מה אפשר לאכול במקום סופגניה אחת?

בכל יום רגיל לא הייתם מעיזים להכניס לפה שלכם סתם ככה 450 קלוריות. מנה פלאפל, סנדביצ'ים וארוחת בוקר שלמה. את כל אלה תוכלו לאכול במקום סופגניית סופר אחת פשוטה, ועוד תצאו שבעים

17/12/2014
עיגול קטן שמשמין כמו ארוחה שלמה(צילום: נמרוד סונדרס)

עגולה חמודה, יושבת לה מבויישת בפינת המגש, עם ריבה במקום אודם ואבקת סוכר שעוטפת אותה במתיקות. סופגניה. אי אפשר איתה, וכנראה שגם אי אפשר בלעדיה. אבל שהיא לא תטעה אתכם, בתוך המבנה העגול הזה, והדי קטן יש לומר, מתחבאות להן בממוצע 450 קלוריות. או בקיצור, ארוחה שלמה. ועוד לא מזינה.

"סופגנייה פשוטה עשויה מקמח, סוכר, שמן, ביצים וחלב, והיא עונה להגדרה של מזון ללא ערך תזונתי", מסבירה לירון שמעוני, תזונאית קלינית וחברת עתיד - עמותת הדיאטנים בישראל, "המשמעות היא שהסופגניה אינה מועילה לגוף כלל מבחינת רכיביה התזונתיים".

מחצית מהקלוריות של הסופגניה מגיעות מהשמן והיא מכילה בין 23-ל-30 אחוזי שומן, ומחציתן מגיעות מהפחמימות (קמח וסוכר לבן) שלא מכילות רכיבים תזונתיים חיוניים לגופינו כמו ויטמנים, מינרלים או סיבים. "כאשר אנחנו אוכלים סופגניות המעוטרות שוקולד או כאלה עם מילויים מיוחדים, מדובר כבר על כמות גדולה יותר של סוכרים וקלוריות".

גם אם אתם לא מקפידים על תזונה בריאה ודיאטטית, הנה כמה ארוחות שמרביתנו נוהגים לאכול מדי יום, שמשתוות בערכן הקלורי לסופגניה אחת:

ארוחות ב-450 קלוריות:

1/8חצי בגט עם טונה וירקות(צילום: ShutterStock)

עוד באותו נושא

לא תאמינו כמה שמן אתם אוכלים ביום

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully