פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      8 טיפים לישיבה בריאה מול המחשב

      אנחנו מבלים שעות ארוכות ישובים במשרד מול המחשב ולא נותנים את הדעת על ההשלכות הבריאותיות שמצפות לנו עכשיו ובעתיד. כדי לחסוך מכם ביקור אצל הרופא הנה כמה דברים שתוכלו לעשות במשרד

      ישיבה מול מחשב (ShutterStock)
      מי לא מצא את עצמו בתנוחה כזו במשרד? (אילוסטרציה: shutterstock)

      שמונה שעות, וזה עוד במקרה הטוב, זה הזמן שאתם מבלים במשרד. אם לא די בכך, את מרביתו תבלו בישיבה. ואחרי שמחקרים הראו כי ישיבה ממושכת מקצרת את החיים, לפחות בזמן שעוד נותר לנו, עדיף שגם לא נהרוס את הגב.

      ישיבה ממושכת מול המחשב, לא בריאה מהרבה סיבות, אך היא בעיקר מעודדת יציבה לקויה שעם הזמן נשארת והופכת לחלק אינטגרלי מאיתנו. יציבה בעייתית, לא רק שלא מחמיאה אלא עלולה לקצר את השרירים ולגרום לכאב כרוני לטווח הארוך. ברוב המקרים אנשים נוהגים לשבת מול החשב כשהם כפופים, עם ראש רכון קדימה, ונטייה הצידה לכיוון היד שעל העכבר. חלק מאתנו נוהגים לשבת על קצה הכיסא, כך שנוצר קימור גדול ועומס על הגב התחתון. בכל המקרים האלה, עמוד השדרה נמצא כפוף או מסובב ולא כפי שהוא אמור להיות במצב ניטרלי.

      8 שיטות לישיבה נכונה

      1. כשעובדים לאורך זמן מול מחשב עדיף שתשבו מול מחשב נייח, שכן מחשב נייד גרוע אפילו יותר ליציבה, גם אם יושבים מול שולחן.

      2. שימו לב שאתם יושבים על כיסא עם משענת, קרוב לשולחן, עם שני הישבנים עד הסוף של הכיסא. הגב העליון שלכם והנקודות התחתונות של השכמות נוגעות במשענת, מפרק הירך בתשעים מעלות וכך גם הברך.

      ישיבה נכונה מול מחשב (ShutterStock)
      ככה עושים את זה (אילוסטרציה: shutterstock)

      3. למי שאינו מגיע לרצפה, הגבהה קטנה מתחת לכפות רגליים תעזור להשיג את הזוויות המומלצות.

      4. שימו לב ששתי הרגליים על הרצפה ושני הישבנים על הכסא, חולקים את העומס.

      5. המסך צריך להיות ממוקם מולכם כדי שלא תשבו עם ראש וגוף מסובבים לצד אחד במשך שעות וימים.

      6. בנוסף, מסך המחשב צריך להיות בגובה העיניים, כדי שלא תצטרכו להרכין ראש, לכפוף את הגב, או לשמוט כתפיים קדימה. לשם כך רצוי להגביה אותו וניתן להשתמש בערימת ספרים או חוברות שאתם כבר לא צריכים.

      אילוסטרציה (ShutterStock)
      גם לעכבר יש תפקיד חשוב (אילוסטרציה: shutterstock)

      7. רצוי לשבת על כיסא בגובה הנכון כך שהידיות יהיו בהמשך לגובה השולחן. בצורה זו יהיה לא ייווצר עומס על שורש כף היד והתעלה הכרפלית והכתפיים תוכלנה להיות נינוחות.

      8. חשוב מאוד לקום מהשולחן מידי פעם בכדי להזרים דם ולצאת מהקיבעון התנועתי. אל תשבו שעות ללא הפסקה מול המחשב.

      טריק נחמד שיעזור: שימו בקבוק מים לידכם ותשתו. כך גם תאלצו לקום לשירותים, וגם תרוויחו שתיית מים שחשובה מאוד לגופנו.


      עוד כמה דברים לא טובים שקורים במשרד:
      אכילה במשרד גורמת להשמנת יתר
      5 דברים לא בריאים שאתם עושים במשרד
      כך המזגן הורס לכם את הגב

      אבי לוסטמן היא מאמנת כושר, תרפיסטית ומומחית ליציבה ושיקום תנועה