וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם סובלים עכשיו משפתיים יבשות, וזה מה שאסור לעשות

עודכן לאחרונה: 27.10.2024 / 13:05

כולם מתלוננים עכשיו על שפתיים יבשות וסדוקות, ולמרות שזה נראה מאוד אלמנטרי ופשוט - יש כמה דברים שממש לא כדאי לכם לעשות, גם אם נראה לכם שזה יועיל

שפתיים יבשות. ShutterStock
גם לכם זה קורה?/ShutterStock

בשבועות האחרונים היובש הגיע, כפי שהוא מגיע מדי שנה בעונה הזו. רובנו רצים לחנויות ורוכשים שפתונים שונים, כדי שיתנו לנו טיפה לחות לשפתיים. אך רבים מאתנו לא שמים לב שבעונת הסתיו והחורף, עדיין קיימת שמש די חזקה, וזה לא מספיק להעניק רק לחות לשפתיים, אלא הן זקוקות גם להגנה מהשמש, שנמצאת בכל עונה.

למה השפתיים מתייבשות? השפתיים ממוקמות בקדמת הגוף, באזור שחשוף במיוחד לפגעי מזג האוויר בחורף ובקיץ. בנוסף, לשפתיים שלנו אין בלוטות שיכולות לספק להן לחות ושומן. בחורף, בימים בהם האוויר בחוץ קר ויבש, וכן בשהייה מול תנורי חימום או מזגנים, השפתיים מאבדות לחות חיונית מבלי שזו מוחזרת אליהן ולכן הן נוטות להתייבש. תוסיפו לכך את העובדה שדווקא בימים קרים אנחנו נוטים לשתות פחות נוזלים ותבינו למה השפתיים כל כך יבשות.

בנוסף, השפתיים מכוסות עור, כמו כל גופנו. ומה שקורה לעור גופנו בעת חשיפה לשמש, קורה גם לעור השפתיים. לכן התייבשות והזדקנות של השפתיים הן תופעות שכיחות למדי בחשיפה ממושכת לשמש, וכך גם הרפס, שחשיפה לחום, לקור או ליובש קיצוניים נחשבת אחד הטריגרים להתפרצותו.

שפתיים יבשות. ShutterStock
שפתיים יבשות/ShutterStock

אל תעשו את זה!

רצוי להמנע מישיבה ממושכת מול מזגנים ותנורים, ולהשתמש דווקא ברדיאטורים, מפזרי אדים ומזגנים עם בקרת לחות לחימום הבית.

מומלץ שלא ללקק את השפתיים בעיקר כששוהים בחוץ משום שהרוק מתנדף בקלות מהעור ומחמיר את ייבוש העור.

בנוסף, מומלץ לא לעשן עשן טבק עלול לגרות את העור העדין של השפתיים ולייבש אותו. מעשנים מצויים בסיכון גבוה יותר לסבול משפתיים סדוקות ומכאבי חניכיים. וישנן ראיות אנקדוטליות לכך שכאשר אנשים נגמלים מעישון, השפתיים הסדוקות שלהם מחלימות מהר יותר.

מה כן? מאחר שלא ניתן למרוח קרם הגנה על השפתיים, כמו על העור בשאר חלקי הגוף, עומדים לרשותנו מוצרים מוכרים אחרים: השפתונים. גם בעניין זה המודעות אינה גבוהה, ורבים לא יודעים שישנם שפתונים המציעים גם מקדם הגנה, ממש כמו קרם ההגנה לעור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully