וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: חוקרים שידרו מסר בטלפתיה

7.9.2014 / 16:00

המסר שכלל שתי מילים עבר מהודו לצרפת באמצעות שילוב של אינטרנט וגלים מגנטיים. הניסוי המפכני מעורר גאווה בעולם המדעי אך מייצר גם חשש מהבאות

טלפתיה. ShutterStock
מחכים לבאות?/ShutterStock

עושים היסטוריה: לראשונה בעולם צוות חוקרים מאוניברסיטת הרווארד ואוניברסיטת ברצלונה הצליחו להעביר מסר בטלפתיה בין שני אנשים שניצבו אלפיי קילומטרים האחד ממשנהו. המחקר שפורסם במגזין PLOS One הוכיח כי בעזרת טכנולוגיה מתקדמת וקצת עזרה מהאינטרנט, שני מוחות אנושיים יכולים לתקשר על אף המרחק הפיזי ביניהם.

עוד בנושא:
האדם וירטואלי שישנה את עולם הרפואה הופך למציאות
לראשונה בעולם: מנתחים ינסו להקפיא חולים

שתי מילים נשלחו בין הודו לצרפת, שם ניצבו הנחקרים שחוברו להתקנים אלחוטיים כשעיניהם מכוסות והם מרכיבים אוזניות, ciao (שלום באיטלקית) ו- hola (שלום בספרדית). רשמת מוח חשמלית קלטה את גלי המוח של המשדר מהודו והפכה את שתי האותיות לקוד בינארי שנשלח באינטרנט למקבל בפריז. הדמייה מגנטית חיזקה את הפולסים החשמליים במוח של המקבל, והמסר שהתקבל ברצף של הבזקי אור לשדה הראייה שלו הומר חזרה למילים.

אלברו פסקאל- לאון מבית הספר לרפואה בהרווארד, ואחד מעורכי המחקר הסביר לחדשות abc כי טלפתיה היא אחד מהנושאים החמים ביותר בעולם המדע בשנים האחרונות. כבר לפני שנה צוות חוקרים מוושינגטון טענו כי היו הראשונים להצליח בניסוי בו סטודנט שעמד בקצה הקמפוס הניע את אצבעו, לאחר שחברו שידר לו הודעה מהקצה השני לעשות כן. באוניברסיטת הרווארד החליטו לקחת את הניסוי צעד אחד קדימה.

יוצר דיונים חדשים באתיקה ומוסר
ההצלחה של הניסוי, כך מסתבר אינה רק פורצת דרך ומשמחת אלא טומנת בחובה גם חשש מפני הבאות. "הניסוי הוא חשוב מאוד עבור עולם המדע והרפואה, במיוחד לחולים עם קשיי תקשורת, אבל הוא גם יכול להשחית", אמר פסקאל-לאון. "הגילוי החדש יצריך דיונים חדשים על אתיקה ומוסר. זו יכולה להיות ההתחלה של משהו ממש ממש גדול, או של משהו ממש ממש גרוע".

  • עוד באותו נושא:
  • טלפתיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully