וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תהיה גבר ותטפח את עצמך

פרופ' אבנר שמר

14.5.2014 / 8:24

כאשר גבר מתבגר הוא לא רק מחכים, אלא גם מאבד חלק משיערות ראשו, מרוויח כמה שיערות באזורים אחרים, ציפורני רגליו משחירות ויובש ניכר בעקביו. מה עושים?

גבר מסתכל במראה. ShutterStock
נגמרו התירוצים, צריך לטפל/ShutterStock

בניגוד ליין, גוף האדם לרוב לא משתבח עם השנים. לעומת נשים, שמגיל צעיר מודעות לאסתטיקה, ובמיוחד בגיל מבוגר, אצל הגברים המצב שונה ואצל רבים מהם מתפתחות תופעות שגורמות למין השני להימשך אליהם קצת פחות.

כאשר גבר מתבגר, הוא גם מאבד חלק משיערות ראשו, מרוויח כמה שיערות באזורים אחרים, ציפורני רגליו משחירות, פתיתים לבנים נושרים משערו ויובש ניכר בעקביו. שכיחות התופעות עולה עם הגיל וניתנות לטיפול, אך בראש ובראשונה חשוב להיות מודעים אליהן.

מעלה קרחות ומגדל יערות

עם השנים, אצל רוב הגברים השיער נושר מהראש וצומח בצורה אינטנסיבית יותר במקומות כמו האוזניים והאף. להתקרחות יש בדרך כלל בסיס גנטי, והיא יכולה לדלג דור (כלומר, אפשר לקבל אותה מסבא). לרוב מדובר במפרצים קדמיים או הידלדלות של שיער בפדחת, ויש גם המתקרחים לחלוטין.

בהתקרחות אפשר לטפל יום יום בתמיסות שונות, בהרגיין קצף, שמריחתו נוחה יותר, או בכדורים, שלרוב יעילים מאוד אבל עלולים להביא אתם תופעות לוואי שונות. פתרון אפשרי נוסף הוא השתלת שיער.

בשיעור יתר אפשר לטפל באמצעות הסרת שיער זמנית או קבועה, באמצעות פגיעה בשורש ודילול השיער.

מעניין להם את הציפורן הקטנה

פטרת ציפורניים היא בעיה ידועה ושכיחותה עולה עם הגיל. הנטייה להידבק בפטרת היא אישית ותלויה במערכת החיסון: יהיו גברים שהפטרת לא תתפתח אצלם לעולם ויהיו כאלה שהפטרת תחזור אליהם, פעם אחר פעם, חרף כל הטיפולים.

הבעיה נפוצה מגיל 18, אך התפתחותה במרבית המקרים אטית מאוד ולכן הפגמים המרכזיים מופיעים מאוחר. גברים רבים מזניחים את הפטריות ומגיעים לגיל מבוגר עם פטרת קשה ביותר, בכל אצבעות הרגליים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אילוסטרציה. ShutterStock
טיפול בפטרייה - צעד קטן לך, צעד גדול לזוגיות/ShutterStock

מומלץ לטפל בפטרת כבר בשלב מוקדם באמצעות תכשירים שניתן להשיג ללא מרשם רופא (כמו אמטריקס, מיקונייל או אגיספור), ובמקרים קשים לשקול טיפול בכדורים. לאחר השלמת הטיפול מומלץ להשתמש באחד מתכשירי המריחה למניעה של חזרת הפטרת.

על הקשקש

שינויים שונים בעור גורמים לירידה בלחות הטבעית של העור עם השנים. היובש מביא לקשקשת וליובש בכפות הרגליים, ולקשקשת בקרקפת. בכל הופעה של יובש מומלץ לבצע בדיקה לשלילת פטרת.

יובש בעור הרגליים ניתן לטיפול באמצעות קרם לחות ייעודי (כמו אקסרה FOOT). להצלחת הטיפול מומלץ למרוח את הקרם לפני גריבת גרביים, על מנת לשמר את הלחות בעור. תכשירים אלה יכולים לסייע גם בתיקון סדקים כואבים בעור כף הרגל.

בקשקשת אפשר לטפל בשמפו המכיל חומר אנטי פטרייתי (כמו אגיספור שמפו). במקרים קשים יותר יינתן טיפול המכיל סטרואידים. בשל הגילוח התכוף, שהוא מעין פילינג לעור, קמטים בעור הפנים נפוצים פחות אצל גברים מאשר אצל נשים. עם זאת, היובש עלול לפגוע גם בעור הפנים, וכשזה קורה ניתן להיעזר בקרם לחות לפנים.

כשם שהמודעות של מבוגרים לחשיבות של פעילות גופנית עלתה עם השנים, כך גם המודעות לחשיבות אתסטיקה יכולה לעלות. מבוגרים רבים מרגישים כיום, שדווקא בגיל 50 או 60, אחרי שהילדים עזבו את הבית והמחויבות למטלות היומיום פוחתת, החיים יפים - וכדאי שגם הם יהיו.

פרופ' אבנר שמר הוא מומחה לדרמטולוגיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully