וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים בלי סיגריות: "עישנתי כי הייתי לבד"

13.7.2014 / 13:22

"החלפתי את ההתמכרות לעישון בהתמכרות לילדים שלי. הבנתי שעישנתי בעיקר כי הרגשתי בודד, ובמהלך הגמילה התקרבתי יותר לילדים", מספר משה סלמון - שחוגג שנתיים לגמילה

מעשנים, סיגריות, מריחואנה. ShutterStock
"כשהעשן מתפוגג אתה נשאר רק עם סירחון"/ShutterStock

"התחושה הזאת כשהסיגריה בפה היא תחושה עילאית. כל הצרות נעלמות באותו רגע, הגירושין, הבוס המעצבן. ואתה מתמכר לזה בקלות. אבל כשהעשן מתפוגג לו אתה נשאר רק עם סירחון ועם ההבנה שאתה מקצר לעצמך את החיים". כך מתאר משה סלמון, בן 51 מנס ציונה, את ההתמכרות שלו לסיגריות.

מפסיקים לעשן בוואלה! בריאות:
מתעורר בשביל לעשן: מיומנו של מעשן
איך מפסיקים לעשן בלי להשמין?
מה תעשו אם הילד שלכם יתחיל לעשן?

סלמון חוגג כבר שנתיים בלי הסיגריות והכל בזכות מסטיק. מסטיק ניקוטין משמש כתחליף לניקוטין המצוי בסיגריות. באמצעות לעיסת המסטיק, מוחדר ניקוטין דרך רירית הפה לתוך מחזור הדם, ובכך ניתן להתגבר על הדחף לניקוטין מבלי לעשן סיגריה. סלמון, שכאמור הצליח להיגמל בעזרת מסטיק, משתף בתהליך הגמילה:

מה גרם לך להתחיל לעשן?
"התחלתי לעשן בגיל 35, אחרי שהתגרשתי מאשתי. הרגשתי שהסיגריה מרגיעה אותי ועוזרת לי להתמודד עם הקושי להיות לבד. התחלתי מעישון של שלוש סיגריות ביום ומהר מצאתי את עצמי מעשן שתי חפיסות ביום. זאת הייתה ההתעסקות העיקרית שלי בחיים וזה עשה לי טוב באופן מעוות".

הילדים ניסו לשכנע אותך להיגמל?
"הילדים כבר לא גרו אצלי, וכשהיו באים בסופי שבוע הם ניסו כל הזמן לגרום לי להפסיק. פעם אחת הילד הקטן שלי אפילו זרק שתי קופסאות שלמות לאסלה בשירותים. אבל אני התעלמתי מהם. יכול להיות שאם הם היו גרים אצלי לא הייתי מעשן כי לא הייתי רוצה שהם ישאפו את העשן, אבל בגלל שרוב הזמן הייתי לבד בבית, המשכתי לעשן כמו קיטור".

מה היה הרגע שבו החלטת להיגמל?
"הייתה לי התמוטטות בעבודה. כשאשפזו אותי אמרו לי שאני צריך לעבור ניתוח מעקפים לעורקי הלב, ואז נדלקה לי נורה והבנתי שאם אני רוצה להמשיך לחיות אני חייב להפסיק לעשן. חבר שלי המליץ לי על המסטיק. בהתחלה צחקתי עליו כי זאת נשמעה לי שיטה מטופשת אבל החלטתי לנסות".

ספר על תהליך הגמילה
לעסתי את המסטיק וכבר בהתחלה הרגשתי שאני פחות צריך את הסיגריות. נוצר אצלי דחוף גדול יותר ללעוס את המסטיק מאשר לעשן. כמובן שגם שיחות עם חברים ותמיכה שקבלתי מהילדים עזרו מאוד. הם הקשיבו לי והבינו אותי, וזה בהחלט סייע בדרך".

היו רגעי משבר?
היה רגע אחד שבו כמעט ונשברתי לגמרי. הייתי צריך לאסוף את הילד הבכור שלי מבית הספר כדי לקחת אותו אליי. חיכיתי חצי שעה והוא לא הגיע. צלצלתי אליו לפלאפון ולא הייתה תשובה. הייתי כל כך במתח שהתעורר בי הדחף ללכת לקיוסק הקרוב ולקנות קופסת סיגריות. במקום זה שכנעתי את עצמי ללעוס מסטיק. לבסוף אחרי ארבעים דקות הוא יצא מבית הספר והכל היה בסדר. הסתבר שהיה לו מבחן ובגלל זה הוא התעכב".

היו לך תופעות לוואי כתוצאה מהמסטיק?
בשבועיים הראשונים כאבה לי קצת הלסת מכל הלעיסות כי אני גם לא הייתי רגיל ללעוס מסטיקים. אבל אחר כך זה כבר עבר לי ולא הרגשתי כאב".

החלפת את העישון בהתמכרות אחרת?
"כן, בהתמכרות לילדים שלי. הבנתי שעישנתי בעיקר כי הרגשתי בודד ובמהלך תהליך הגמילה התקרבתי יותר לילדים. היום אנחנו נפגשים יותר, ולמרות שאני ואשתי גרושים, אין לה בעיה שאבלה איתם מעבר לימים בשבוע שמוקצים לי. אנחנו הולכים הרבה למשחקי כדורגל, וכשאני רואה אנשים שמעשנים אני לא מבין איך פעם הייתי כמוהם. מזל שעכשיו הוציאו את החוק נגד עישון במגרשים. עכשיו נוכל כולנו לנשום אוויר נקי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully