וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפור הצלחה: נגמלתי בזכות בתי בת ה-8

7.7.2014 / 14:41

"אחי נפטר מדום לב בגיל 40 כתוצאה מעישון, והבת שלי בת השמונה לקחה את זה קשה. היא פחדה שכל מי שמעשן ימות", מספרת שושי זילבר. זה מה שגרם לה להפסיק סוף סוף לעשן

אילוסטרציה. Jozef Sedmak, ShutterStock
"היא הבינה שאני חייבת להפסיק יותר ממני"/ShutterStock, Jozef Sedmak

"להפסיק לעשן זה קל. עשיתי את זה אלפי פעמים" אמר פעם הסופר מארק טווין, והמעשנים שבינכם, יכולים בוודאי להזדהות איתו. כל כך הרבה שיטות מבטיחות לעזור לנו להפסיק לעשן, אבל אם גם אתם ניסיתם הכל והתייאשתם מדיקור סיני, היפנוזה, כדורים וסיגריה אלקטרונית - הנה לפניכם שיטה אחרת שאולי שווה לבדוק. שושי זילבר, בת 43 מבאר שבע, הצליחה להיגמל מסיגריות בזכות השילוב של שימוש במדבקות לגמילה מניקוטין וקבוצת תמיכה למעשנים המנסים להיגמל.

מפסיקים לעשן בוואלה! בריאות:
מתעורר בשביל לעשן: מיומנו של מעשן
איך מפסיקים לעשן בלי להשמין?
מה תעשו אם הילד שלכם יתחיל לעשן?

מה גרם לך להתחיל לעשן?
"התחלתי לעשן בגיל 19 וחצי, אחרי שאבא שלי עבר ניתוח מורכב. אחי ואחותי עישנו מחוץ לחדר בבית החולים, ובגלל שהיה לי משעמם הלכתי אחריהם ועישנתי איתם. הרגשתי שהיציאה לעשן היא המקום שלי להיות עם עצמי, זה הרגיע אותי. זאת הייתה בריחה מהתמודדות עם המציאות שלא תמיד קלה".

איך ההורים הגיבו?
"בהתחלה ההורים שלי לא ידעו אבל עם הזמן כבר לא יכולתי להסתיר. הם היו מאוכזבים שעישנתי בעיקר בגלל ההיבט הבריאותי, אבל כשראו שאני לא מפסיקה לעשן הם קיבלו את זה".

ספרי על הניסיונות להיגמל
"תמיד הייתי און אנד אוף עם העישון. בצבא עישנתי קרוב לשתי חפיסות ליום, ואחרי שהשתחררתי ירדתי לקופסה. אומנם במשך השנים הפחתתי מהסיגריות אבל הן תמיד היו שם. היו לי שלוש הפסקות של עישון ותמיד אחרי שהפסקתי לעשן חזרתי, עד לפני חצי שנה, כשאז סוף סוף נפטרתי מהעישון".

מה גרם לך לעשות את השינוי?
"אחי נפטר מדום לב בגיל 40 כתוצאה מעישון, והבת שלי בת השמונה לקחה את זה קשה. היא פחדה שכל מי שמעשן ימות, במיוחד כי יש לנו במשפחה היסטוריה של מחלות לב. בכל פעם שעישנתי היא אמרה לי שהיא רוצה שתהיה לה אמא וגרמה לי להרגיש נקיפות מצפון לגבי העישון. היא הבינה שאני חייבת להפסיק יותר ממני".

ספרי על תהליך הגמילה
"אני עובדת בבית החולים סורוקה ויש שם סדנה לגמילה מעישון בהנחייתה של סווטלנה מילמן. נרשמתי לסדנה והתחלתי במקביל להשתמש במדבקות. המדבקות עזרו לי בפאן הפיזי כי הן היוו תחליף עבורי לניקוטין, והקבוצה עזרה לי בהיבט ההתנהגותי. התמיכה הרבה שקבלתי שם, יחד עם הכלים, ההקשבה והאפשרות להביע את עצמי ולשמוע אחרים עזרו לי להיגמל".

היו לך תופעות לוואי כתוצאה מהמדבקות?
"השמנתי שלושה קילו בתהליך הגמילה ובהתחלה היו לי כאבי ראש וטעם מריר מהפה אבל זה עבר".

היו לך רגעי משבר?
"היו רגעים שחששתי שאחזור לעשן, וכדי להתמודד עם זה כל המשפחה התגייסה לעזור לי. הילדים השתדלו פחות להרגיז אותי כדי שלא אשוב לעשן, למשך תקופה קצרה ניתקתי קשר עם חברים שמעשנים, וכשמכרים היו יוצאים למרפסת לעשן הייתי נשארת בבית. הייתי נוהגת ללכת אחרי אנשים שמעשנים כדי להסניף את הריח של העישון ועכשיו אני נגעלת מהסירחון. במהלך הגמילה ספרתי כל יום שבו לא עישנתי ובמשך הזמן הפסקתי לספור ולהתעסק בעישון".

איזה מסר יש לך למי שרוצה להפסיק לעשן?
"שמעבר לכל שיטה חשוב שתהיה תמיכה ויכולת לשתף. בסדנה הייתה לנו משימה- בכל פעם שאנחנו רוצים לעשן, לפני שאנחנו מדליקים את הסיגריה, צריך לכתוב מהי הסיבה שבגללה אנחנו מעשנים. ואז הבנתי שאין לי באמת סיבה. שזה סתם. היום ההתמכרות היחידה שלי היא לחיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully