וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדם וירטואלי שישנה את עולם הרפואה הופך למציאות

19.5.2014 / 8:52

הושלם השלב הראשון לבניית מודל ממוחשב מלא של הפיזיולוגיה האנושית, שצפוי לשנות באופן דרמטי את הרפואה המותאמת אישית ואת אופן הפיתוח של תרופות וטיפולים

אדם וירטואלי. ShutterStock
העתיד כבר כאן/ShutterStock

עולם הרפואה עומד בפני רעידת אדמה? מכון המחקר אינסיגניאו מאוניברסיטת שפילד, בשיתוף עם שירותי הרפואה הבריטיים, הודיע על השלמת השלב הראשון לבניית מודל ממוחשב מלא של הפיזיולוגיה האנושית, שעשוי לשנות באופן דרמטי את הרפואה המותאמת אישית ואת אופן הבדיקה והפיתוח של תרופות וטיפולים רפואיים.

הפרויקט The virtual physiological human (VPH, הנתמך על ידי האיחוד האירופאי, אמור לשנות באופן כליל את תפיסת הרפואה והמחקר העתידית. הוא יאפשר מחקר שיתופי בין מרכזים רפואיים בכל העולם, שיוכלו להזין נתונים מבדיקות שנערכו במעבדות, לשתף עם נתונים נוספים ולבדוק תגובות הוליסטיות של הגוף, ולאו דווקא תגובות נקודתיות.

לטענת החוקרים, הפרויקט הזה יאפשר סוף סוף רפואה מותאמת אישית אמיתית, וכן יצירת מחקר רב מערכתי ותזות הוליסטיות של בריאות ורפואה.

מעבדה אנושית ממוחשבת

המודל הווירטואלי הוא בעצם אוסף של מודלים חישוביים וממוחשבים של התכונות המכניות, הפיזיקאליות והביוכימיות של האדם. במסגרת ההצגה הראשונית הציגו החוקרים את ההתחלות וההתקדמויות של הפרויקט, בהם: מודל הדמיה ומודל חישובי של מחלות ריאה, העתיד של היכולות המעבדתיות של במאה ה-21, מודל הלב הווירטואלי שאמור לשנות את הדרך שבה מנהלים מחלות לב כליליות, וכן את המודלים הפיזיולוגיים והניורומסקולריים (עצב-שריר) המאפשרים לנבא הצלחה של טיפולים בפרקינסון.

ד"ר קית' מק'קורמק, מנהל הפיתוח העסקי של המכון מסביר: "מה שאנו עובדים עליו היום יהיה חיוני לעתיד של עולם הרפואה והבריאות, היכולת לבצע ניסויים במעבדה אנושית ממוחשבת תחסוך משאבים אדירים למערכות הבריאות בבדיקת טיפולים, ורק כך יוכלו לעמוד בעליה בצורך במשאבי הבריאות, וכמובן יוביל לתוצאות עדיפות מבחינה בריאותית".

לטענת המפתחים, עם סיומו של הפרויקט תהיה זו המערכת האפליקציה המתקדמת ביותר של רפואה ממוחשבת הקיימת בעולם.

אורי גורן הוא מנכ"ל חברת אי-פוכונדר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully