וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זן קורונה חדש שקרוי XEC מתפשט בגרמניה. האם יש לנו מה לדאוג?

עודכן לאחרונה: 19.9.2024 / 13:35

רבים נדבקו בקיץ האחרון בקורונה, והצפי הוא שהנגיף ירים ראשו שוב רק בחורף. עד אז זן חדש נצפה בארה"ב ובגרמניה. זה מה שידוע עליו עד כה

ח"כ סון הר מלך בוועדת הבריאות: "האם הנדבקים בקדחת הנילוס היו מחוסנים לקורונה?"/ערוץ הכנסת

כפי שדיווחנו כאן לאחרונה, הקורונה עוד לא הולכת לשום מקום וכעת מתפרסם כי זן חדש מתפשט במדינות רבות ברחבי העולם.

רשויות הבריאות ברחבי העולם עוקבות כעת מקרוב אחר עלייתו של וריאנט חדש בשם XEC, אשר נצפה ברחבי העולם ובמחצית מהמדינות ברחבי ארצות הברית. למרות זאת, בניגוד לכמה זנים קודמים, בעלי מוטציה גבוהה יותר, הגרסה הנוכחית פחות מדאיגה לדבריהם. על פי נתונים ראשוניים שהתקבלו ממסד הנתונים העולמי של הנגיפים GISAID אובחנו עד היום יותר מ-100 מקרים של הזן החדש בארה"ב.

הופעתו של XEC מגיעה כאשר הקורונה מאטה כרגע במידה רבה לאחר גל הדבקות בקיץ שהגיע לשיא בחודש שעבר. מודלים של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן מעריכים כי הנגיף כנראה ירים את ראשו שוב במהלך החורף, ויהיה בשיאו באמצע ינואר.

וירוס הקורונה משתלט על ריאות. ShutterStock
ושוב איתכם. קורונה/ShutterStock

כמה מהמקרים המוקדמים ביותר בארה"ב של הזן החדש דווחו על ידי מדענים במעבדה במכון המחקר הביו-רפואי של פרלין טק של וירג'יניה, שנדגמו ממטופלים ביולי.

"אנחנו לא רואים כרגע מגמה מסוימת, אבל אנחנו צריכים לפקוח עין על הדגימות המגיעות ולהמשיך בסריקה גנומית בצורה רחבה יותר", אמרה קרלה פינקלשטיין, ראש המעבדה לאבחון מולקולרי של המכון, באימייל לחדשות NBC. היא הוסיפה כי "רוב הדגימות שלהם מגיעות מבתי חולים ברחבי החלק הדרום-מערבי של וירג'יניה, אם כי לא ברור מדוע בדיוק הם נבדקו". "למרבה הצער, אין לנו נתונים דמוגרפיים על חולים אלה, ולכן איננו יודעים אם החולים אושפזו או, למשל, אם הדגימות שלהם נאספו במהלך ביקור במיון", אמרה.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה

האם יש סיבה לדאגה?

עוקבי וריאנטים הציעו לראשונה לתייג את הזן החדש כ-XEC בתחילת אוגוסט, לאחר שדווח על הדבקות בערך באותו זמן ממעבדות באירופה ובווירג'יניה.

הצמיחה של XEC בשבועות האחרונים ברחבי גרמניה, הובילה את תשומת הלב לעלייה של הגרסה. אבל אחרים בקהילת המעקב אחר וריאציות היו סקפטיים שהזן יתחרה עם זנים אחרים בעלייה, במיוחד מכיוון שזן קרוב שנקרא KP.3.1.1 כבר הגיע לדומיננטיות במדינות רבות. KP.3.1.1 מהווה כעת יותר ממחצית מהמקרים בארה"ב, על פי הערכות ה-CDC שפורסמו ביום שישי האחרון, והוא דומיננטי כבר מספר שבועות.

"ה-CDC אינו מודע לתסמינים ספציפיים הקשורים ל-XEC או לכל שושלת SARS-CoV-2 המשותפת אחרת", אמר דובר הסוכנות בהצהרה. לאמריקאים עדיין מומלץ לקבל את סבב החיסונים המעודכנים ל-COVID-19 של הסתיו והחורף, אמר דובר ה-CDC. הבוסטים הללו קיבלו אור ירוק בחודש שעבר עם עדכון שיתמקד בזן KP.2 של הנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully