וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הסימן הקטן על הציפורן שלכם שמצביע על בעיה בלב

25.9.2024 / 0:02

הסימן העדין הזה שעל הציפורן שלכם עשוי להצביע על בעיה בלב וסכנת מוות אמיתית. כך תבצעו את הבדיקה ותגלו אם כדאי לכם לפנות לרופא - ויש עוד כמה דגלים אדומים שכדאי לשים לב אליהם לפי ד"ר ג'ו וויטינגטון, רופא חדר מיון

מה זה סימן קווינסי בציפורן ולמה זה מסוכן ללב שלכם?/drjoe_md

אומרים שהעתיד שלנו כתוב על כף היד, אבל גורלנו הבריאותי עשוי להימצא בכלל בציפורניים. כן, מתברר שהציפורניים שלכם מספקות הצצה חשובה למצבכם הבריאותי - שכן סימן עדין עליהן עלול להעיד על מחלת לב שעלולה להתפרץ אצלכם ללא שום תסמינים בולטים.

מה אתם צריכים לעשות? ליחצו על הציפורן שלכם ובדקו האם אתם מבחינים בכתם אדמדם במיטת הציפורן (מצע רקמות העור בציפורן עליו מונחת לוחית הציפורן). אם כן - זה סימן רע. רופא חדר המיון מקליפורניה, ד"ר ג'ו וויטינגטון, פנה לאחרונה לאינסטגרם כדי להזהיר את 400,000 העוקבים שלו מפני הסימן העדין הזה המכונה סימן קווינקי. הסימן עלול להיגרם על ידי רגורגיטציה של אבי העורקים - הנקראת גם אי-ספיקת מסתם אבי העורקים. זהו מצב לבבי שעלול להיות חמור ובו הלב נאלץ לעבוד קשה מהרגיל, מסביר הרופא בסרטון.

בצורתה החריפה מחלה זו מתפתחת במהירות ומתבטאת באי-ספיקת לב, אולם בצורתה הכרונית, השכיחה יותר, היא מתפתחת על פני שנים, והתסמינים בה ניכרים רק בשלביה המתקדמים.. בקצה הקל יותר של ספקטרום התסמינים, רגורגיטציה של אבי העורקים עלולה לגרום לכאבים בחזה, קוצר נשימה ועייפות. עם זאת, מצב זה יכול להוביל גם לאי ספיקת לב, הפרעות קצב, אנדוקרדיטיס, איסוף נוזלים ואפילו דום לב פתאומי.

צפו בהסבר שלו

ג'ואן ויטמור, אחות ראשית בקרן הלב הבריטית (BHF), נתנה תובנה נוספת לגבי המשמעות של הסימן בציפורניים שלכם. "סימן קווינקי במיטת הציפורן יכול באמת להוות סימן לאי ספיקה חמורה של מסתם אבי העורקים, אבל גם למחלות לב אחרות", אמרה..

בדרך כלל, הדם שלנו זורם מהלב אל שאר הגוף בכיוון אחד. זו מעין מערכת "תנועה חד כיוונית". מסתמי הלב שלכם הם דשי עור זעירים שנפתחים ונסגרים כמו דלתות עם כל פעימת לב. הם בעצם פקחי התנועה במצב זה, שכן הם שולטים בכיוון זרימת הדם שלכם ועוצרים אותו מלזרום לאחור.

יש לכם ארבעה מהם - הנקראים מסתמים ריאתיים, תלת-צדדיים, מיטרליים ואבי העורקים. מסתם אבי העורקים שולט בזרימת הדם החוצה מהלב אל שאר הגוף. ג'ואן אמרה: "רגורגיטציה של אבי העורקים פירושה שמסתם אבי העורקים לא נסגר במלואו והדם יכול לדלוף חזרה ללב במקום קדימה לגוף. בעיות אלו עלולות להעמיס על הלב שלכם ולגרום לו לעבוד קשה יותר". "אם המצב נהיה חמור, בסופו של דבר תזדקק להחלפת מסתם", הוסיף ד"ר וויטינגטון.

עוד בנושא:
רופאת עור מזהירה: זה הסימן היחיד בציפורן שאסור להתעלם ממנו

לא להיבהל! מה הקווים הלבנים בציפורן יכולים לסמן?

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

ככה נראה סימן קווינקי בציפורן:

ד"ר וויטינגטון הזהיר שסימן נוסף להחזרת הדם שעובר במסתם אבי העורקים הוא מה שמכונה דופק קוריגן - פעימה מוגזמת ונראית לעין בצוואר. מחקרים מראים שתשומת לב לציפורניים ולפעימות גלויות של עורקים בצוואר יכולה לסייע באיבחון בעיות. במידה ויש כזו, מומלץ לבצע אולטרסאונד לב שיכול לחשוף מחלות של מסתמי לב, אם כי חולים בדרך כלל מקבלים הפניה לבדיקה כזו רק כאשר הם מדווחים על תסמינים כגון קוצר נשימה, כאבים בחזה או סחרחורת - או כאשר רופא שומע רשרוש חריג במהלך בדיקה גופנית.

במידה ובדיקת הציפורן יצאה לכם חיובית, ד"ר וויטינגטון ממליץ לפנות לרופא כדי לקבוע בדיקת אקו לב ומבהיר שבעיה במסתמים יכולה עם הזמן להגביר את הסיכון ללקות בהתקף לב או שבץ.

והנה הסימן הנוסף - הפעם בצוואר:

הנה מספר סיבות המובילות לבעיה בתפקוד מסתמי הלב:
1. מום מולד.
2. מחלת קדחת שגרונית - סיבוך נדיר שעלול להתפתח לאחר זיהום חיידקי בגרון הגורם למפרקים כואבים ולבעיות לב.
3. מחלת שריר לב ובשמה הרפואי קרדיומיופתיה.
4. שריר הלב ניזוק כתוצאה מהתקף לב.
5. הזדקנות.
6. דלקת זיהומית של פנים הלב ובשמה הרפואי אנדוקרדיטיס.

תסמינים נוספים לבעיה במסתמי הלב:
"לחלק מהאנשים עם בעיית מסתמי לב אין תסמינים", אמרה ג'ואן, "אולם אחרים עשויים לחוות קוצר נשימה, כאבים בחזה, חולשה, סחרחורת, עייפות בלתי רגילה, קרסוליים וכפות רגליים נפוחות ותחושת רפרוף או דפיקות בחזה או בצוואר (המכונות "דפיקות לב")".

מחקר שנערך לאחרונה על ידי אוניברסיטת מזרח אנגליה מצא כי יותר מרבע מהמבוגרים ה"בריאים" כביכול מעל גיל 60 עלולים לסבול ממחלת מסתמי לב. חוקרים ביצעו סריקות לב בכמעט 4,500 אנשים מעל גיל 60, שנראו בריאים כלפי חוץ וללא תסמינים. למעלה מרבע - 28 אחוז - נמצאו כסובלים ממחלת מסתמי לב שלא זוהתה בעבר. המחלה יכולה לנוע בין קלה לבינונית וקשה. לאלה שמדובר במחלה קלה לרוב אין תסמינים וייתכן שלא יזדקקו לטיפול - אם כי מומלץ לבצע בדיקות כל מספר שנים. ג'ואן סיכמה: "אם מחלת מסתמי הלב שלכם במצב בינוני או חמור, בדרך כלל תזדקקו לטיפול הכולל תרופות ו/או ניתוח. זה צפוי להיות מפחיד להיות מאובחן עם מחלת מסתמי לב חמורה. שוחחו עם הרופא שלכם על המשמעות של זה עבורכם ועל אפשרויות הטיפול המתאימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully