וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופטימית? הסיכוי שלך לרזות גבוה יותר

30.3.2014 / 16:09

אופטימיות נחשבה מאז ומעולם לתכונה חיובית ומקור משיכה עבור אנשים רבים. מחקר חדש מגלה כי אצל נשים היא יכולה גם להועיל באימוץ אורח חיים בריא יותר

אילוסטרציה. ShutterStock
אופטימיות זה שם המשחק/ShutterStock

נשים אופטימיות ובעלות מזג טוב מרוויחות פעמיים. על פי מחקר מאוניברסיטת טוסון שבאריזונה לנשים אופטימיות יש סיכויים יותר גדולים לאמץ הרגלי אכילה בריאים.

החוקרים שלאו דווקא האופטימיות היא זו שעוזרת, אלא הכישורים שמגיעים יחד איתה. "אנשים שרוצים לאמץ אורח חיים בריא צריכים לתת דגש על היכולות שלהם, ולא על האופטימיות שלהם", הסבירה מלאני הינגל, דיאטנית וראש צוות המחקר.

עוד בוואלה! בריאות:
תזונה נכונה? תלוי את מי שואלים
בחשק למתוק? שחקו טטריס
דיאטות טרנד: מה עובד ומה לא

בסיס המחקר הסתמך על שאלונים ארציים שבדקו 33.5 אלף נשים בין הגילאים 50 ל-79 וחילק אותן לשתי קבוצות. הקבוצה הראשונה מנתה 13.5 אלף נשים שהתבקשו לעשות דיאטה ולהוריד בצריכת השומן שלהן, ואילו בקבוצה השניה היו 20 אלף נשים שלא התבקשו לשנות דבר בתזונה שלהן. בנוסף התבקשו הנשים למלא שאלון הנוגע לאופטימיות שלהן ושאלון נוסף שבדק את את בריאותן הכללית.

החוקרים גילו כי השליש האופטימי ביותר מבין כל הנשים במחקר שיפרו את הרגלי התזונה שלהן, גם אם לא סיימו את התוכנית לשיפור הרגלי התזונה שניתנה להן. איכות הדיאטה נמדדה על סולם של 1 עד 110, כאשר ככל שהמספרים גבוהים יותר כך עולה האיכות. הנשים האופטימיות ביותר בקבוצת הנשים שנתבקשו לערוך שינוי תזונתי, שיפרו את הדיאטה שלהן ב-1.8 נקודות, זאת בהשוואה לנשים הפחות אופטימיות ששיפרו את תוצאותיהן רק ב-1.4 נקודות.

בקבוצה השניה, שלא נתבקשה לעשות דיאטה שיפרו הנשים האופטימיות ביותר את התזונה שלהן בנקודה אחת ואילו הנשים הפחות אופטימיות ב-0.3 נקודות. על אף שההבדלים אינם ניכרים, סטטיסטית הם נחשבים למשמעותיים על פי החוקרים. עוד נמצא כי נקודת המוצא של הנשים הפחות אופטימיות, בכל מה שקשור להרגלי אכילה, הייתה נמוכה יותר משל אלה האופטימיות.

אילוסטרציה. ShutterStock
לאנשים אופטימיים יש מערכת תמיכה חברתית חזקה יותר/ShutterStock

הסוד הוא בשליטה העצמית

"אי אפשר להפוך פאסימי לאופטימי", מסבירה הינגל. "אם אתה רוצה להפסיק לעשן, או להתחיל לאכול בריא יותר אתה צריך להסתכל על התכונות שהופכות אופטימיסטים למצליחים". תכונה כזו לדוגמה היא ויסות ושליטה עצמית שמאפשרים השגחה והחלטה מודעת לאיזה סוג מזון אנחנו מכניסים לפה.

אסטרטגיה נוספת לשליטה עצמית בכל מה שנוגע לאכילה רגשית היא להוציא את המזון הלא בריא מחוץ לגבולות הבית ולתעל את התיסכול למקום יותר יצירתי ומועיל. "צריך למצוא פעילויות אחרות כדי לנטרל את רגע הלחץ שמוביל לאכילה לא מבוקרת", מסבירה הינגל. "תרגולי נשימה, שיחה עם חברים, הליכה ואפילו תרגילי דמיון מודרך עשויים לעזור במצבים כאלה".

לאנשים אופטימיים, כך מגלה הינגל, יש מערכת תמיכה חברתית. מערכת התמיכה הזו חשובה מעין כמוה לשינוי בכלל ולשינוי בריאותי בפרט. "זה לא משנה אם אתה אופטימי או פאסימי, הדבר החשוב ביותר הוא ללמוד מיומנויות חדשות שיכולות לגרום לשינוי הנדרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully