פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      9 פעילויות שיכניסו את המשפחה לכושר

      מזג האוויר מתחיל להתקרר והפעילויות עם הילדים הופכות להיות ביתיות יותר. איך מסתדרים בלי חוף הים והפארקים, ואילו פעילויות יגרמו לכם גם ליהנות וגם להיכנס לכושר. מדריך ספורטיבי

      אמא עם שלושה ילדים בחדר השינה (ShutterStock)
      בחוץ קר, וצריך להעסיק את הילדים (אילוסטרציה: shutterstock)

      הקור והגשם חזרו והבריחו את כל בני המשפחה למקום החם ביותר – הבית. אם הייתם רגילים עד עכשיו לקחת את הילד לפארק ולגני שעשועים בסופי השבוע, החושך שיורד מוקדם והטמפרטורות שיורדות איתו, הופכים את זה לכמעט בלתי אפשרי. כדי להפוך את החיסרון של העונה הקרה ליתרון בריאותי, אפשר להתסכל על ההישארות בבית כתירוץ טוב לביצוע פעילות גופנית בצורה קצת אחרת.

      1. משחקי חברה של פעם יכולים להיות אירוע משפחתי משותף ומשמח. המשחקים יכולים לכלול מחבואים ברחבי הבית, משחקי דג מלוח, הנחש בא, ריקוד משותף ועוד. במקרה הזה רצוי ליצור מרחב כמה שיותר גדול בבית ולפנות רהיטים עם פינות שאפשר להיתקל בהן.

      2.חדר המדרגות של הבניין יכול להפוך למגרש משחקים או מגרש אימונים. אפשר לעשות בו אימון משפחתי הכולל עליה וירידה במדרגות במהירויות שונות, תופסת בין בני המשפחה, החלפות רגליים ועוד. כדאי מאוד לשמור על הילדים הקטנים יותר על מנת לוודא שאינם נופלים במדרגות בהתלהבותם מהאימון או המשחק.

      מחבואים (ShutterStock)
      גם מחמם וגם מחבר. משחק מחבואים (אילוסטרציה: shutterstock)

      3. כל המשפחה מתאמנת. כשכולם בבית ניתן לעשות אימונים שונים כמו אימוני התנגדות בעזרת בני המשפחה, או אימונים פרטניים. מה שחשוב הוא הדוגמה האישית של ההורה. כאשר ההורים עושים אימון והילדים מתבוננים, זה יכול להוביל גם אותם לבצע פעילות. אילו תרגילים אפשר לעשות? אימון מול משקל גוף, אימון כנגד משקל חיצוני כמו משקולות (או בקבוקי מים מלאים), אימון עם גומיות כושר או רצועות כושר. כמו כן, אפשר גם לרכוש מתח ביתי או מכשירי כושר אם יש מקום בבית.

      4.דברים זולים, שאפשר לרכוש ועושים הבדל גדול, הם חבל או טרמפולינה קטנה. ניתן לבצע בעזרתם אימונים אירוביים קצרים שמתאימים גם לילדים, כמו גם סוגי משחקים שונים שיוסיפו לא רק פעילות גופנית, אלא גם הנאה משפחתית.

      ילדה קופצת בדלגית (ShutterStock)
      פריט זול ופשוט שעושה הרבה הבדל. דלגית (אילוסטרציה: shutterstock)

      5.בעולם הטכנולוגי של היום אפשר למצוא לכל דבר פיתרון. ישנן אפליקציות של אימונים בעצימות גבוהה, כמו HIIT, אימוני 7 דקות, אימוני טבטה ועוד. אפליקציות כאלו אפשר להוריד למכשיר של ההורה ואם יש לילדים, אז גם אצלם. כל המשפחה יכולה לעשות ביחד את האימון לפי ההנחייה של האפליקציה ובנוסף אפשר לשלב אימונים מכמה סוגי אפליקציות ואז לקבל פעילות יותר ארוכה המשתפת את כולם.

      6.אימון תחנות או אימון מחזורי הם עוד אפשרויות נוחות לביצוע של כל המשפחה. באימון כזה כל אחד עושה תחנה אחרת ואחרי פרק זמן קצר כמו דקה או 2 מחליפים את המיקום לתחנה חדשה עד שכל המשפחה משלימה את כל התחנות. ישנם הרבה תרגילים באינטרנט שאפשר לגוון איתם את התחנות.

      7.עוד בנושא של טכנולוגיה – מי שיכול לאפשר לעצמו כלכלית לרכוש WII או XBOX ביחד עם קינקט, יכול להפעיל בהם אימונים במקום משחקים. יש אפשרויות לבצע אימונים שונים בעזרת מכשירים אלו. אפשר לעשות משחקים פעילים הדורשים ממך כדי שהדמות על המסך תעשה משהו לעשות זאת בעצמך. אפשר גם לעשות תחרות ריקוד בין בני המשפחה בעזרת משחקים שונים. הדבר הכי חשוב הוא שהמכשיר לא יהפוך לעוד עציץ בבית, או יותר גרוע מזה, רק למשחק שמתבצע בישיבה.

      אילוסטרציה (ShutterStock)
      לא אוייב. גם טלוויזיה יכולה להיות כלי אימון

      8.טלוויזיה לא חייבת להיות אויב. אפשר לנצל אותה גם לאימון. איך עושים זאת? במקום לשבת מול הטלוויזיה אפשר לעמוד ולעשות הליכה במקום מולה. למרות שזה אולי נשמע מוזר, יש לביצוע של הליכה מול הטלוויזיה מספר יתרונות. מצד אחד, שורפים יותר אנרגיה בהליכה במקום מאשר בישיבה במקום. מצד שני, לא ניתן לנשנש מול הטלוויזיה כאשר הולכים במקום מולה וזאת מכיוון שהנשנוש נעשה לא נוח. ישנם כמובן עוד יתרונות. במידה ויש מכשיר כושר ביתי אפשר למקם אותו מול הטלוויזיה ולעשות אימון במהלך הצפייה במקום לשבת.

      9.אפשר גם לא לפחד להירטב ולצאת כל המשפחה לבילוי בגשם בחוץ. כמובן שיש לכך מספר חסרונות, אך מתי בפעם האחרונה קפצת בין שלוליות עם הילדים שלך?

      ניר פינק הוא דיאטן רצים וספורט, מרצה לתזונה במכללת וינגייט ודיאטן במכבי שירותי בריאות