וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה שני המאכלים שמאוד לא בריא לאכול לצד קפה או תה

עודכן לאחרונה: 16.9.2024 / 10:12

מי מאיתנו לא שתה קפה עם סלט עלים ירוק מתישהו בחייו? עכשיו מומחית מסבירה למה זה ממש לא טוב לכם

5 דברים שאולי לא ידעתם על קפה/מערכת "אסור לפספס"

החורף מתקרב ואיתו תגדל גם צריכת המשקאות החמים שלנו, במיוחד התה והקפה. תה וקפה ידועים בלא מעט סגולות רפואיות, אבל כעת מומחית טעונת שששתיה שלהם עם שני מאכלים מסויימים עלולה להיות בעלת השלכות בריאותיים חמורים.

לדברי הרוקחת והמטפלת התזונתית דבורה גרייסון, שהתראיינה למירור הבריטי, שתיית תה או קפה עם מזונות מסוימים, כמו בשר אדום ועלים ירוקים, עלולה להגביר את הסיכוי לפתח מחסור חמור בחומרים תזונתיים. באופן ספציפי, מרכיב הקפאין הגבוה במשקאות אלה ידוע ככזה המפריע לגוף לספוג ברזל - מינרל חיוני להובלת חמצן ברחבי הגוף, שנותן לנו אנרגיה ומערכת חיסונית חזקה.

"אם אתה תמיד שותה תה עם הארוחה, אתה עלול להפוך לאנמי", אמרה גרייסון. היא הוסיפה כי הסיכון לאנמיה - מחסור חמור בברזל - גבוה במיוחד אם את אישה עם מחזור חודשי.

קפה וארוחת בוקר. ShutterStock
קפה וארוחת בוקר/ShutterStock

המזונות שלדבריה לא מומלץ לאכול לצד תה או קפה כוללים ארוחות עשירות בברזל כמו סטייק וצלי בקר, כמו גם ירקות ירוקים כמו תרד, ברוקולי וקייל.

מחקרים מצאו שמספר כימיקלים בתה וקפה יכולים לחסום את ספיגת הברזל, כולל פוליפנולים, שנחשבים כשומרים מפני דלקת. פוליפנולים נמצאים גם במזונות כמו פירות, ירקות ותבלינים - אם כי ברמות נמוכות בהרבה. טאנינים, המצויים גם ביין, כמו גם אוקסלטים, ידועים גם בהשפעתם חוסמת הברזל.

חשוב לציין כי אנמיה קלה עקב חוסר בברזל יכולה להיות בלתי מורגשת, ללא תסמינים כלל. כאשר המחסור מחמיר, עלולים להופיע תסמינים שחומרתם תלויה גם בקצב התפתחות האנמיה. כאשר היא מופיעה בהדרגה, הגוף מפתח מנגנוני פיצוי המפחיתים את התסמינים.

במקרים של אנמיה חמורה יופיעו סימנים כמו עייפות קיצונית וחולשה, קוצר נשימה במאמץ, נשירת שיער, חיוורון, כאבי ראש ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully