וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תבחרו רופא מנתח

מערכת וואלה

22.6.2014 / 10:52

כשיש כל כך הרבה מנתחים טובים, וכל כך הרבה המלצות, איך בדיוק בוחרים את המנתח הנכון? הנה כמה דברים שאתם חייבים לבדוק לפני ניתוח

אילוסטרציה. ShutterStock
השלב הרשון - בקשת המלצות/ShutterStock

אנחנו לא רוצים לחשוב על היום שבו אנחנו או מישהו שאנחנו אוהבים יזדקק לניתוח. זה מסוג המידע שאנחנו מעדיפים לסגור בקופסה קטנה ולהניח בצד, אבל בפועל – העולם שלנו עלול להשתנות בשנייה אחת, וחשוב שנדע איך להתמודד בכל סיטואציה. כדי שתדעו איך להתמודד עם ניתוח באופק, הסברנו בכתבה הקודמת למה חשוב לכם לבחור את הרופא המנתח שלכם בעצמכם. אז עכשיו נשאלת השאלה: כשיש כל כך הרבה מנתחים טובים, וכל כך הרבה המלצות, איך בדיוק בוחרים את המנתח הנכון?

הכשרה
ברור שהשלב הראשון בחיפוש אחר רופא מנתח יהיה בקשת המלצות מכל מי שאתם מכירים. אבל גם אם ההמלצות האלה הביאו אתכם לרשימה מצומצמת או לרופא אחד יחיד ומיוחד – עכשיו צריך לבדוק את השורה התחתונה. איפה הוא למד? היכן התמחה? איפה הוא עובד כיום? רופא מנתח שלמד במוסד נחשב, שעבר השתלמויות חשובות בבתי חולים מובילים, ושהוא פעיל באיגוד הכירורגים או במוסדות כירורגיים חשובים אחרים – צריך לקבל מכם נקודות זכות.

ניסיון
אם בחרתם ללכת על רופא פרטי שבחרתם לבד ולא לעבור ניתוח אצל רופא בבית חולים ציבורי, זה בדיוק מה שאתם רוצים לחפש: ניסיון ומיומנות. ולא מדובר רק בגיל ובמספר השנים שבהן הרופא פועל כמנתח, אלא גם בכמות הניתוחים הספציפיים שהוא ביצע במו ידיו. אם למשל אתם עומדים לעבור ניתוח בחוליה החמישית של עמוד השדרה – שאלו את הרופא כמה ניתוחים בחוליה החמישית של עמוד השדרה הוא ביצע, וכמה מהם היו לאחרונה. הנתון הזה חשוב מאוד, מאחר שכל דבר שאנחנו עושים מספר רב של פעמים הופך אותנו לטובים יותר. ובחוליה החמישית של עמוד השדרה אנחנו רוצים את הטוב ביותר.

מיקום
היכן פועל המנתח שאתם עומדים לבחור? זו שאלה שאסור להזניח. גם אם המנתח שלכם מאוד מומלץ ומוכשר, אם הוא לא ינתח אתכם בבית חולים שעומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר מבחינת בטיחות - ותרו על שירותיו. אם הוא לא עומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר מבחינת נוחות ופינוק – זה כבר לשיקולכם האישי. עד כמה זה חשוב לכם?

מחיר
רופא מנתח פרטי זה עסק יקר, ולא כל אחד יכול לעמוד במחיר. בדיוק בשביל זה אנחנו מבוטחים בביטוח פרטי שיאפשר לנו לבחור את הרופא שלנו. אבל - שימו לב לאותיות הקטנות של הפוליסה. האם תוכלו לבחור כל רופא מנתח שהוא או שמא תוכלו לבחור מנתח מתוך רשימה מצומצמת בלבד? אם הרופא שלכם אינו ברשימה, תאלצו לשלם על שירותיו בעצמכם או לבחור במישהו אחר. במקרה הזה, הדבר הטוב ביותר הוא להתכונן מראש – אם אינכם עומדים כיום בפני ניתוח, זה הזמן לבדוק את הפוליסה ולוודא שבעת הצורך תוכלו לבחור בעצמכם את המנתח הטוב ביותר, ללא העול הכלכלי המתלווה לכך.

עוד בנושא:
דילמות בתחום השתלת איברים
כל מה שרציתם לדעת על השתלות בישראל
כך תבחרו ביטוח בריאות משלים ותחסכו כסף

הכתבה הוכנה בשיתוף חברת AIG

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully