וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הולך לקרות עם הקורונה בחורף הנוכחי? מומחים מעריכים

עודכן לאחרונה: 15.9.2024 / 12:39

תאמינו או לא - הקורונה עדיין איתנו - למרות חודשי הקיץ. אבל מה צפוי לקרות איתה בחורף? הנה ההשערות של מומחים

בווידאו: מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי אומר שרואים כבר את סוף מגיפת הקורונה/צילום: רויטרס

זה מרגיש בלתי אפשרי ללכת לאנשהו כרגע ולא לשמוע אנשים משתעלים, מתעטשים או מנוזלים - וזה בגלל שהקורונה עדין נמצאת בכל מקום. גם אם לא נדבקתם לאחרונה, אתם כנראה מכירים מישהו שכן נדבק.

על פי נתונים מהמרכזים לבקרת מחלות, לעשרות מדינות יש רמות "גבוהות מאוד" או "גבוהות" של הנגיף כרגע, מה שמעלה את השאלה: מה זה אומר לגבי החורף הקרוב?

בהפינגטון פוסט שאלו שלושה מומחים מה לדעתם המשמעות של עליית הקורונה בקיץ הנוכחי וההשפעה של זה על החודשים הקרובים. כל שלושת המומחים אמרו שהם הופתעו מהעליות והירידות של המחלה פעם אחר פעם, מה שהופך את זה לבלתי אפשרי לומר באופן סופי מה יקרה בחודשים הקרובים - אבל הנה התחזיות הטובות ביותר שלהם:

וירוס הקורונה משתלט על ריאות. ShutterStock
וירוס הקורונה משתלט על ריאות/ShutterStock

"ההדבקות בקורונה עשויות להתחיל להאט במהלך הסתיו המוקדם", טוען ד"ר סקוט רוברטס, מומחה למחלות זיהומיות בייל והמנהל הרפואי למניעת זיהומים ב-Yale New Haven Health בקונטיקט. לדבריו, הוא מצפה שמקרי ה-COVID ירדו בתחילת הסתיו לתקופה מסוימת.

"עם הזינוק הלא טיפוסי הזה ביולי ואוגוסט, הייתי צופה שנראה כעת דפוס של ירידה במחלה שימשך לפחות בחודשים הקרובים", אמר. "לכן, אני צופה שבחודשי ספטמבר ואוקטובר, נראה ירידה, רק על סמך הדפוס הטבעי שראינו עם הגלים האלה".

"עדיין יש המון קורונה שמסתובבת עכשיו. במקומות מסוימים, ההאטה רק מתחילה, ויש כרגע תקופה של דעיכה, אבל באמת, יש הרבה קורונה עכשיו", אמרה ד"ר ג'ניפר נוזו, מומחית לאפידמיולוגיה ומנהלת מרכז הפנדמיה בבית הספר לבריאות הציבור של אוניברסיטת בראון ברוד איילנד.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מפת הקורונה הישראלית בקיץ 24. אתר משרד הבריאות, אתר רשמי
את הירידה מהקיץ אפשר לראות במפת ההדבקות בקורונה הישראלית/אתר רשמי, אתר משרד הבריאות

והנה דעה לא מפתיעה - כל המומחים מסכימים כי מקרי הקורונה ככל הנראה יעלו שוב ככל שנתקרב אל הסתיו והחורף.

"אני צופה שנראה מספרים גבוהים יותר של נגיף הקורונה החל מחודשי הסתיו והחורף", אמר ד"ר מתיו ביניקר, מנהל הווירולוגיה הקלינית ב- Mayo Clinic ברוצ'סטר, מינסוטה. "בחודשי הסתיו והחורף רואים בדרך כלל שיעור גבוה יותר של נגיפי נשימה כמו [COVID-19] ושפעת, מכיוון שאנשים נמצאים בתוך הבית ונראה שווירוסים נשימתיים כמו קורונה מסוגלים לשרוד או להתמיד בטמפרטורות הקרירות יותר, נמוכות יותר. בנוסף, שיעורי הלחות מאפשרים את התפשטות הנגיף עוד יותר", הוסיף.

ביניקר מצפה שהשיעורים יהיו גבוהים אפילו יותר ממה שראינו במהלך הזינוק בקיץ האחרון, במיוחד במהלך נובמבר, דצמבר וינואר. רוברטס אמר שהוא גם מצפה לראות גל חורפי, אבל חושב שהוא יהיה נמוך יותר מהחורפים הקודמים.

"אני חושב שהסיכויים של מי שנדבק עכשיו, להידבק גם במהלך החורף, הם הרבה יותר נמוכים מכיוון שיש להם חיזוק חסינות לגרסאות הנוכחיות", אמר רוברטס. "אז אלא אם כן יש איזושהי וריאציה שאנחנו לא מצפים לה, הייתי צופה שגל החורף הזה בדצמבר, ינואר, פברואר יהיה נמוך מזה של החורפים האחרונים. אבל אני עדיין מצפה לעלייה".

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully