וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדבר הפשוט שמומלץ לעשות בכל ארוחה כדי לשפר את העיכול

עודכן לאחרונה: 16.9.2024 / 17:24

אנחנו לא מדברים על לשתות הרבה מים, וגם לא על להימנע מבשר. הנה שתי שיטות קלות מאוד שיעבדו על כל אחד

מיקרוביום. ShutterStock
טריליוני חיידקים מועילים/ShutterStock

היום כבר כל רופא יודע שבריאות המעיים שלנו - השגה ותחזוקה של מיקרוביום חזק המכיל טריליוני חיידקים מועילים יכולים לעזור לגופנו בכל דבר, החל ממאבק בוירוסים, דרך שמירה על המשקל ועד לשיפור הבריאות הנפשית שלנו. אבל איך אנחנו עושים את זה?

"מה שאני גורמת לאנשים לעשות זה, ראשית, לחשוב על גיוון הצמחים שלהם ולנסות ולאכול 30 סוגים שונים של צמחים על פני השבוע", אמרה מייגן רוסי, דוקטורנטית ודיאטנית קלינית המתמחה בבריאות המעיים לפודקאסט של "האם אני עושה את זה לא נכון" מבית ה-HuffPost .

רוסי אמרה שהצמחים האלה צריכים להגיע ממה שהיא מכנה "סופר שש": דגנים מלאים, אגוזים וזרעים, ירקות, פירות, קטניות ועשבי תיבול ותבלינים.

"אם אנחנו רוצים את המגוון המגוון הזה של חיידקים במעיים שלנו, שהוכיחו שיש להם מגוון מיומנויות וסוג של כוחות על, אז אנחנו צריכים להאכיל אותם במגוון המגוון הזה של דשנים, אחרת הם ימותו".

גבר אוכל סנדוויץ'. ShutterStock
ללעוס. היטב/ShutterStock

רוסי, המייסדת של The Gut Health Clinic בלונדון, נתנה טיפ שימושי לבריאות מעיים טובה יותר: ללעוס את האוכל שלנו יותר טוב."זה באמת מסתכם רק בעיכול", היא אמרה. "לא רק שאנחנו מתחילים לפרק פיזית מזון בפה שלנו, אלא שיש לנו אנזימים ברוק שלנו שמתחילים לפרק אותו כימית".

מחקרים מראים שככל שאנו לועסים יותר, כך אנו מוציאים יותר חומרים מזינים מהמזון שלנו, וזה טוב למעיים שלנו. "מחקר אחד למשל בחן שקדים, והם השוו אנשים שלעסו את השקדים 10 פעמים לעומת 40 פעמים", אמרה רוסי.

"הם הראו שאם אתה לועס אותם 40 פעמים, אתה למעשה סופג כל כך הרבה יותר מהתזונה. אם אתה לועס אותם רק 10 פעמים, אתה לא סופג הרבה מהם ולא מקבל את מלוא הפוטנציאל הבריאותי שלהם. אז לעיסת האוכל שלך חשובה מאוד למיצוי של הרבה מהתזונה הזו במקום לזרוק אותו החוצה".

רוסי הוסיפה כי אפילו שלוש לעיסות נוספות בלבד יכולות לעזור להוביל להרגלי לעיסה טובים יותר, שבתורם יכולים להגביר את בריאות המעיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully