וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונת המעבר של כפות הרגליים

25.3.2014 / 13:30

האביב כבר כמעט כאן (לא שאי פעם היה פה חורף) והגיע הזמן להכין את הרגליים לעונת הכפכפים: 8 כללים פשוטים שיבטיחו לך כפות רגליים מושלמות

אילוסטרציה. ShutterStock
גם אם עדיין קצת קר, תנו להן להתאוורר/ShutterStock

אמנם החורף החליט לקפוץ השנה לביקור קצר במיוחד, אבל רובנו הקפדנו להסתובב בחודשים האחרונים בנעליים סגורות. עוד רגע מתחילה עונת הכפכפים (או הסנדלים, או נעלי הבובה, מה שאתם מעדיפים) – והגיע הזמן לחזור להשקיע גם ברגליים.

הנה 8 צעדים פשוטים שיבטיחו שתגיעו לקיץ עם רגליים מושלמות:

1. תנו לרגל לנשום:
גם אם בשבועות הקרובים עדיין תנעלו נעליים סגורות במשך היום, נסו בשעות שבהן אתם בבית לוותר על הנעליים והגרביים, כדי לתת לכף הרגל לנשום ולהתאוורר ולא להיות שעות ארוכות מידי בתוך הלחץ והצפיפות של הנעל הסגורה.

לעצור את השטף: מה עושים עם הזעת יתר?
חכמים בשמש? כל מה שצריך לדעת על מסנני קרינה
לא לספונג'ה: כפכפי האצבע החדשים

2. בקרו אצל פדיקוריסטית:
פדיקוריסטית (מוסמכת) תסייע לכם להסיר את שכבת העור המתה בכפות הרגליים באמצעות שיוף עד לבסיס העור. חשוב לוודא כי המכשירים שנוגעים ברגליים שלכם לא נגעו לפני ברגליים אחרות, או לפחות עברו חיטוי מספק.

הדבקה במחלות וזיהומים בכפות הרגליים היא מהירה במיוחד ועלולה להתרחש בדרכים שונות. לכן, לפני תחילת הטיפול, שימו לב שהפדיקוריסטית שמרה על ההיגיינה באחת משלוש דרכים: שימוש בגיגית חד פעמית, עיקור הגיגית עם חומרי חיטוי או עטיפת הגיגית בשקית חד פעמית אטומה.

3. אל תלכו יחפים:
הרצפות של מקומות ציבוריים כמו בריכות שחייה, מכוני ספא, חדרי כושר ובתי מלון (גם בחדרים עצמם) מלאות בחיידקים ובפטריות. הקפידו ללכת עם נעליים או כפכפים ולהימנע ממגע ישיר ברצפות ציבוריות. ניקוי לא מספק עלול להשאיר שם בקטריות וזיהומים שיידבקו לכפות הרגליים שלכם.

4. חטאו את הנעליים:
הקפידו לחטא את הנעליים שלכם באמצעות אלכוהול. איך עושים את זה? קחו צמר גפן ספוג באלכוהול ובעדינות תעבירו על פנים הנעל את צמר הגפן.

אם אתם לא מרגישים בנוח עם אלכוהול וחוששים לשימוש בנעליים העשויות מעור יקר, תוכלו להחליף את האלכוהול בסודה לשתייה. שימו את האבקה בערב בתוך הנעל, תנו ללילה לעשות את פעולת העיקור, ובבוקר הנעליים יהיו נקיות ומוכנות לנעילה.

5. לתפוס את זה מוקדם:
אם נדבקתם בפטרת ציפורניים חשוב לטפל בה כבר בשלב ההתחלתי, אחרת היא עלולה להחמיר או להדביק ציפורנים נוספות. אם כל הציפורניים שלכם נדבקו - כדאי שתפנו לרופא עור, אבל בהרבה מקרים אפשר להיעזר גם בתכשירים ללא מרשם.

קיימים היום מגוון תכשירי מדף שמיועדים לטיפול בפטרת הציפורניים, וחשוב לבחור תכשיר המאפשר גם טיפול וגם מניעה. לתכשיר מיקוסן, לדוגמה, יש מברשת נוחה שמאפשרת טיפול בכל ציפורן, גם באלו שנדבקו וגם בבריאות. כל תכשירי המדף דורשים התמדה בטיפול, כאשר אצל חלקם ניתן לראות תוצאות כבר אחרי 3 שבועות.

6. ייבוש ייבוש ייבוש:
לאחר הרחצה הקפידו לנגב את כף הרגל היטב על מנת לא להשאיר שאריות וסימני מים. רטיבות היא כר לצמיחה של פטריות, ובטווח הרחוק עלולה לגרום גם לסדקים בעור הרגל. אל תסתפקו רק בדריכה שטחית על השטיחון באמבטיה, אלא נגבו את הרגליים ברצינות.

7. גזרו ציפורניים נכון:
חשוב לגזום את הציפורן בקו ישר על מנת להימנע מציפורן חודרנית, ולא לגזור בצורה עגולה או לפי קו המתאר של הציפורן. לפני השימוש במספריים או בקוצץ הקפידו לחטא אותם.

אם מסיבה כלשהי אתם לא רואים את כף הרגל שלכם (בעיות ראייה או בטן גדולה) בקשו עזרה ואל תגזרו את הציפורניים לבד.

8. שמש לך מצפים:
במעבר מחורף לקיץ אנו נוטים לשכוח למרוח מקדם הגנה, ובמיוחד על כפות הרגליים כשהרגל חשופה. הקפידו על מריחה מדי יום על מנת למנוע כוויות או מחלות עור למיניהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully