וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש: גלולת כושר שמייצרת בגוף השפעות של ריצת 10 ק"מ

עודכן לאחרונה: 10.10.2024 / 1:18

גלולה מהפכנית מבטיחה את יתרונות הפעילות הגופנית ללא הצורך בתנועה. מחקר דני חדש מציג תרופה המדמה ריצה מאומצת, שנותנת תקווה לסובלים ממגבלות גופניות, או סתם לעצלנים שבינינו, ועשויה לשנות את עתיד הבריאות והכושר

מגזין ריצה קטן. יחצ,
קבל את יתרונות הריצה מבלי לזוז סנטימטר/יחצ

חוקרים בדנמרק פיתחו תרופה חדשה המחקה את ההשפעות והיתרונות של פעילות גופנית מאומצת - כל זאת מבלי להזיז אף שריר בגוף.

המחקר, שפורסם בכתב העת Journal of Agricultural and Food Chemistry, טוען כי התרופה מפיקה את אותן תועלות בריאותיות כמו ריצה למרחק ארוך בקצב מהיר.

התרופה, הנקראת LaKe, הראתה בניסויים בחולדות מעבדה יכולת לסלק רעלים ולחזק את הלב, אפקטים שמושגים לאחר פעילות גופנית ממושכת.

"פיתחנו מולקולה שיכולה לחקות את התגובה המטבולית הטבעית של הגוף לפעילות גופנית מאומצת ולצום", אומר ד"ר תומס פולסן, כימאי מאוניברסיטת אארהוס שהוביל את המחקר. "למעשה, המולקולה מביאה את הגוף למצב מטבולי המקביל לריצת 10 קילומטרים במהירות גבוהה על בטן ריקה".

מנגנוני הגוף ש]ועלים לאחר ריצה הופעלו על ידי הגלולה החדשה

לאחר פעילות גופנית, הגוף בדרך כלל נכנס לתקופה של דלקת שבה רמות הלקטט והקטונים עולות. בנוסף לשחרור הורמונים מדכאי תיאבון, עלייה זו גם מסלקת חומצות שומן ממחזור הדם, מפחיתה את הסיכון למצבים כמו מחלות לב, שבץ וסוכרת מסוג 2, ומפעילה את מערכות התיקון של הגוף.

שחרור הלקטט עוזר לשמור על תפקוד מטבולי. בינתיים, קטון מיוצר על ידי הכבד ונכנס לפעולה בכל פעם שהגוף מתחיל להמיר שומן לאנרגיה: לאחר תקופות ארוכות של מאמץ, במהלך צום, או כאשר יש מחסור בפחמימות.

החוקרים אומרים ש-LaKe יכולה לשלוט באופן בטוח ויעיל בכמויות הלקטט והקטונים המיוצרים על ידי הגוף.

"לגמרי לא קל לשמור על מוטיבציה גבוהה ולרוץ כל-כך הרבה קילומטרים במהירות גבוהה, תוך הימנעות מאוכל", מסביר פולסן. LaKe מבטיחה להעניק את היתרונות ללא קושי וללא מאמץ פיזי כלשהו, מה שעשוי להיות פריצת דרך עבור אנשים עם פציעות, בריאות לקויה או כל מגבלה שהיא שמונעת מהם לבצע פעילות אירובית מאומצת.

"עבור אנשים עם בעיות גופניות, כמו לב חלש או חולשה כללית, תוסף התזונה הזה יכול להיות המפתח להתאוששות טובה יותר", מוסיף פולסן.

LaKe תעבור בקרוב ניסויים בבני אדם כדי לקבוע את בטיחותה ויעילותה. אם תצליח, ניתן יהיה לפתח ולשווק את המולקולה לבני אדם.

  • עוד באותו נושא:
  • ריצה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully