וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכלים פסטה כל יום? זה מה שקורה לגוף שלכם

עודכן לאחרונה: 22.9.2024 / 10:41

אין שום דבר כמעט שצלחת פסטה לא יכולה לפתור, בטח בימים מלאי דאגה. אבל האם זה בריא לנו לאכול פסטה כל יום?

ככה תכינו פסטת עוף פהיטה/@tamingtwins/

מי מאיתנו לא אוהב פסטה, ומי מאיתנו גם לא קצת חושש ממנה בשל תכולת הפחמימות הגבוהה שבה. אבל האם מה שטוב לאיטלקים טוב גם לנו ואפשר לאכול פסטה בכל יום?

נתחיל בזה שקל מאוד להגזים בפסטה, וזה בכלל לא אשמתכם, שכן המידה המקובלת למנה של רוב סוגי הפסטה, לא מבושלת, היא בערך 57 גרם. לא הרבה בכלל. אבל יש סיבה טובה לכך. הנה כמה דוגמאות: כוס של פסטה בצורת קונכיות (64 גרם) מכילה 237 קלוריות, 47.8 גרם פחמימות, 1.71 גרם סוכר, וכמעט גרם שומן. כוס ספגטי (91 גרם) מכילה 338 קלוריות, 68 גרם פחמימות, 2.43 גרם סוכר, ו-1.37 גרם שומן.

אורז, פסטה או בטטה? ד"ר מאיה רוזמן מדרגת את הפחמימה הבריאה ביותר

ספגטי ברוטב עגבניות. ShutterStock
ספגטי ברוטב עגבניות/ShutterStock

הקשר בין כולסטרול וצריכת פסטה

פסטה העשויה מקמח לבן היא פחמימות מזוקקת, מה שאומר שהיא פחמימה שעברה עיבוד וכתוצאה מכך בעלת תכולת סיבים נמוכה.

ישנם חסרונות רבים לצריכת פחמימות מזוקקות: הן אינן עשירות בחומרים מזינים (מה שהופך אותן ל"קלוריות ריקות"), הן עלולות לגרום לעלייה חדה ברמות הסוכר בדם, והן נקשרו לרשימה ארוכה של מחלות, כולל השמנת יתר, תסמונת מטבולית, וסוגים מסוימים של סרטן.

מזון עתיר פחמימות, מוביל לעליות מהירות ברמת הסוכר בדם. אמנם מדובר בחלק טבעי מתגובת העיכול של הגוף שלנו, אבל חוויה קבועה של עליות כאלה - למשל, על ידי אכילת פסטה כל יום - יכולה להשפיע על יכולת הגוף לווסת את רמת הסוכר בדם לחלוטין. בקרת סוכר לקויה יכולה להוביל למספר דאגות בריאותיות כולל סיכון למחלות לב וכלי דם. בנוסף, זה עלול לגרום לרעב גדול יותר, עייפות וערפל מוחי במהלך הנפילה החדה של הסוכר.

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אם לאכול מדי יום - לאכול ככה

למרבה המזל לא צריך לוותר לחלוטין על פסטה רק כדי לנהל את רמות הכולסטרול, ועדיין אפשר ליהנות מצלחת של מנת פסטה אהובה מדי פעם, בתנאי שתשתמשו בסוג הנכון של פסטה. בדרך כלל זה רעיון טוב להחליף פסטה לבנה בפסטה מחיטה מלאה או מדגנים מלאים. חלופות פסטה אחרות ידידותיות ללב הן פסטה זוקיני, אטריות שירטאקי (הפופולריות בקרב דיאטות דלות פחמימות), ופסטה העשויה משעועית שחורה, חומוס, או אדממה.

כאמור אכילת פסטה באופן קבוע אינה רעה מטבעה - וחשוב לא פחות לדעת עם מה לשלב אותה כמו תוספות ורטבים שטובים ללב. ירקות כמו אספרגוס, ברוקולי, תרד וזוקיני הם אפשרויות אידיאליות, כמו גם רטבים ביתיים (בניגוד לרטבים מוכנים מראש הנקנים בחנות, שנוטים להכיל תכולת סוכר גבוהה) ונתחי בשר רזים. לבסוף, כדאי מאוד להגביל את כמות הגבינה על הפסטה למינימום, כדי שלא תצרכו יותר מדי שומן רווי, שגם הוא יכול להשפיע לרעה על רמות הכולסטרול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully