וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: ה-FDA אישר חיסון נגד שפעת בתרסיס לאף - במתן עצמי בבית

עודכן לאחרונה: 21.9.2024 / 20:52

פלומיסט הינו החיסון הראשון והיחיד לשפעת שאושר במתן עצמי בבית ובאמצעות הורה או בן משפחה עבור קטינים. האישור מרחיב את אפשרויות המניעה של השפעת

אישה משתמשת בתרסיס אף. ShutterStock
מעכשיו - ניתן להתחסן לשפעת בבית/ShutterStock

החיסון פלומיסט הניתן בתרסיס לאף נגד שפעת, הוא חיסון נפוץ בישראל ובשנים האחרונות ניתן במסגרת בריאות התלמיד ובקופות החולים.

בסוף השבוע אישר ה-FDA למבוגרים בגילאי 18 עד 49 לחסן את עצמם לשפעת באמצעות החיסון בתרסיס לאף פלומיסט, וכן לחסן את ילדיהם מגיל שנתיים ועד גיל 17 בבית ע"י הורה או בן משפחה מבוגר.

החיסון העצמי אושר על בסיס מחקרים שהוכיחו שמבוגרים יכולים לחסן את עצמם ואת בני משפחתם לשפעת באמצעות חיסון בתרסיס לאף ולעשות זאת כראוי, גם ללא נוכחות של צוות מחסן מטעם שירותי הבריאות. המשמעות היא שכל מבוגר בן 18 ומעלה, הורה או בן משפחה יוכלו לחסן בבית לשפעת גם את בני המשפחה המתאימים לחיסון בגילאי 2- 49.

"לראשונה משפחות עם ילדים יוכלו לחסן ולהגן על עצמם מפני השפעת באמצעות חיסון הניתן בתרסיס לאף, בנוחות בביתם", אומר לוואלה בריאות אוהד גולדברג מנכ"ל אסטרהזניקה ישראל. "אישור ה-FDA מרחיב משמעותית את הנגישות לחיסוני שפעת, ואני מקווה שזה יתרום רבות להעלאת שיעור ההתחסנות לשפעת ולהפחתת העומס על האחים והאחיות המחסנים".

החיסון פלומיסט, כאמור נמצא בישראל, אולם האפשרות לחיסון עצמי בבית עדיין לא קיימת
והיא נמצאת בשלבי רישום במשרד הבריאות. כשיושלם הראשון - ניתן יהיה לרכוש אותו בבתי המרקחת ולחסן את הילדים ובני המשפחה בנוחות של מקום המגורים, ללא צורך להגיע לקופות החולים.

ה- FDA אישר את האפשרות להתחסנות כנגד השפעת במתן עצמי על בסיס נתוני ממחקרים באוכלוסיות שונות:

1. אנליזה לבטיחות ההתחסנות העצמית: פרופיל הבטיחות היה דומה בין אלו שקיבלו חיסון פלומיסט על ידי צוות רפואי לבין אלו שחיסנו את עצמם. כמו כן, 96% מהמתחסנים העידו שלא חוו קשיים בהתחסנות באופן עצמאי.

2. מחקר קליני בצבא ארצות הברית, פאזה רביעית: רמות הנוגדנים לפלומיסט המשקפות את התגובה האימונוגנית של הגוף לחיסון ושכיחות תופעות הלוואי היו דומות בקבוצת החיילים שהתחסנה באופן עצמאי לעומת זו שחוסנה על ידי צוות רפואי.

3. מחקר הורים: כל ההורים שהשתתפו במחקר העדיפו לחסן את ילדיהם בבית מאשר לגשת למרפאה ולחסן את ילדיהם שם. כמו כן, לאחר מתן החיסון הביתי אף ילד לא הזדקק לביקור רופא או החמיץ ימי בית ספר כתוצאה מההתחסנות הביתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully