וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפור הצלחה: נגמל מעישון אחרי 45 שנה

3.7.2014 / 10:07

הרבה אנשים רוצים להיגמל מעישון, אבל לא מוצאים את הקסם שיגרום להם להיפרד מהסיגריות. מה אם השיטה המסתורית היא פשוט כוח רצון? דני שפר, בן 60 מחולון, נגמל בזכות החלטה עמוקה שקיבל

אילוסטרציה. ShutterStock
התחיל כבר בגיל 13/ShutterStock

כמעט מדי יום אנחנו מבטיחים לעצמנו שזהו, זה נגמר. הפעם נשים לזה סוף. זה לא בריא, מסריח, מצהיב את השיניים ומשאיר לנו בסוף החודש חור גדול בכיס. בכל זאת, אנחנו שוב ושוב מוצאים את עצמנו מאחורי מסך עשן. מדליקים עוד סיגריה, משנוררים עוד שאכטה אחת. אנחנו כל כך רוצים להיגמל, אבל לא מצליחים למצוא את הקסם שיגרום לנו להיפרד אחת ולתמיד מהעישון. ומה אם השיטה המסתורית היא פשוט כוח רצון? דני שפר, בן 60 מחולון הצליח להיגמל מהסיגריות לפני שנתיים, בזכות החלטה עמוקה שקיבל.

מפסיקים לעשן בוואלה! בריאות:
מתעורר בשביל לעשן: מיומנו של מעשן
איך מפסיקים לעשן בלי להשמין?
מה תעשו אם הילד שלכם יתחיל לעשן?

מה גרם לך להתחיל לעשן?
"התחלתי לעשן בגיל 13. אבא שלי היה טייס והיה נוסע המון לחו"ל, אז הוא היה מביא איתו סיגריות לארץ. הייתי גונב לו את הסיגריות ומעשן מאחורי הבית, כי זה פשוט גרם לי להרגיש מקובל. המשכתי לעשן כי זה היה לי כיף במובן מסוים. זה בא טוב אחרי ארוחה או סקס".

איך ההורים הגיבו?
"ההורים התנהגו לגבי הנושא בצורה ליבראלית ופתוחה. הם גם לא יכלו לומר לי להפסיק לעשן היות ואבא שלי בעצמו עישן והיו לו מחלות בגלל הסיגריות. כשהייתי בן 14 גרנו בסינגפור ורק אחרי 3 שנים כשחזרנו לארץ, הוא הפסיק לעשן. אמא שלי הייתה מעשנה סיגריה אחת לשנה".

למה החלטת להיגמל?
"בגלל ההשפעות הבריאותיות. הייתי קם בבוקר ומשתעל המון".

באילו שיטות נקטת כדי להיגמל?
"לפני 15 שנה הגעתי ל"גומל מכרמיאל", סוג של גורו שאמור לעזור לך בקלות להיגמל מעישון. הפגישה אצלו הייתה יקרה ולקח זמן עד שהצלחתי לקבוע אצלו תור. בפגישה עצמה הוא נגע לי ברקות ובמשך שמונה חודשים לא הרגשתי צורך לעשן. אבל אז חבר שלי הביא לי שאכטה וזה גרם לי להתמכר שוב".

מה היה הרגע שבו עשית את השינוי והצלחת להיגמל?
"לפני תשע שנים גילו לאמא שלי ולאחיינית שלי סרטן. הן לא חלו בגלל הסיגריות, אבל הרגשתי פתאום שנהיה לי סוויץ' בראש. לפני שנתיים אמא שלי נפטרה ומאז הפסקתי לעשן. פשוט קמתי בבוקר ולא היה לי צורך בסיגריות. זה כמו דיאטה, אם הראש מחליט אז הגוף לא יחזור להרגל הזה".

היו לך רגעי משבר?
"לא היו לי רגעי משבר בכלל, וזה מוזר כי זאת דווקא הייתה תקופה קשה כשהפסקתי לעשן ולרוב עישנתי כדי להירגע. הייתי מעשן קופסה וחצי ליום וירדתי בבת אחת לאפס. עבדתי עם אנשים שמעשנים וגרושתי, שהייתי נשוי לה כשהחלטתי להיגמל, הייתה מעשנת וזה לא השפיע עליי לחזור לעשן".

אתה סובל מתופעות שליליות, כמו התמכרויות אחרות או השמנה?
"לא, לא השמנתי בכלל, ולא החלפתי את ההתמכרות לסיגריות בהתמכרות אחרת. היום כשאני רואה אנשים שמעשנים זה די מגעיל אותי ואני מודע לסירחון של הסיגריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully