאות של ילדים, שנושמים יותר מהר ממבוגרים וסופגים אל גופם יותר זיהום שפוגע במערכת החיסונית שלהם.

אנגליה אינה המדינה הראשונה שבה החוק עומד לעבור, ובמדינות כמו קליפורניה בארה"ב ובחלק מהמחוזות באוסטרליה וקנדה, עישון בתוך מכונית עם ילדים נאסר. למרות קריאות העידוד מצד ארגוני הבריאות בממלכה, המתנגדים טוענים כי הורים שמעשנים לא ידליקו סיגריה במכונית כאשר ילדיהם לצידם וכי החוק עלול לגרום למעשנים להפוך פושעים בעיניהם של אחרים.

עישון פאסיבי מזיק כבר בהיריון

אם בעבר היה נהוג לחשוב כי ניתן לראות נזקים של עישון פאסיבי רק אצל אנשים מבוגרים שנחשפו אליו במשך שנים, מחקרים מהעת האחרונה מוכיחים כי לא רק שילדים חשופים אליו יותר, אלא גם תינוקות שטרם נולדו. חוקרים ממרכז רוזוול פארק לסרטן בבפואלו, ניו יורק מצאו למשל כי נשים בהיריון שנחשפו לעישון פאסיבי חשופות להפלות וסיבוכים בלידה, ממש כמעט כמו נשים שמעשנות בעצמן.

  • עוד באותו נושא:
  • עישון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully