וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אור ירוק: עציץ במשרד יגרום לכם לחייך

2.10.2014 / 8:30

החיים המודרנים מביאים איתם שהייה ארוכה במשרדים עם תאורת ניאון מדכאת. מחקר חדש בדק ומצא כי יש פיתרון קל לשיפור ההרגשה, ולמרות שהוא ירוק מדובר במשהו חוקי לחלוטין

עציץ. ShutterStock
תהיו טובים אליו, והוא יהיה טוב אליכם בחזרה/ShutterStock

משרד יכול להיות מקום מאוד מדכא. יעידו על כך כל האנשים שעובדים בו. תאורת הניאון, השולחנות החומים, והחלונות נטולי הווילונות שמשקיפים הישר לכביש סואן הם לא מחזה נעים לעיניים. גם אם קישטתם את השולחן שלכם בתמונה של הכלב, ואת שומר המסך במחשב בתמונה של המשפחה, אתם עדיין מפספסים את הדבר הזה שיכול להפוך אתכם לשמחים יותר במחצית היממה שאתם מבלים במשרד - עציץ.

עוד בנושא:
למה אנחנו לא מפסיקים לאכול בעבודה?
5 דברים לא בריאים שאתם עושים בעבודה
ישיבה ממושכת מזיקה לבריאות

מחקרים כבר הראו כי שהייה בטבע, בנוכחות הצבע הירוק, יכולה להרים לנו את מצב הרוח, כך שבמקום לנשנש סוכר בארבע אחרי הצהריים מומלץ פשוט לבהות בעציץ לכמה דקות. במחקר ראשון מסוגו שהתפרסם בתחילת החודש, מצאו חוקרים מאוניברסיטת קווינסלנד באוסטרליה כי משרד עמוס עציצים הופך את העובדים בו לשמחים יותר ואף מעלה את תפוקת העבודה בכ-15%.

פרופסור אלכס אסלאם, אחד מעורכי המחקר מצא כי עציצים גם גורמים לסיפוק בעבודה ומעלים את איכות החיים. "עציצים ירוקים גורמים לעובדים להיות יותר מעורבים פיזית, מנטלית ורגשית בעבודתם והם גורמים לעבודה להיות מהנה יותר", הסביר אסלאם. "גם לסביבת העבודה, שהופכת מהנה ויעילה יותר יש השפעה על העובדים, והם מרגישים שלמעסיקים שלהם אכפת מהרווחה שלהם", הוסיף.

עציץ. ShutterStock
לא פחות חשוב מהמחשב. עציץ במשרד/ShutterStock

המחקר שנערך בשיתוף שלוש אוניברסיטאות שונות ברחבי העולם השווה ובדק את ההשפעה של משרד "קר" ומשרד עמוס עציצים בשתי חברות גדולות באנגליה ובהולנד. במהלך המחקר שארך חודשיים מדדו החוקרים את היעילות של העובדים בעזרת שאלונים שמילאו ובהם היו צריכים לדרג את רמת הריכוז שלהם, את הסיפוק שלהם מעבודתם ואף את איכות האוויר.

פחות הוא יותר?
התוצאות הראו כי בכל המדדים הללו זכה המשרד עמוס העציצים על פני המשרד הריק והעובדים בו היו יותר מרוצים. התוצאות האלה מעמידות בשאלה את התפיסה לפיה "פחות הוא יותר", שטוענת כי משרדים ריקים גורמים לריכוז גבוה יותר אצל העובדים, בכך שהם אינם מסיחים את דעתם.

אם חשבתם שבזה שקניתם עציץ ושמתם אותו במשרד סיימתם את תפקידכם, אתם כמובן טועים. כי עציץ שנותן אהבה גם מצפה לקבל חלק ממנה בחזרה. אם אתם יושבים ליד חלון מואר, העדיפו סוקולנטים וצמחים שאוהבים שמש. אם אתם חושקים בקצת פרטיות ב"אופן ספייס"במשרד העדיפו עציצים שצומחים לגובה, אך הקפידו שהם יקבלו אור, גם אם מדובר באור ניאון. ולאלה מכם שיושבים בחושך כמו פולנים טובים, מומלץ להביא עציץ פוטוס, שלא מצריך הרבה אור וטיפול, אבל יכול להיות חבר תומך בשעות הארוכות של העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully