וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסירה אחת: אימון מושלם בנחל הירקון

16.12.2014 / 9:18

אחרי שתהיתי מהיכן מגיעים כל החותרים בנחל הירקון והאם הם כולם ספורטאים מקצוענים, הלכתי גם אני לנסות לחתור. ההתנסות הולידה חלומות גדולים על קריירה אולימפית וגם יום רגוע במיוחד

יח"צ - חד פעמי

שבע בבוקר. פארק הירקון. רק אני, השמיים, הציפורים המצייצות ועוד כמה מאות אנשים שאכפת להם מעצמם ובאו לעשות כושר רגע לפני שהם יוצאים לעוד יום עבודה במשרד. לצד ההולכים והרצים, קשה שלא להבחין בקבוצות של חותרים שסירותיהם ממלאות את נחל הירקון, ומשוות לו ניחוחות אירופאיים. בלי צחוק.

מרכז דניאל לחתירה שהוא מרכז ספורט וחינוך ימי בן 10 שנים שממוקם על גדת הנחל, הוא האחראי לכמות הגדלה והולכת של אנשים שהתמכרו לספורט החתירה ומבצעים אותו באחד המקומות הפסטורלים בתל אביב. לשם גם אני הלכתי. את פני במעגן קיבל דרור, שתפקידו מלבד ההדרכה הראשונית לכניסה עם הסירה למים, היא להשאיר אתכם כשאתם כבר עליה, מחוץ למים.

מרכז דניאל לחתירה. איתמר גרינברג,
המקום הכי פסטורלי בתל אביב. מרכז דניאל לחתירה/איתמר גרינברג

את השיעור מתחילים בסיור קצר במקום שמשמש עגינה של קייאקים, סירות לחתירה קבוצתית, בודדים ועוד. בשעות הבוקר כבר תוכלו להתרשם מקבוצות ויחידים נכנסים ויוצאים אל המים. צעירים, מבוגרים, מתחרים של הנבחרת הפרה-אולימפית, תלמידי תיכון בדרך לבית הספר ואפילו קבוצת נשים שהחלימו מסרטן השד ומצאו בחתירה את המזור שלהן.

בשלב הראשון של השיעור בן השעה עוברים תרגול "על יבש" בסימולטור חתירה. לאחר מכן, אחרי שהתרגלתם לתנועות שאתם עתידים לעשות בסירת החתירה, עוברים תרגול נוסף על סימולטור שנמצא על רציף העץ כאשר המשוטים בתוך המים.

עוד באותו נושא

אימוני הכושר שיכבשו אתכם ב-2015

לכתבה המלאה
חתירה במרכז דניאל. זוהר נוינר,
אימון על יבש/זוהר נוינר

שוטי שוטי סירתי

רגע לפני שנכנסים, מילה על המים בירקון. הרבה אנשים הרימו גבה כשאמרתי להם שאני הולכת לשוט בנחל. מה שרבים לא יודעים הוא שמאז אסון המכביה, הירקון עבר שיקום משמעותי, ויעידו על כך הדגים והציפורים הרבות ששוחים בו. כל שבוע המים בו נדגמים ונמצאים עומדים בסטנדרטים מחמירים, וקיימים מספר ימים בודדים, אחרי סערות, שאיכות המים יורדת (תודות למי ביוב ומבקרים מזהמים) והכניסה למים אינה מומלצת. בשאר הימים, המים פה זהים למי הים, כיוון שמשם הם בעצם מגיעים.

אחרי שהבהרנו את זה, אפשר כבר לקפוץ למים לבד. מטאפורית כמובן. בערך. אל הסירה אתם עולים לבדכם, רק כדי לגלות שהשמירה על האיזון היא לא קלה כמו שחשבתם. את הדקות הראשונות במים תבלו כשדרור אוחז את קדמת הסירה בידיו, ומכוון אתכם. רק אחרי שהוא יהיה בטוח שאתם לא נופלים, הוא נכנס לסירה ממונעת ומלווה אתכם לאורך הדרך.

אם אתם חסרי סבלנות כמוני, אחרי שתתפסו את הקצב וגם קצת ביטחון, תתחילו להתעניין ב"איך עושים שזה יסע מהר יותר?". השיעור הראשון אומנם הסתכם במעט זמן במים, אך בסופו כשהתחלתי לחתור בחזרה למעגן, כבר התחלתי לרקום תוכניות על איך אני הולכת לכבוש את עולם החתירה בסערה, ועל הדרך שורפת כמה קלוריות ומכניסה את כל השקט הזה שבפארק אלי לחיים. האם זה יקרה? לא בטוח. מה שבטוח, שהשותפים שלי למשרד לא ראו אותי מעולם כזו חייכנית ואנרגטית בשמונה בבוקר.

מרכז דניאל לחתירה. רמי גיל,
מתאים לכל גיל/רמי גיל
מרכז דניאל לחתירה. איתמר גרינברג,
בקבוצות או יחידים/איתמר גרינברג

לסיכום, השיעור הראשון הוא אחד מתוך כ-10 שיעורים בהם תלמדו איך לחתור, לכוון ולא ליפול למים. שוב, חסרי הסבלנות בינינו יצטרכו לנשום עמוק בחלק "על יבש", אבל לאלו שיעברו את זה מצפה אימון שמפעיל 95% אחוז משרירי הגוף, העליונים והתחתונים, תורם לסיבולת לב ריאה, שורף באימון אינטנסיבי של שעה כ-800 קלוריות ומתאים למתאמנים בכל גיל.

בקיצור, ממש כמו טיול בפארק.

מחיר

עלות התנסות ראשונה: 100 שקלים
עלות קורס 9 מפגשים: 900 שקלים
מנוי שנתי: 3,650 שקלים לשנה (הנחה של 15% לסטודנטים ולחיילים)

מרכז דניאל לחתירה, שדרות רוקח 2, טלפון: 03-6990484


למדור הכושר של וואלה! בריאות

  • עוד באותו נושא:
  • חתירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully