וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמת משקולות עלולה להגביר את הסיכון לטחורים - כך תמנעו זאת

עודכן לאחרונה: 18.9.2024 / 12:22

הנה מחשבה שבטח לא חשבתם אבל אולי כדאי שתחשבו - כך משפיעה שגרת האימונים שלכם על אחד המטרדים הבריאותיים בשירותים

הנה משהו שלא חשבתם עליו כשהלכתם לחדר הכושר - הרמת משקולות עלולה להגביר את הסיכון לטחורים, אבל זה לא בלתי נמנע. טכניקה נכונה של הרמה, שתיה מספקת ותזונה מאוזנת יכולים לסייע במניעת הבעיה. גברים נמצאים בסיכון גבוה יותר, אך אורח חיים משפיע יותר מאשר מגדר. ובכל מקרה - מומלץ להתאים את אימוני הכוח ולהתמקד בפעילויות בעצימות נמוכה במקרה של טחורים קיימים.

למרות שהם לא מהווים סיבה רצינית לדאגה, טחורים יכולים לגרום לסובל מהם אי נוחות או גירוי, במיוחד בשירותים. על פי Healthline, ישנם ארבעה סוגים של טחורים - פנימיים, חיצוניים, בולטים ופקקתיים - וכולם כרוכים בוורידים נפוחים באזור פי הטבעת או החלחולת שלכם.

ישנן מספר סיבות להתפתחות טחורים בגופכם. הרמת משקולות היא אולי אחד הגורמים המקושרים ביותר, למרות שהוא מעט מטעה; זו לא ההרמה הכבדה שגורמת לטחורים, אלא הרמה של משקלים כבדים בצורה לא נכונה (שסביר יותר שתקרה כשאתם מרימים משקולות שכבדות מדי עבורכם) או טכניקות נשימה (למשל, עצירת נשימה), על פי GoodRx Health. גורמים אחרים קשורים לאורח חיים, כולל השמנת יתר, חוסר בסיבים תזונתיים, או הריון.

גבר מרים משקולות. ShutterStock
גבר מרים משקולות/ShutterStock

"גם גברים וגם נשים יכולים לקבל טחורים, במיוחד אם הם מתאמצים במהלך תנועות המעיים או לא אוכלים מספיק סיבים", הסביר ל-Health Digest ד"ר ראג' דסגופטה, היועץ הרפואי הראשי של Fortune Recommends Health.

עם זאת, להרמת משקולות (בעיקר כשמדובר במשקלים גבוהים) יש מידה מסוימת של השפעה על הסיכון לקבלת טחורים. ייתכן שלא תשימו לב לכך, אבל כשאתם מרימים משהו כבד, סביר להניח שאתם במקביל עוצרים את נשימתכם ומפעילים מאמץ נוסף. זה גורם ללחץ על מערכות הגוף, ובעקבות זאת גורם לנפיחות בוורידים באזור פי הטבעת. זו הסיבה שמאמץ בזמן עשיית צרכים הוא רע באותה מידה ועלול לגרום לטחורים.

לדברי ד"ר דסגופטה, מכיוון שגברים נוטים יותר להרים משקולות כבדות מאשר נשים, הם "נמצאים בסיכון מעט גבוה יותר לטחורים". עם זאת, הוא ממהר להבהיר: "לבחירות אורח החיים יש השפעה גדולה יותר על הסיכון מאשר למגדר לבדו". ואכן, מחקר משנת 2021 ב-Frontiers in Surgery מצא כי מלבד צריכה נוספת של סיבים תזונתיים מסיסים, שינויים מועילים באורח החיים (למשל, שיפור בהידרציה, פעילות גופנית עקבית, היגיינה טובה יותר באזור החלחולת) עשויים לעזור למטופלים עם טחורים.

לאט לאט עם המשקולות

לד"ר דסגופטה יש כמה טיפים מועילים בכל הנוגע למניעה והתמודדות עם טחורים תוך שמירה על אורח חיים פעיל.

"כדי להפחית את הסיכויים לקבלת טחורים בעת הרמת משקולות, הימנעו ממאמץ או מעצירת נשימה במהלך ההרמות. השתמשו בצורה נכונה, הרימו משקולות שאתם יכולים להתמודד איתן, והגבירו את העצימות באיטיות. הוספת תרגילים בעצימות נמוכה כמו שחייה או רכיבה על אופניים יכולה גם לעזור. שמירה על הידרציה ואכילת מספיק סיבים יכולים למנוע עצירות, שיכולה להחמיר טחורים.

מצד שני, אם אתם כבר סובלים מטחורים, דסגופטה ממליץ לשנות את תוכנית האימונים שלכם ולהשמיט תרגילים הכרוכים בהרמת משקל כבד, כדי לא להחמיר את מצבכם. "התמקדו בתרגילים בעצימות נמוכה ועזרו לגופכם להחלים על ידי אכילת דיאטה עשירה בסיבים, שתיית הרבה מים, והימנעות ממאמץ בשירותים", מייעץ הרופא. לאחר מכן, אחרי שתתאוששו ממצבכם, תוכלו בהדרגה לשלב שוב הרמת משקולות בשגרת האימונים שלכם; רק הקפידו לעשות מאמץ להקפיד על צורה נכונה וטכניקות נשימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully