וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלהיט של הילדים מסוכן להם לבריאות

31.8.2014 / 11:24

במשלוח של צמידים שהגיעו מהמזרח הרחוק אל חנויות צעצועים באנגליה התגלו חומרים כימיים מסוכנים. אחרי שכבשו את ידיהם של ילדים וגם מפורסמים רבים חלק מהצמידים יורדים מהמדפים

צמידי גומיות. ShutterStock
הלהיט האחרון של הילדים. צמידי גומיות/ShutterStock

אם יש לכם ילדים בגילאי 5 עד 12, אתם ללא ספק מכירים את צמידי הגומיות הצבעוניים שהפכו בשנה האחרונה ללהיט בבתי הספר וביו טיוב. אבל כמו כל להיט ויראלי, גם ללהיט הזה כנראה יש סוף. אחרי שבמשלוח אקראי של צמידים שיוצרו במזרח הרחוק נמצאו עקבות של פתלטים, רשת חנויות צעצועים גדולה באנגליה, The Entertainer, מורידה חלק מהם מהמדפים.

פתלטים הם תרכובות כימיקליות שעלולות לגרום לשיבושים בתפקוד המערכת ההורמונלית של ילדים. הם משמשים בעיקר כתוספים למוצרי פלסטיק כדי להפוך אותם לגמישים יותר. התרכובת נאסרה לשימוש בצעצועים על ידי האיחוד האירופי כבר לפני כמה שנים , שכן היא עלולה לעבור לגוף דרך רוק או זיעה.

עוד בנושא:
חשד לרכיב מסרטן במשחת שיניים של קולגייט
מוצרי הילדים של מחר
איך תשמרו על ילדים מהסכנה שברשת?

צמידי הגומיות מורכבים מגומיות קטנות בשלל צבעים אותן מותחים על נול פלסטיק ואז בעזרת מסרגה מעבירים מקום, משנים ומצליבים ויוצרים צמידים ושרשראות במגוון דוגמאות. חברת RAINBOW LOOM האמריקאית היא הראשונה שגילתה את הצמידים לילדי העולם, ולאחריה קמו חיקויים רבים שמגיעים מהמזרח הרחוק אל חנויות הצעצועים.

קייט מידלטון. cdn.images.express.co.uk, אתר רשמי
גם היא עונדת צמידים מגומיות/אתר רשמי, cdn.images.express.co.uk

ברשת החנויות האנגלית - שמונה 92 סניפים - ביקשו להרגיע את הציבור. "הורדנו את המוצרים מהמדפים אחרי שהובא לידיעתנו שהם מסוכנים", אמרה דוברת חברת הצעצועים, "בטיחות הילדים היא בעדיפות הראשונה שלנו ואנחנו מנהלים חקירה בנושא".

הורדת הצמידים מהחנויות באנגליה אינה דבר של מה בכך, כיוון שהצמידים פופולרים מאוד בממלכה ונמכרים בכמויות גדולות. חלק גדול מהפופולריות שלהם אפשר לייחס לדוכסית קייט מידלטון ולזמר הארי סטיילס מלהקת "וואן דיירקשן" שנתפסו עונדים אותם באירועים שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully