וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הפרט הכי מזעזע בסרטון מנהרת החטופים - שרבים לא שמו לב אליו

עודכן לאחרונה: 12.9.2024 / 9:40

בפריים אחד ומהיר בסרטון המזעזע בו חשף דובר צה"ל את המנהרה בה הוחזקו ששת החטופים שנרצחו, ניתן היה להבחין בבקבוקי פלסטיק מלאים בשתן, ככל הנראה של החטופים, שצבעו צהוב כהה. דבר זה מעיד רבות על מצבם הבריאותי לפני שנרצחו

מצורף תיעוד במנהרה בה הוחזקו החטופים כרמל גת , עדן ירושלמי, הירש גולדברג-פולין, אלכסנדר לובנוב , אלמוג סרוסיורס״ר אורי דנינו/דובר צהל

דובר צה"ל דניאל הגרי חשף אתמול (יום ד') תיעוד מצמרר מהמנהרה ברפיח שבה נרצחו בסוף החודש שעבר החטופים הירש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו, אלמוג סרוסי, כרמל גת ואלכס לובנוב, אחרי ששרדו כמעט 11 חודשים בשבי והוחזקו שם בתנאים לא-אנושיים. הצבא הציג את הסרטון למשפחות ובאישורן הוחלט להציגו גם לציבור

בסרטון נראה הגרי יורד למנהרה הצרה והנמוכה שעומקה 20 מטרים, ושפיר הכניסה שלה הוחבא ברצפת חדר ילדים - ואז מתקשה לעמוד בתוכה. הוא הציג שלולית דם יבשה בנקודה שבה נרצחו החטופים, ובין היתר הגרי הציג גם ציוד היגיינה נשי.

אלא שמי שעינו חדה, יכול היה להבחין באותו פריים בו מדבר הגרי על ציוד ההיגיינה הנשי גם בבקבוקי מים מפלסטיק של ליטר וחצי מלאי שתן, שככל הנראה שימשו את החטופים כתחליף לשירותים שלא קיימים במנהרה הצרה והעמוקה.

הסבר של אחות בית חולים על צבע השתן בבקבוקים בפוסט שהעלתה בטיק טוק

שתן צהוב כהה מעיד על התייבשות, בעיה בכליות או זיהום

מי שראה את אותם בקבוקים, לא יכול היה לפספס את צבע השתן - צהוב אדום בגוון כהה. כהה מאוד. פרט קטן זה, מסתבר, יכול לספר רבות על מצבם העגום של החטופים שהוחזקו שם.

נעזרנו בד"ר שני ברוש, מומחית ברפואת משפחה וראש אגף רפואה, אסותא להבין מה המשמעות של הממצאים הקשים שהוצגו לציבור בישראל ולעולם כולו: "הממצאים שהוצגו על ידי דובר צה"ל במנהרה שבה נרצחו ששת החטופים מאוד מטרידים ומציבים סימני שאלה כבדים על היכולת לשרוד בתנאים הקשים הללו ככל שעובר הזמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
מצורף תיעוד במנהרה בה הוחזקו  החטופים כרמל גת , עדן ירושלמי, הירש גולדברג-פולין, אלכסנדר לובנוב , אלמוג סרוסיורס״ר אורי דנינו. דובר צהל, צילום מסך
הפריטים של החטופים שנמצאו במנהרה בה הוחזקו ששת החטופים שנרצחו/צילום מסך, דובר צהל

"מהסתכלות בלבד ניתן לראות שצבע השתן בבקבוקים שנמצאו היה כהה מאוד, דבר שיכול להעיד על התייבשות, בעיה בכליות או זיהום. לכל אלו יש להוסיף את העובדה שבשהות ממושכת במנהרה כמו זו שראינו נמנעת חשיפה לאור השמש ואין אפשרות לעמוד ולנוע כראוי. היעדר חשיפה ממושכת לאור יום משפיעה על יצור הסרוטונין במוח ועלולה להשפיע על המצב הנפשי, לגרום לעייפות ושינויים במצב הרוח עד כדי דיכאון.

"תנאי הלחות והחום הכבדים במנהרה התת קרקעית יחד עם תזונה ירודה עלולים לגרום לזיהומים ולהתייבשות. בנוסף, ניתן היה לראות גם ממצאים הקשורים לתנאי ההיגיינה הקשים, ללא תנאים סניטריים מינימליים כולל בקבוקי שתן, מיכל פתוח לעשיית צרכים ותחבושות הגייניות זרוקות על הקרקע.

"תנאי ההיגיינה הירודים לכשעצמם עלולים לגרום להתפשטות חיידקים ווירוסים ולהופעת דלקות בעור, בדרכי השתן, בדרכי הנשימה ובמערכת העיכול. התיעוד הקשה לו נחשפנו אתמול שב ומדגיש את הצורך להוציא את כל מי שנותר בשבי מהר ככל האפשר ולהשיב את כולם הביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully